تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

شرایط گرفتن فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی

بسیاری از دانشجویانی که شرایط تحصیل مطلوبی ندارند، برای دریافت مدرک فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی اقدام می کنند. شرایط دریافت این مدارک بسیار ساده است و برای کسانی که فرصت کافی برای ادامه تحصیل ندارند، بسیار مناسب می باشد. شما می توانید، برای اخذ مدرک فوق دیپلم، از ادامه مقطع کارشناسی پیوسته انصراف دهید و مدرک کاردانی خود را دریافت کنید.

فهرست محتوا
دریافت فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی

چگونگی دریافت مدرک کاردانی از دانشگاه غیر انتفاعی

دانشگاه های غیر انتفاعی شرایط خاصی برای جذب داوطلب دارند؛ تحصیل در این مقاطع تحصیلی، نیازمند داشتن مدرک دیپلم نظام جدید و یا پیش دانشگاهی است. شما می توانید، با داشتن این مدارک، برای تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته، کاردانی و… ثبت نام کنید. برای دریافت مدرک کارشناسی، باید حتما 8 ترم تحصیلی کامل و در حدود 4 سال را بگذرانید و تک تک واحدهای درسی ارائه شده را پاس کنید. در صورتی که حتی یک واحد درسی شما باقی مانده باشد، موفق به دریافت مدرک خود نخواهید شد.

اما برخی دانشجویان شرایط خاصی برای ادامه تحصیل دارند، گاها آن ها از پرداخت هزینه تحصیل خود باز می مانند و یا قصد تغییر رشته تحصیلی خود را دارند. این افراد اغلب برای دریافت مدرک فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی، اقدام می کنند.

دریافت مدرک فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی
گرفتن کاردانی در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی

مدرک کاردانی در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی برای کسانی که چند ترم مشروط شده اند و تعداد واحدهای مربوط به مقطع کاردانی را گذرانده اند نیز صادر می شود. به همین خاطر این افراد می توانند، از این امتیازات استفاده کرده و پس از چند سال تحصیل در دانشگاه حداقل مدرک کاردانی خود را دریافت کنند. واحدهای درسی دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته اغلب بین 140 تا 160 واحد هستند و اگر کسی کمتر از این مقدار واحد را گذرانده باشد، به جای مدرک کارشناسی، مدرک فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی برای او صادر می شود.

شرایط مورد نیاز برای دریافت فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی

برای اخذ مدرک فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی، در نظر گرفتن برخی شرایط بسیار مهم تلقی می شود. در وهله اول باید به طول دوره مدرک کاردانی و تعداد واحدهای مربوط به آن دقت داشته باشید. تعداد واحدها و طول مدت دریافت مدرک فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی تقریبا نصف واحدهای درسی دوره کارشناسی پیوسته است.

برای دریافت این مدارک باید حداقل 4 ترم تحصیلی را بگذرانید و یا 70 واحد درسی خود را پاس کرده باشید. برای این منظور باید درخواست هایی را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید تا مدرک فوق دیپلم شما از طریق مسئولان مربوط به بخش آموزش دانشگاه مربوطه پیگری شود.

گرفتن مدرک فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی
دریافت مدرک فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی

درخواست اخذ مدرک فوق دیپلم در مقطع کارشناسی پیوسته

برای ثبت درخواست خود در زمینه دریافت مدرک فوق دیپلم یا کاردانی در دوره کارشناسی پیوسته، باید حتما فرم های مربوط به این درخواست را پر کنید. این فرم ها در واحد آموزش مربوط به دانشگاه محل تحصیل ارائه می شوند.

در ادامه این مراحل باید حتما به کارشناس گروه آموزشی خود مراجعه کرده و فرم های مربوط به تطبیق واحد را نیز پر کنید تا تعداد دروس و هر یک از واحدهایی که در دانشگاه گذرانده اید، مشخص شوند. سپس پرونده شما تکمیل شده و به بخش مشمولین مراجعه می کنید.

آیا می توان با مدرک فوق دیپلم ادامه تحصیل داد؟

بسیاری از داوطلبین در رابطه با نحوه ادامه تحصیل پس از گرفتن فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته سوالاتی مطرح می کنند. برخی از آن ها به دلیل شرایط نامطلوبی که دارند، از ادامه تحصیل باز می مانند. اما پس از ایجاد شرایط مورد نیاز در آینده، ممکن است برای ادامه درس خود اقدام کنند. در این خصوص باید حتما شرایط مورد نیاز را پیش تر مورد ارزیابی قرار دهید. شما عزیزان جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تحصیلی در این مورد می توانید با کارشناسان ما در دانش گذار تماس حاصل نمایید.

دریافت فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی
دریافت مدرک کاردانی در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی

شما می توانید، با استفاده از مدرک کاردانی خود، در کنکورهای کارشناسی ناپیوسته شرکت کنید و تحصیلات خود را ادامه دهید. کنکورهای کاردانی به کارشناسی همه ساله برگزار شده و بسیاری از داوطلبین در این آزمون ها شرکت می کنند.

به علاوه برخی از دانشگاه ها بدون کنکور نیز برای ادامه مقطع کارشناسی، ثبت نام می کنند. مانند ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ، شما می توانید، بدون آزمون نیز تحصیلات خود را در ادامه مقطع کاردانی ادامه دهید. این مسئله بستگی به پذیرش مدرک تحصیلی شما در دانشگاه های مربوطه دارد. دانشگاه محل تحصیل شما باید مورد تایید وزارت علوم و بهداشت باشد، در غیر این صورت قادر به ادامه تحصیل با مدرک کاردانی نخواهید بود.

شرایط ویژه گرفتن کاردانی در کارشناسی دانشگاه غیر انتفاعی

برخی از دانشگاه ها برای گرفتن مدرک کاردانی در دوره کارشناسی پیوسته توسط داوطلبین و سپس ادامه این مدرک در مقطع کارشناسی شرایط ویژه ای را تعیین کرده اند که گوشه ای از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

گرفتن فوق دیپلم در کارشناسی دانشگاه غیر انتفاعی
دریافت مدرک کاردانی در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی
  1. شرایط ویژه شاغلین و کسانی که فرصت کافی برای درس خواندن ندارند، در دانشگاه های غیر انتفاعی برای ادامه تحصیل با مدرک کاردانی فراهم شده است.
  2. شرایط اقساطی شهریه نیز برای گرفتن این مدارک پیش بینی شده اند که کمک شایانی به روال تحصیلی دانشجویان می کند.
  3. برخی از این دانشگاه ها شرایط کلاس های غیر حضوری و آنلاین را نیز برای داوطلبین فراهم کرده اند.
  4. ارائه تنوع وسیعی از رشته های شاخه علوم ریاضی و تجربی برای کسانی که با مدرک کاردانی قصد ادامه تحصیل دارند، از خدمات مهم این مراکز به شمار می رود.

جمع بندی

گرفتن مدرک فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته دغدغه بسیاری از دانشجویان امروزی است؛ بسیاری از آن ها در میانه راه تحصیلی خود در مقطع کارشناسی پیوسته، متوجه عدم علاقه به رشته مورد نظر می شوند و برای انصراف اقدام می کنند. در صورتی که قادر به دریافت مدرک کاردانی خود نباشند، تمام زحمات و هزینه های آن ها در طول دوران تحصیل به هدر می رود و به همین خاطر دانشگاه ها شرایطی برای ارائه مدارک کاردانی در این مقطع در نظر گرفته اند. در این گزارش با برخی از شرایط دریافت این مدارک آشنا شده و در ادامه نحوه ادامه تحصیل با استفاده از این مدارک کاردانی را نیز بررسی کردیم. به این ترتیب تصمیم در این زمینه برای داوطلبین عزیز ساده تر می شود.

سوالات متداول

بله افرادی که در دانشگاه مشروط شده اند و یا اشخاصی که قصد ادامه تحصیل را ندارند، اگر شرایط لازم را داشته باشند می توانند به راحتی مدرک معادل دریافت نمایند.

یکی از شروط لازم جهت دریافت مدرک کاردانی در کارشناسی پیوسته. گذراندن حداقل 70 واحد درسی می باشد.

جهت ثبت نمودن درخواست برای گرفتن فوق ديپلم در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی. باید به واحد امور دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده. و فرم مربوط به اخذ مدرک کاردانی را تکمیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟