تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

هزینه و شرایط انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی سال 1401

فهرست محتوا
هزینه انصراف از دانشگاه غیرانتفاعی

"هزینه

دانشگاه غیرانتفاعی یکی از موسسات آموزشی برای دانشجویان است که بر اساس کنکور یا سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد. همچنین دانشگاه های غیرانتفاعی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی دانشجویان زیادی را پذیرش می کند. اما برخی از افراد به دلیل نداشتن وقت کافی یا دلایل شخصی می خواهند از از ادامه تحصیل انصراف دهند. در این مقاله به صورت کامل به هزینه و شرایط انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی می پردازیم.

شرایط انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی

تحصیل و ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت هزینه امکان پذیر است و به همین دلیل انصراف از تحصیل همراه با جریمه خواهد بود. اما اگر هزینه انصراف از تحصیل اطلاع داشته باشید شاید در هنگام انتخاب رشته به شما کمک زیادی کند. به طور کلی اگر فردی در مقاطع تحصیلی کاردانی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو باشد و بخواهد در کنکور سراسری شرکت کند می تواند این کار را انجام دهد. اما در صورت قبولی در رشته محل دلخواه خود باید از دانشگاه غیرانتفاعی انصراف دهد.

انصراف قطعی از دانشگاه قطعی است زیرا برای ثبت نام نهایی در رشته محل قبولی ملزم به ارائه اصل مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود هستند به همین علت باید انصراف قطعی خود را از دانشگاه اعلام کنند تا اصل مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی جدید را دریافت نمایند.

هزینه انصراف از دانشگاه غیرانتفاعی

اگر دانشجو به هر دلیلی می خواهد از دانشگاه غیرانتفاعی انصراف دهد لازم است هزینه انصراف از دانشگاه غیرانتفاعی را پرداخت کند. نکته مهم آن است که در صورتی که جریمه خود را پرداخت نکنید دانشگاه می تواند مدارک دانشجو را که در زمان ثبت نام ارائه شده تا زمان پرداخت جریمه نزد خود نگه دارد.

البته اگر دانشجویی به قصد شرکت و ثبت نام در کنکور سراسری، از دانشگاه غیرانتفاعی انصراف دهد، نباید مشکلی از نظر نظام وظیفه نداشته باشد. او می تواند بدون انصراف از تحصیل در کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کنند. اما در صورت قبولی به هنگام ثبت نام در رشته محل جدید باید انصراف قطعی خود را به دانشگاه غیرانتفاعی ارائه کند.

شرایط انصراف از دانشگاه غیرانتفاعی
هزینه انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی

برای انصراف از دانشگاه غیرانتفاعی فرمولی وجود دارد که در آن شهریه ثابت به اضافه ۷ واحد درسی هزینه انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی را تشکیل میدهد. همانطور که گفته شد در صورت انصراف جریمه شده و تا پرداخت جریمه مدارک شما نزد دانشگاه خواهد ماند.

شرایط انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی در مقاطع مختلف

دانشجویان در هر مقطع تحصیلی که قرار داشته باشند باید هزینه انصراف از دانشگاه غیرانتفاعی را پرداخت کنند. اما نکته مهم آن است که هر مقطع تحصیلی میتواند هزینه متفاوتی به نسبت مقطع دیگر داشته باشد. به طور مثال در مقطع کاردانی در صورتی که در گروه آموزشی علوم انسانی مشغول به تحصیل هستید هزینه انصراف شما کمتر از گروه آموزشی فنی مهندسی خواهد بود.

بیشترین هزینه انصراف دانشگاه غیر انتفاعی مربوط به مقطع تحصیلی دکترا می باشد و بعد از آن کارشناسی ارشد ناپیوسته بیشترین هزینه انصراف در دانشگاه غیرانتفاعی را دارا می باشد.

مراحل انصراف از دانشگاه غیرانتفاعی

در صورتی که مایل به انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی هستید باید قبل از نحوه انصراف به این نکته مهم توجه کنید. اگر در ترم سوم رشته تحصیلی خود مشغول هستید از دانشگاه انصراف ندارید زیرا با ترم دیگر ماندن در دانشگاه می تواند مدرک فوق دیپلم خود را بگیرید. بنابراین از فرصتی که پیش روش شماست دریغ نکنید.

هنگام اطمینان قطعی باید درخواست رسمی و کتبی را در قالب نامه مبنی بر درخواست انصراف به دانشگاه ارائه کنید. بعد از بررسی درخواست شما توسط کادر اداری دانشگاه جریمه از شما دریافت میشود. همچنین دانشجویان توجه کنند که تنها با پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی با درخواست شما موافقت خواهد شد و لازم است مدارک خود را نیز آماده کرده باشید.

اگر به دلیل اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی می‌خواهید از دانشگاه انصراف دهیم پیشنهاد میکنیم این کار را انجام ندهید. زیرا خوشبختانه مدرک دانشگاه غیرانتفاعی از اعتبار مناسبی برای استخدام در بازار کار برخوردار است و به همین دلیل جای نگرانی نیست.

شرایط انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی
هزینه و شرایط انصراف از دانشگاه غیرانتفاعی

انصراف از تحصیل دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع کارشناسی

نکته مهم دیگر این است که شرایط انصراف از دانشگاه غیرانتفاعی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با یکدیگر متفاوت است. آن دسته از دانشجویانی که کارشناسی ارشاد هستند باید یک پنجم میزان شهریه ثابت را پرداخت کند. اما این موضوع برای مقاطع کارشناسی فرق می کند که البته موضوع تا حدودی بسته به رشته تحصیلی و گروه آموزشی نیز می باشد.

همچنین اگر در رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مشغول به تحصیل هستید و به رشته خود علاقه ندارد به راحتی میتوانید تغییر رشته خود را انجام دهید. دانشگاه غیر انتفاعی رشته های متنوعی را بدون کنکور برای علاقمندان فراهم آورده است.

آیا سالانه هزینه انصراف از دانشگاه افزایش پیدا میکند؟

در طی سال های فعالیت خود شاهد بودیم که میزان شهریه در تمامی دانشگاه افزایش پیدا کرده است. با بالا رفتن هزینه شهریه قطعا میزان جریمه انصراف شما نیز بالاتر می‌رود. اما میزان افزایش شهریه در هر یک از دانشگاه ها سراسری، آزاد اسلامی، پیام نور و غیرانتفاعی ممکن است متفاوت باشد.

در بین دانشگاه ها هزینه انصراف و شهریه دانشگاه آزاد بسیار زیاد است. اما دانشگاه غیرانتفاعی هزینه کمتری به نسبت دانشگاه آزاد برای شهری دارا می باشد. البته موضوع در مقایسه با دانشگاه های پردیس و شبانه نیز صدق می کند.

همچینین بخوانید:
تفاوت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد
قبولی آزمون وکالت
قبولی آزمون نظام مهندسی

مشاوره برای اطلاع از شرایط انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی

برای انصراف از تحصیل دانشگاه غیر انتفاعی لازم است تا با یک مشاور توانا صحبت کنید. در صورتی که برای پرداخت هزینه انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی و اتمام تحصیل خود اطمینان دارید لازم است با یک مشاور درباره چرایی انصراف صحبت کنید. همچنین در صورتی که موفق به شرکت در کنکور سراسری و انتخاب رشته در دانشگاه جدید شده اید نیز مشاوره تحصیلی میتوانید به شما کمک کند.

در طی کردن مراحل و پر کردن فرم انصراف از دانشگاه غیرانتفاعی مشاور میتواند بهترین توصیه ها را به شما کند. علاوه بر این مشاورین میتوانند با درک علاقه شما بهترین راه را در صورت تغییر رشته یا شرکت مجدد در کنکور پیدا و معرفی کند. در پیدا کردن یک مشاور بهتر است دقت کافی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟