تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

مدارک لازم جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1401 – 1402

فهرست محتوا
مدارک لازم ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

در سال های اخیر دانشگاه های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرند. در این دانشگاه ها رشته های کارشناسی های پیوسته و ناپیوسته برای داوطلبین ارائه می شوند و هر شخص می تواند، بر اساس رشته تحصیلی و اهداف و علایق شخصی خود هر یک از رشته های دانشگاه های غیر انتفاعی را انتخاب کند. در این راستا مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیز از دانشجویان دریافت می شوند که در این گزارش از مشاوره تحصیلی دانش گذار در رابطه با این مدارک اطلاعات مفیدی در اختیار داوطبان عزیز قرار می دهیم.
مدارک مورد نیاز ثبت نام دانشگاه های غیر انتفاعی در دفترچه ثبت نام درج شده اند؛ برخی از آن ها در سایت سنجش بارگذاری می شوند و برخی نیز به صورت حضوری به دانشگاه های مربوطه ارائه خواهند شد. این مدارک امکان تحصیل شما را در دانشگاه های غیر انتفاعی بدون کنکور و آزمون های ورودی فراهم می کنند. در نظر داشته باشید که ثبت نام در این دانشگاه ها برای ورودی های مهر به صورت اینترنتی انجام می گیرد و فراهم کردن مدارک مورد نیاز پیش از موعد تعیین شده حائز اهمیت است.

مدارک لازم ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی
مدارک لازم ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

آشنایی با مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی هر یک در دو مرحله مورد استفاده قرار می گیرند. این مدارک اسکن می شوند و عکس و تصویر آن ها در سایت های مربوطه بارگذاری خواهد شد. در سایت ثبت نام این دانشگاه ها، فرم هایی ارائه می شوند که در هر یک اطلاعات دانشجویان درج خواهند شد. برای پر کردن این فرم ها نیز دسترسی به مدارک مورد نیاز از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد. پس از اعلام نتایج پذیرفته شدن دانشجویان نیز این مدارک مورد نیاز خواهند بود. این مدارک در مرحله دوم به صورت حضوری مورد بررسی دانشگاه های غیر انتفاعی قرار می گیرند.

فهرستی از مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

  1. شش قطعه عکس 3 در 4 که در سال جاری از دانشجو گرفته شده باشد.
  2. اطلاعات شخصی داوطلب نیز در این فرم ها درج می شوند. این اطلاعات شامل تاریخ تولد، اطلاعات شناسنامه ای، نام و نام خانوادگی و… می شوند.
  3. در میان مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی، آخرین مدرک تحصیلی دانشجویان نیز قرار می گیرد. داوطلبین باید اصل یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید یا نظام قدیم خود را به همراه مهر و امضا دبیرستان محل تحصیل خود ارائه دهند.
  4. برای ثبت نام در این مقاطع تحصیلی، باید مدرک پیش دانشگاهی به انضمام مهر و امضای دبیرستان محل تحصیل را نیز ارائه دهید.
  5. ارائه گواهی مدرک کاردانی نیز برای کسانی که دیپلم نظام جدید ندارند اهمیت دارد.
  6. کپی کامل صفحات شناسنامه و کارت ملی افراد نیز باید فراهم شوند و در مراحل ثبت نام به واحد آموزشی مربوطه ارائه گردند.
  7. رشته های محل های مورد تقاضای داوطلب نیز در مراحل ثبت نام مشخص می شوند.
  8. داوطبین آقا باید مدارک نظام وظیفه و مشمولیت خود را نیز به محل دانشگاه مورد نظر ارائه دهند.
  9. در این زمینه دریافت تاییدیه تحصیلی نیز بسیار مهم تلقی می شود. ( جهت دریافت تاییدیه تحصیلی wes کانادا به این لینک مراجعه نمایید. )
  10. در ادامه تعهدنامه هایی برای تایید ثبت نام داوطلب دریافت می شوند.

نکاتی برای تکمیل مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

کلیه مدارکی که در این بخش شرح داده شد، برای ثبت نام ورودی مهر ماه و بهمن ماه مورد نیاز هستند و دانشجویان باید کلیه این اطلاعات را تکمیل کنند. داوطلبان ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های غیر انتفاعی نیز به تکمیل مدارک نام برده نیاز دارند. داوطلبین محترم باید پس از اعلام پذیرفته شدن در دانشگاه غیر انتفاعی مربوطه برای ارائه مدارک به صورت حضوری به محل دانشگاه مراجعه کرده و برای تطبیق مدارک خود اقدام نمایند. پیش از اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته در این دانشگاه ها، باید حتما از پذیرش نهایی خود در دانشگاه اطمینان حاصل فرمایید. در این زمینه به شرایط مورد نیاز برای نام نویسی در دانشگاه مورد نظر نیز توجه داشته باشید.

آشنایی با شرایط اسکن عکس برای تکمیل مدارک ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی

همان طور که پیش تر اشاره شد، برای ثبت نام در این دانشگاه ها فراهم کردن عکس پرسنلی افراد نیز بسیار مهم تلقی می شود. این عکس ها باید تمام رخ بوده و با زمینه سفید و ابعاد 6*4 و یا 4*3 اسکن شوند. حجم کمتر از 70 کیلوبایتی این عکس ها نیز یک اصل اساسی است که باید رعایت شود. این عکس ها اغلب با فرمت jpg بارگذاری می شوند. تصویر داوطلب باید بدون لکه و جای مهر بوده و حاشیه های زاید نداشته باشد.

اسکن عکس های کارت ملی و شناسنامه نیز مورد پذیرش قرار نمی گیرد و در صورتی که این عکس ها را در واحدهای مربوطه بارگذاری کنید، نامعتبر شناخته خواهد شد. در صورتی که این عکس ها را با شرایطی که در این بخش بررسی کردیم، بارگذاری نکنید، ثبت نام و انتخاب رشته دانشجو رد می شود و در گزینش نهایی شرکت داده نمی شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی
مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

مراحل تایید گواهی داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

در میان مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی، آخرین مدارک تحصیلی دانشجویان بسیار مهم تلقی می شود که برای دریافت آن ها باید به اداره جات و یا مدارس پیشین خود مراجعه کنید.

  • فارغ التحصیلان سنوات پیشین برای تکمیل گواهی خود باید به دبیرستان یا هنرستان محل تحصیل خود مراجعه کنند.
  • فارغ التحصیلان مناطق جنگی کشور و دیپلمه های سنوات پیشین نیز باید به دبیرستان یا هنرستان محل تحصیل خود مراجعه کنند. در صورتی که مدارک تحصیلی شما در این مدارس وجود نداشتند، برای دریافت آن ها به اداره آموزوش و پرورش مراجعه کنید.
  • فارغ التحصیلانی که شهر محل سکونت و محل اخذ مدرکشان یکسان نیست، باید به اداره آموزش و پرورش شهر مربوطه مراجعه کنید.

تکمیل مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی برای کسانی که از یک رشته انصراف داده اند نیز بسیار مهم است. این دانشجویان باید فرم انصراف قطعی خود را به صورت کامل ارائه دهند تا مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی تکمیل شوند.

جمع بندی

در این گزارش با مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی و شرایط دریافت هر یک از آن ها آشنا شدید و نحوه دریافت گواهی های تحصیلی از دبیرستان محل تحصیل را نیز بررسی کردید. با در نظر گرفتن این نکات بهتر می توانید، پیش نیازهای ثبت نام خود در این دانشگاه ها را فراهم کرده و برای پذیرش در دانشگاه های غیر انتفاعی آماده شوید. توصیه می کنیم، پیش تر مدارک اسکن شده خود را نیز آماده کرده و حجم و ابعاد هر یک را برای بارگذاری در سایت سنجش بررسی کنید. به این ترتیب مدارک شما رد نشده و مشکلی در روند ثبت نام پیش نخواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟