تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

گرفتن لیسانس در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی

مدرک لیسانس اکنون به یک مدرک ضروری برای استخدام و مشغول شدن به کار تبدیل شده است. اما به دلیل فشار و رقابت زیاد بر سر کنکور و یا نداشتن وقت کافی باعث شد تا دانشگاه های غیر انتفاعی وارد عمل شوند و افراد بتوانند بدون کنکور و با سابقه تحصیلی وارد دانشگاه شوند. گرفتن مدرک لیسانس در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی امری ممکن است. در صورت نیاز مشاورین و همکاران ما میتوانند در این زمینه راهنمای شما باشند.

فهرست محتوا
گرفتن لیسانس در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی

دریافت مدرک لیسانس در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی

کارشناسی پیوسته از جمله مقاطع تحصیلی دانشگاه است که در گذشته به عنوان لیسانس شناخته می شد؛ اما اکنون به جای این اصطلاح از کارشناسی پیوسته استفاده می شود. دریافت مدرک کارشناسی به دو صورت پیوسته و ناپیوسته انجام می شود. تفاوت این دو مدرک در آن است که برای ورود به مقطع کارشناسی پیوسته باید حداقل دارای مدرک پیش دانشگاهی باشید. البته مدارک دانشگاهی بالاتر نیز قابل قبول است. اما در کارشناسی ناپیوسته حداقل مدرک کاردانی مورد نیاز است. مدرک کاردانی شما میتواند به صورت پیوسته و ناپیوسته باشد و تفاوتی ندارد. بنابراین برای دریافت مدرک کارشناسی پیوسته لازم است تا حداقل دارای مدرک پیش دانشگاهی باشید.

دریافت مدرک لیسانس از دانشگاه غیر انتفاعی

دانشگاه های غیرانتفاعی از جمله بهترین دانشگاه های سطح کشور هستند و به همین دلیل افراد زیادی علاقه مند به ثبت نام در این موسسه ها میباشند. در دانشگاه های غیرانتفاعی معمولا رشته های مختلف ای تدریس می شودT داوطلبان میتوانند مانند دانشگاه های دیگر زمان ثبت نام و انتخاب رشته با کنکور و بدون کنکور را انجام دهند.

گرفتن لیسانس در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی
گرفتن لیسانس در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی

مراحل قبل از ثبت نام در دانشگاه غیر انتفاعی

قبل از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی لازم است اطلاعاتی در رابطه با دانشگاه به دست بیاورید. هنگامی که اطلاعات کاملی نسبت به پذیرش بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سایت ثبت نام به دست بیاورید. میتوانید در زمان مناسب برای آن اقدام کنید. همانطور که در قسمت قبل گفتیم باید حداقل مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید در صورتی که این مدرک را ندارید باید از طریق دیگری برای دریافت آن اقدام نمایید.

ثبت نام برای دریافت لیسانس در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی

از آن جایی که اکثر دانشگاه های غیرانتفاعی با داشتن مجوز از وزارت علوم و داشتن سطح مناسبی از کیفیت آموزش باعث شده تا داوطلبان به منظور تحصیل در این دانشگاه ها ثبت نام کنند. هر سال دانشگاه غیرانتفاعی به دو طریق شرکت در کنکور و یا روش های بدون کنکور در دو بازه زمانی اقدام به پذیرش دانشجو می کند. برای گرفتن لیسانس در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی باید رشته مورد نظر خود را در سایت دانشگاه بررسی کنید تا ببینید از کدام طریق میتوانید برای ثبت نام اقدام نمایید.

گرفتن لیسانس در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی
گرفتن لیسانس در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی

داوطلبانی که شرایط لازم را برای ثبت نام دارا هستند، می توانند در رشته های بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام خود را شروع کنند. در ادامه به مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی می پردازیم.

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

برای شروع ابتدا باید به سایت سازمان سنجش sanjesh.org وارد شوید. سپس با انتخاب شهر و استان خود دانشگاه های غیرانتفاعی را مشاهده میکنید که میتوانید دفترچه ثبت نام آنها را دانلود کنید و بخوانید. بعد از پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری به سامانه وارد می شوید.

بعد از ورود به سامانه لازم است تا ثبت نام شما تکمیل گردد و عکس سه در چهار شما نیز آپلود شود. در هنگام تکمیل فرم ثبت نام باید اطلاعات شخصی و اطلاعات تحصیلی را به دقت وارد کنید. بعد از تکمیل فرم رشته در صورت تایید میتوانید شماره پرونده و کد رهگیری خود را از سامانه دریافت کنید. همچنین لازم به ذکر است که اگر نتوانستید در مهر ماه ثبت نام خود را انجام دهید میتوانید در بهمن ماه نیز برای ثبت نام اقدام فرمایید.

تحصیل غیرحضوری دانشگاه های غیرانتفاعی

برای گرفتن مدرک لیسانس در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی با توجه به رشته شما ممکن است امکان تحصیل غیر حضوری وجود داشته باشد. هنگام ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی باید در رابطه با تحصیل غیر حضوری رشته انتخابی تحقیق کنید. گرفتن لیسانس غیر حضوری مزایای زیادی به همراه دارد که باعث شده افراد زیادی به سمت آن جذب شوند. اولین و مهم‌ترین مزیتی که دریافت مدرک لیسانس غیر حضوری دارد صرفه جویی در وقت و هزینه است. زیرا نیازی به شرکت در دوره های آموزشی حضوری نیست و زمان کمتری لازم است.

گرفتن لیسانس در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی
گرفتن لیسانس در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی

همچنین تحصیل غیر حضوری این امکان را به شما می‌دهد که فقط مطالب درسی مهم را که توسط اساتید تدریس میشود فرا بگیرید. سایر مطالب اضافی و کم اهمیت معمولاً در دوره های غیر حضوری تدریس نمی شوند این موضوع باعث کوتاه تر شدن دوره آموزشی شما می شود.

نکته دیگر آن است که تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی یا شرکت در دوره های غیر حضوری به معنی خریدن مدرک نیست. شما باید مطالب تحصیلی را به خوبی یاد گرفته و در زمان آزمون ها میزان یادگیری شما مشخص می شود بنابراین مدرک شما معتبر خواهد بود.

آیا گرفتن لیسانس در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی معتبر است؟

همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم شما از طریق سازمان سنجش اقدام به تحصیل غیر حضوری یا حضوری در دانشگاه غیرانتفاعی در رشته مورد علاقه خود می کنید. در این هنگام لازم است تا در جلسات خود حاضر شوید و البته دسترسی شما به مطالب تدریس شده حتی بعد از حضور استاد نیز امکان‌پذیر است.

پس از دوره هنگام آزمون ها لازم است تا میزان یادگیری شما سنجیده شود. پس از کسب نمره مناسب در امتحانات شما میتوانید مدرک کارشناسی پیوسته خود را از دانشگاه غیر انتفاعی دریافت کنید. این روند به هیچ عنوان به معنی خرید مدرک یا نداشتن اعتبار آن نیست.

همچنین اگر در دانشگاه های غیرانتفاعی مطرح و سرشناس ثبت کنید و پذیرش انجام گیرد گویا دقیقا مسیر دانشگاه های سراسری را طی کرده اید. در دنیای امروزی داشتن مهارت و تجربه در کنار علم بسیار بهتر از مدرک دانشگاهی سراسری بدون مهارت است.

گرفتن لیسانس در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی
گرفتن لیسانس در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی

لیست رشته های غیر حضوری

دانشجویان و دانش آموزان معمولاً به طور رایج از ما سؤال می کنند که آیا امکان تحصیل به صورت غیرحضوری در رشته های مختلف دانشگاه های غیرانتفاعی وجود دارد یا خیر. در پاسخ می توان گفت امکان تحصیل به صورت مجازی در مغازه مختلف فراهم آمده تا علاقه‌مندان بتوانند در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند. البته ثبت نام در رشته های مجازی شرایط خاص خود را نیز دارا می باشد.

افرادی که علاقمند به گرفتن لیسانس در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی هستند، باید دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در نیمسال تحصیلی بخوانند. این افراد میتوانند دفترچه انتخاب رشته کارشناسی را از طریق سایت سنجش دانلود و مطالعه کنند، سپس اقدام به ثبت نام در رشته مورد علاقه نمایند.

لازم به ذکر می باشد لیست رشته های غیرحضوری دانشگاه غیرانتفاعی در سایت سنجش در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته هر کدام از مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد اعلام میشود. داوطلبان ملزم هستند زمان انتشار هر کدام از دفترچه انتخاب رشته در سایت سنجش دفترچه ها را دانلود و تنها در صورتی که رشته مورد علاقه شان به صورت غیر حضوری ارائه می شود در کد رشته ثبت نام کنند.

همچنین بخوانید:

نتیجه گیری

در طی متن به جوانب گرفتن لیسانس در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی به صورت حضوری و غیر حضوری پرداختیم. تحصیل در دانشگاه های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد میسر است. همچنین رشته های تحصیلی به دو صورت حضوری و غیر حضوری قابل انجام هستند. البته برای گرفتن لیسانس غیر حضوری باید از طریق سایت سنجش به بررسی امکان تحصیل غیر حضوری در رشته مورد نظر بپردازید.

دریافت مدرک لیسانس غیر حضوری برای افرادی که زمان کافی برای شرکت در جلسات ندارند یا به دنبال کاهش هزینه های خود هستند بسیار مناسب است. این مدرک از اعتبار کافی برای شروع به کار شما برخوردار خواهد بود. در صورت نیاز مشاوران تحصیلی ما در موسسه دانش گذار میتوانند راهنمای شما در این مسیر باشند.

در حقیقت کارشناسی نا پیوسته یکی از مدارک و مقاطع تحصیلی در دانشگاه می باشد. که تحصیل در این دوره دو سال به طول می انجامد. و پس از گذشتن این دو سال شما مدرک لیسانس را دریافت خواهید نمود.

مقطع کارشناسی ناپیوسته دارای طول دوره تحصیل دو سال می باشد. ولی کارشناسی پیوسته چهار سال به طول می انجامد.

با گرفتن دیپلم های نظام جدید امکان ثبت نام در مقاطع تحصیلی کارشناسی پیوسته وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟