تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

نرم افزار آنلاین محاسبه معدل دروس تمامی پایه ها

تست نهایی

ابزار آنلاین محاسبه معدل دروس

معدل شما برابر است با =
جهت دریافت مشاوره، مقطع تحصیلی و مشخصات را وارد نمایید
دانشجوی گرامی لطفا جهت بهره وری کامل و ارتباط با کارشناسان حتما مشخصات خود را وارد کنید

نحوه محاسبه معدل دروس

نحوه محاسبه معدل کل و کتبی دیپلم با یکدیگر متفاوت بوده و تاثیر متفاوتی بر روی نتایج پذیرش داوطلبان کنکوری دارد. دانش آموزان می بایست از نحوه محاسبه معدل کل و معدل کتبی دیپلم در نظام جدید و قدیم آگاه بوده تا با برنامه ریزی بهتری دروس خود را مطالعه نمایند. سایت مشاوره تحصیلی دانش گذار با در دسترس قرار دادن نرم افزار آنلاین معدل گیری برنامه ریزی درسی را برای دانشجویان راحت تر کرده است.

معدل کتبی و معدل کل دانش آموزان یکی از معیارهای ورود به دانشگاه های دارای اعتبار علمی بالا  محسوب می شود. در واقع، این دو معدل هر کدام به نحوی تاثیراتی بر روی نتایج کنکور سراسری داوطلبان کنکوری ایجاد می کنند. شاید بسیاری از دانش آموزان ندانند که معدل کل و کتبی دیپلم چیست و یا این که آیا نحوه محاسبه معدل کل دیپلم و معدل کتبی دیپلم با یکدیگر متفاوت است؟

معدل کل دیپلم چیست؟

معدل کل دیپلم معدل سه سال مقطع متوسطه دوم می باشد. در واقع، معدل کل دیپلم از میانگین گیری معدل سال دهم، سال یازدهم و سال دوازدهم متوسطه دوم به دست می آید. البته این مربوط به نظام آموزشی جدید هست. در نظام آموزشی قدیم، معدل کل دانش آموزان از میانگین معدل پیش دانشگاهی، معدل پایه سوم دبیرستان و دوم دبیرستان به دست می آمد.

باید اذعان داشت که معدل پیش دانشگاهی ذکر شده در نظام قدیم 5 درصد بر روی نتایج کنکور سراسری تاثیر داشت؛ اما در حال حاضر این معدل بر روی کنکور سراسری هیچ تاثیری ندارد. معدل کل دیپلم نظام جدید در کارنامه فارغ التحصیلی و در پایین و سمت راست آن قابل مشاهده است.

معدل کتبی چیست؟

معدل کتبی دیپلم یکی از معدل های بسیار مهم برای دانش آموزانی است که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند. در نظام آموزشی جدید معدل کتبی دیپلم تاثیر 30 درصدی مثبت بر روی کنکور دارد، ولی در نظام آموزشی قدیم معدل کتبی دانش آموزان، 25 درصد تاثیر مثبت بر روی کنکور داشته است.

معدل کتبی دانش آموزان، از معدل گیری نمرات امتحان های نهایی پایه دوازدهم متوسطه دوم به دست می آید. البته در نظام آموزشی قدیم، امتحان های نهایی دانش آموزان در سال سوم دبیرستان برگزار می شد و معدل کتبی آن ها هم مربوط به سال سوم دبیرستان بود.

معدل کتبی دانش آموزان مثل معدل کل روی کارنامه فارغ التحصیلی آن ها درج می شود، اما محل درج آن با معدل کل دیپلم فرق دارد. معدل کتبی دانش آموزان در پایین و سمت چپ کارنامه فارغ التحصیلی دانش آموزان درج می شود.

با توجه به تعریفی که برای معدل کل و معدل کتبی دیپلم وجود دارد، این دو معدل با هم یک سری تفاوت هایی داشته که دانش آموزان باید از آن ها آگاه باشند. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم شما را با روش های محاسبه آنلاین معدل و همچنین نرم افزار آنلاین محاسبه معدل دیپلم آشنا کرده و تفاوت بین معدل کل و معدل کتبی دیپلم را توضیح دهیم.

محاسبه معدل آنلاین
محاسبه معدل آنلاین

روش محاسبه معدل کل دیپلم نظام جدید

نحوه برآورد معدل کل دیپلم یکی از سوالات رایجی است که بین دانش آموزان کنکوری وجود دارد. اگر چه که معدل کل دیپلم بر روی نتایج کنکور سراسری تاثیری ندارد، اما باید از شیوه به دست آوردن معدل کل دیپلم آگاه بود. معدل کل دیپلم در کارنامه امتحان نهایی پایه دوازدهم درج نمی شود. اما این معدل در سمت راست و پایین کارنامه فارغ التحصیلی دانش آموزان که همه نمرات دانش آموزان در آن درج شده، قابل مشاهده می باشد.

همانطور که اشاره شد، معدل کل دیپلم از معدل گیری بین سه پایه تحصیلی به دست می آید. پایه های تحصیلی که بر روی معدل کل دیپلم اثر گذار هستند، نمرات پایه تحصیلی دهم، نمرات پایه تحصیلی یازدهم و نمرات پایه تحصیلی دوازدهم می باشد. بنابراین، تفاوت اصلی روش محاسبه معدل کل دیپلم با روش محاسبه معدل کتبی دیپلم، در تعداد دروس تاثیر گذار در این دو معدل است.

با توجه به تعریف ذکر شده، معدل کل دانش آموزان در دیپلم از جمع نمرات تمامی پایه های تحصیلی و معدل گیری بین این نمرات به دست می آید. اما موضوع حائز اهمیتی که باید در زمان محاسبه معدل کل دیپلم به آن دقت کرد، تاثیر ضریب هر درس یا به عبارتی تعداد واحد هر درس هست که باید در نمره همان درس ضرب شود.

برای آشنایی بیشتر شما با نرم افزار آنلاین محاسبه معدل، فرمول مربوط به محاسبه معدل دیپلم را ذکر می کنیم. دقت کنید که منظور از «جمع تعداد واحدهای هر درس ضرب در نمره هر درس»، نمره های مربوط به هر سه پایه تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم است. در واقع، باید هر یک از نمرات پایه تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم در واحدهای همان درس ضرب شده و در نهایت همه آن ها با هم جمع شوند. در نهایت هم تعداد کل واحدهای دروس را تقسیم بر این عدد می کنیم تا معدل کل به دست آید.

جمع (تعداد واحدهای هر درس × نمره هر درس) ÷ جمع تعداد کل واحدهای دروس پایه تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم

نحوه محاسبه معدل آنلاین کتبی دیپلم

معدل کتبی دیپلم یکی از مهم ترین معدل های کل پایه های تحصیلی است که به طور مستقیم بر روی نتیجه کنکور تاثیر می گذارد. طبق آخرین قانون وضع شده برای درصد تاثیر گذاری معدل کتبی دیپلم، معدل کتبی دانش آموزان نظام جدید 30 درصد تاثیر مثبت بر روی کنکور دارد.

اما نکته مهمی که دانش آموزان باید به آن دقت داشته باشند، شیوه حساب کردن معدل کتبی دیپلم هست که با روش محاسبه معدل کل دیپلم متفاوت می باشد. همانطور که در تعریف معدل کتبی دیپلم ذکر شد، این معدل از جمع نمرات امتحان های نهایی پایه دوازدهم متوسطه دوم (در نظام آموزشی جدید) و جمع نمرات امتحان های نهایی پایه سوم دبیرستان (در نظام آموزشی قدیم) به دست می آید.

در واقع، مثل معدل کل دیپلم که نمرات دو پایه تحصیلی دیگر به غیر از نمرات نهایی هم در آن تاثیر گذار بود، معدل کتبی دیپلم فقط به نمرات امتحانات نهایی مقطع تحصیلی متوسطه دوم بستگی داشته و حتی امتحان های غیر نهایی پایه دوازدهم و یا سوم دبیرستان در آن تاثیر گذار نخواهد بود. معدل کتبی دیپلم در پایین و سمت چپ کارنامه فارغ التحصیلی دانش آموزان درج می شود.

با توجه به اهمیت بسیار زیاد معدل کتبی دیپلم، لازم است که دانش آموزان از نحوه محاسبه معدل کتبی دیپلم انلاین آگاه باشند. روش حساب کردن معدل کتبی دیپلم بسیار ساده انجام می شود. فقط کافی است نمره اخذ شده از هر درس نهایی را در ضریب آن درس ضرب کنید. برای همه دروس همین طور پیش رفته و در نهایت عددها را با هم جمع کنید. بعد از جمع کردن اعداد، کافی است تعداد واحدهای دروس نهایی را تقسیم بر عدد به دست آمده کرده تا معدل کتبی دیپلم به دست آید. برای آشنایی بیشتر با نرم افزار آنلاین محاسبه معدل کتبی دیپلم می توانید به فرمول زیر مراجعه کنید.

جمع (تعداد واحدهای هر درس × نمره هر درس) ÷ جمع تعداد کل واحدهای دروس امتحان های نهایی

 نحوه محاسبه معدل دانشگاه به صورت آنلاین

در دانشگاه هر درسی دارای تعدادی واحد معین است. معدل ترم نمرات دروس همان نیمسال جاری شما را شامل می شود. برای محاسبه آن ابتدا نمرات نهایی هر درس را محاسبه و سپس در تعداد واحد آن ضرب می کنید. هنگامی که برای هر درس این کار را انجام دادید، اعداد بدست آمده را با هم جمع کنید و بر مجموع تعداد واحدهای همان ترم تقسیم کنید. این عدد می شود معدل ترمی شما.

دقت داشته باشید که نمرات دروسی که افتاده اید نیز در این معدل محاسبه می شود. اما دروسی که در امتحان آن شرکت نکرده اید را به همراه تعداد واحد آن از لیست دروس ترم خود حذف کنید.

محاسبه معدل دوازدهم ریاضی

نحوه محاسبه معدل کتبی نهایی دوازدهم ، یازدهم و دهم ، برای محاسبه معدل کتبی دوازدهم ریاضی ابتدا ،مطابق زیر چند ردیف را آماده کرده ،ابتدا در ردیف اول نام دروس را نوشته،در ردیف دوم ضریب هر درس را یادداشت کرده،در ردیف سوم نمره کسب شده در امتحانات نهایی دوازدهم ریاضی را یادداشت کنید و در ردیف چهارم نیز نمره هر امتحان را در ضریب آن درس یادداشت کنید.

حالا بعد از اینکه این کار را برای تمام دروس انجام دادید، نمرات کسب شده در ردیف چهارم را با هم جمع نموده و تقسیم بر ۲۹  (مجموعه ضرایب دروس) کنید و نتیجه معدل کتبی نهایی دوازدهم ریاضی شما می باشد.

معدل گیری آنلاین
معدل گیری آنلاین

محاسبه معدل دوازدهم تجربی

نحوه محاسبه معدل کتبی نهایی دوازدهم، یازدهم و دهم، برای محاسبه معدل کتبی دوازدهم تجربی ابتدا، مطابق زیر چند ردیف را آماده کرده، ابتدا در ردیف اول نام دروس را نوشته، در ردیف دوم ضریب هر درس را یادداشت کرده، در ردیف سوم نمره کسب شده در امتحانات نهایی دوازدهم تجربی را یادداشت کنید و در ردیف چهارم نیز نمره هر امتحان را در ضریب آن درس یادداشت کنید.

حالا بعد از اینکه این کار را برای تمام دروس انجام دادید، نمرات کسب شده در ردیف چهارم را با هم جمع نموده و تقسیم بر ۲۹ (مجموعه ضرایب دروس) کنید و نتیجه معدل کتبی نهایی دوازدهم تجربی شما می باشد.

محاسبه معدل دوازدهم انسانی

نحوه محاسبه معدل کتبی نهایی دوازدهم ، یازدهم و دهم ، برای محاسبه آنلاین معدل کتبی دوازدهم انسانی ابتدا، مطابق جدول زیر چند ردیف را آماده کرده، ابتدا در ردیف اول نام دروس را نوشته، در ردیف دوم ضریب هر درس را یادداشت کرده، در ردیف سوم نمره کسب شده در امتحانات نهایی دوازدهم انسانی را یادداشت کنید و در ردیف چهارم نیز نمره هر امتحان را در ضریب آن درس یادداشت کنید.

حالا برای محاسبه معدل دیپلم انلاین بعد از اینکه این کار را برای تمام دروس انجام دادید، نمرات کسب شده در ردیف چهارم را با هم جمع نموده و تقسیم بر ۲۷ (مجموعه ضرایب دروس) کنید و نتیجه معدل کتبی نهایی دوازدهم انسانی شما می باشد.

این ابزار محاسبه معدل آنلاین چه کاربردهایی دارد؟

این ابزار جهت محاسبه انلاین معدل، معدل گیری، محاسبه معدل انلاین دوازدهم، محاسبه معدل یازدهم، محاسبه معدل کل دانشگاه، نحوه محاسبه کل معدل کارشناسی، محاسبه معدل کل دانشگاه آزاد، نرم افزار محاسبه معدل کل دانشگاه، محاسبه معدل یازدهم انسانی، نحوه محاسبه معدل کل کاردانی، محاسبه معدل نهایی انلاین، محاسبه معدل انلاین دوازدهم، محاسبه معدل دبیرستان، محاسبه معدل هشتم، محاسبه معدل هفتم، محاسبه معدل دانشگاه، نحوه محاسبه معدل دانشگاه و… کاربرد دارد.

همچنین بخوانید:

مشاوره تحصیلی
مشاوره تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟