تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

0 تا 100 راهنمای ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی ویژه ورودی 1401 – 1402

نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی در هر دوره از پذیرش دانشگاه ها، بنا بر اطلاعیه هایی که سازمان سنجش ارائه می دهد، مشخص می شود. در این خصوص ورودی های بهمن و مهر به صورت اینترنتی ثبت نام می کنند. در این گزارش مطالب راهنمای ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی را ارائه می دهیم و مراحل مربوط به این فرایند را بررسی می کنیم. بر اساس تصمیمات اخیر سازمان سنجش کشور، در سال های اخیر پذیرش دانشجو با شرط معدل نیز انجام می گیرد و به همین خاطر بسیاری از مراکز غیر انتفاعی بدون کنکور نیز دانشجو می پذیرند.

فهرست محتوا
راهنمای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

اولین مرحله ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی

برای ثبت نام در این دانشگاه، استفاده از اطلاعات مشاوره دانشگاه غیر انتفاعی مفید واقع می شود. در وهله اول باید دفترچه های ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور را دریافت کنید. در این دفترچه ها اطلاعات کاملی در خصوص ثبت نام در مقطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه ها و اطلاعاتی در خصوص رشته هایی که پذیرش می کنند، شرح داده شده است. داوطلبان موظفند که بنا بر زمان بندی تعیین شده مراحل ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر سایت sanjesh.org در دسترس داوطلبین قرار دارد و مراحل اولیه ثبت نام نیز در این سایت انجام می گیرد. در ادامه مراحل کلی ثبت نام در این داشگاه ها را بررسی می کنیم.

  • ابتدا از آدرس مشخص شده وارد سایت آموزش و پرورش می شوید.
  • سپس به دنبال بخش سراسری و دفترچه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانش آموزی می گردید.
  • در ادامه دفترچه مذکور را به دقت مطالعه کرده و رشته های ارائه شده و قوانین پذیرش موجود را بررسی کنید.
  • سپس باید مرحله خرید کارت اعتباری را انجام دهید و هزینه ثبت نام را بپردازید.
  • سپس شماره سریال کارت اعتباری خود را در کادرهای موجود وارد کرده و به سامانه ثبت نام وارد می شوید.
  • در این بخش باید فرم های مربوط به ثبت نام را تکمیل کنید.
  • سپس فرم های انتخاب رشته را پر کرده و تایید نهایی را بزنید.
  • در مرحله بعدی یک کد رهگیری مشاهده می شود که باید آن را در جایی ذخیره کنید.
مراحل ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی
مراحل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور

برای ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی داشتن برخی شرایط عمومی که تعیین کننده سلامت اخلاقی دانشجویان است، از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. اعتقاد به دین مبین اسلام اولین شرط ثبت نام در این مراکز آموزشی است. پیروی از قوانین جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از این شرایط است. در مرحله بعدی به عدم ارتکاب به فساد اخلاقی دانشجویان توجه می شود که مورد توجه دانشگاه ها قرار می گیرد. عدم اعتیاد به مواد مخدر نیز در این مرحله حائز اهمیت است.

پیروی از قوانین دانشگاه نیز بر عهده همه دانشجویانی است که داوطلب تحصیل در این مراکز هستند. در نظر داشته باشید که پرداخت شهریه تعیین شده برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیز یک شرط اساسی برای حضور در این مراکز آموزشی است. نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی نیز به صورت حضوری و غیر حضوری انجام می گیرد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی

در زمان ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی، در دست داشتن مدارک مورد نیاز ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بسیار مهم تلقی می شود. در این خصوص داوطلبان باید آخرین مدارک تحصیلی خود را به همراه داشته باشند. برای این مورد مدارک زیر قابل قبول خواهند بود:

  1. مدارک مورد پذیرش کارشناسی ناپیوسته؛ مدارک کاردانی و فوق دیپلم
  2. مدارک مورد پذیرش کارشناسی پیوسته؛ مدارک دیپلم 3 ساله نظام جدید، دیپلم فنی حرفه ای یا نظری، دیپلم 4 ساله نظام قدیم، پیش دانشگاهی و کاردانی یا فوق دیپلم، در این زمینه قابل پذیرش خواهند بود.
  3. مدارک مورد پذیرش کاردانی پیوسته؛ دیپلم های 3 ساله نظام جدید و دیپلم های 4 ساله نظام قدیم پذیرش خواهند شد.
  4. مدارک مورد پذیرش کاردانی ناپیوسته
ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی
شرایط ثبت نام در دانشگاه های غیر انتفاعی

شرایط مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه بدون کنکور

در این خصوص محرومیت پذیرفته شدگان دوره های روزانه بدون کنکور، مورد توجه قرار می گیرد. همچنین انصراف دانشجویان دوره روزانه تا قبل از ثبت نام دانشگاه های غیر انتفاعی و پرداخت هزینه انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی دیگر نیز اهمیت دارد. به علاوه دانشجویانی که در دوره های غیر روزانه پذیرفته شده اند نیز باید انصراف قطعی خود را پیش از آغاز به ثبت نام دانشگاه دوم اعلام کنند. ارائه تعهد نامه های کتبی برای ادامه تحصیل تنها در یک دانشگاه نیز از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی محسوب می شود.

واجدین شرایط برای ثبت نام در این دانشگاه ها باید کلیه مدارک و تعهدهای خواسته شده را در حین ثبت نام ارائه دهند.

اعلام نتیجه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

پس از تکمیل فرایند ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی، سوابق تحصیلی شما توسط دانشگاه مورد نظر بررسی شده و دانشگاه در خصوص صلاحیت و یا رد صلاحیت شما تصمیم می گیرد. اعلام نتایج ثبت نام شما در این دانشگاه ها نیز به صورت اینترنتی خواهد بود. اعلام نتیجه کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه ها در 31 شهریور ماه انجام می شود و داوطلبین می توانند، از طریق سایت سنجش، نتایج پذیرش خود را مشاهده کنند.

پس از ورود به سامانه مربوطه اطلاعات خود را در کادرهای مربوطه وارد کنید. در این کادرها شماره شناسنامه داوطلبین و شماره پرونده و اطلاعات شخصی داوطلبین وارد می شوند. در صورت قبولی بقیه مراحل ثبت نام به صورت حضوری در محل دانشگاه مربوطه انجام می گیرد.

آشنایی با برخی از رشته های بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی، در رشته های انتخابی دانشجویان انجام می شود. رشته های بدون کنکور برای شاخه های تحربی، ریاضی و… ارائه می شوند. در این میان رشته های زیر برای شاخه تجربی ارائه می شوند:

  1. علوم مهندسی محیط زیست
  2. شیمی محض
  3. شیمی کاربردی
  4. زیست شناسی ملکولی
  5. زیست شناسی دریا
  6. زیست فناوری
  7. اقتصاد کشاورزی
  8. گیاه پزشکی
  9. علوم مهندسی شیلات

رشته های بدون کنکور برای شاخه ریاضی فیزیک به شرح زیر هستند:

  1. مهندسی معماری
  2. کاردانی فنی عمران
  3. مهندسی نقشه برداری
  4. مهندسی صنایع
  5. مهندسی پزشکی
  6. مهندسی شهرسازی
  7. مهندسی مدیریت پروژه
  8. مهندسی کامپیوتر
  9. کاردانی ارتباطات
ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی
راهنمای ثبت نام در دانشگاه غیر انتفاعی

رشته های انسانی برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر می باشند:

  1. زبان و ادبیات فارسی
  2. علوم ورزشی
  3. مدیریت بازرگانی
  4. حسابداری
  5. حقوق
  6. کاردانی امور مالی و مالیاتی
  7. کاردانی مدیریت بازرگانی

جمع بندی

در دست داشتن اطلاعات کافی برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی یک اصل اساسی است و باید پیش از اقدام به ثبت نام در این دانشگاه ها در این خصوص تحقیقات لازم را به عمل آورید. ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از داوطلبین قرار داشته است. ثبت نام در این دانشگاه ها بسیار ساده است و تنها با اکتفا بر سوابق تحصیلی دانش آموزی داوطلبان انجام می گیرد. در این گزارش کلیه مراحل ثبت نام در این دانشگاه ها و شرایط مربوط به ثبت نام را بررسی کردیم. با در نظر گرفتن این اصول، می توانید در هر یک از رشته های تجربی، ریاضی، انسانی و… در این دانشگاه ها ثبت نام کرده و علاقه خود را دنبال کنید. در صورتی که در کنکورهای سراسری دانشگاه های دولتی پذیرفته نشدید، بهترین راه برای ادامه تحصیل، ثبت نام در مراکز غیر انتفاعی است.

همچنین بخوانید: شرکت در آزمون وکالت 1401

سوالات متداول

به طور معمول ثبت نام ورودی مهر دانشگاه های غیر انتفاعی به صورت آنلاین برگزار میگردد. شما عزیزان جهت دریافت مشاوره تحصیلی در این زمینه می توانید با همکاران ما در موسسه دانش گذار تماس حاصل نمایید.

شما داوطلبان عزیز و گرامی می توانید جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی طبق زمان بندی که سازمان سنجش کشور اعلام می نماید وارد سامانه رسمی سنجش شده و ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های غیر انتفاعی عبارت اند از شناسنامه فرد داوطلب، کارت ملی و مدارک تحصیلی قبلی فرد که این موارد را به طور کامل در این مقاله شرح داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟