تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

مشاوره آزمون نظام مهندسی قبولی 100% تضمینی

همان طور که می دانید، فارغ التحصیلان رشته مهندسی می توانند بعد از اتمام دانشگاه و درسشان، اگر واجد شرایط بودند، با کمک مشاوره آزمون نظام مهندسی در این آزمون شرکت کرده و پروانه کسب را بگیرند. افراد مهندس باید تمام تلاششان را بکنند که بعد از تمام شدن کارشناسی، این آزمون را قبول شوند. این آزمون در طول سال یک یا دو بار برگزار می شود. رقابت در این آزمون بسیار شدید است و نیاز به مشاوره قبولی آزمون نظام مهندسی بسیار اهمیت دارد. بنابراین افراد باید بسیار برای قبولی در این آزمون تلاش کنند.
فهرست محتوا
قبولی آزمون نظام مهندسی

مشاوره قبولی آزمون نظام مهندسی

مشاوره قبولی آزمون نظام مهندسی در راستای پذیرش در یکی از شاخه های هفتگانه مهندسی انجام می شود. در راستای قبولی در این آزمون ها شگردها و راهکارهای بسیاری وجود دارند که قبولی افراد را تضمین می کند. اگر قصد قبولی در این آزمون را دارید، تا پایان این گزارش در کنار ما باشید.

آزمون نظام مهندسی

این آزمون در طول هر سال یک یا دو بار برگزار می شود و کسانی که در این آزمون شرکت می کنند، رقابت شدیدی با یکدیگر دارند. به همین خاطر افراد باید برای شرکت در آن اطلاعات خود را تکمیل کنند. همه کارشناسان رشته های مهندسی، پس از اتمام فرایند تحصیل خود با شرکت در آزمون نظام مهندسی، پروانه های کسب مخصوص به حوزه فعالیت خود را دریافت می کنند.

شرکت در این آزمون مزایای بی شماری برای افراد دارد. کسب نمره قبولی در این آزمون موجب ارتقا شغل و درآمد افراد می شود. کارشناسان رشته های مختلف مهندسی تنها با دریافت این پروانه های کسب به عنوان مهندس شناخته شده و نام آن ها در سازمان نظام مهندسی کشور ثبت خواهد شد. این افراد پس از قبولی در این آزمون مهرهای مخصوص نظام مهندسی را نیز دریافت می کنند.

نکات مهم قبولی آزمون نظام مهندسی

برای استفاده بهتر از مشاوره قبولی آزمون نظام مهندسی باید به چند نکته ساده دقت داشته باشید. افراد در شرایط به خصوصی قادر به شرکت در این آزمون ها خواهند بود. اولین نکته مهم در این آزمون ها، شمار سال هایی است که افراد مدرک تحصیلی خود را کسب کرده اند. در صورتی که سال های مجاز به شرکت در این آزمون به پایان برسد، افراد دیگر قادر به شرکت در این آزمون نخواهند بود.

هر فرد پس از فارغ التحصیلی تنها سه سال زمان دارد تا در این آزمون شرکت کند. همچنین کسانی که در مقطع کارشناسی ارشد مدرک خود را دریافت کرده اند، دو سال برای شرکت در این آزمون فرصت خواهند داشت. این فرصت برای کسانی که در مقطع دکترا فارغ التحصیل می شوند، یک سال است و داوطلبین باید در طول همین یک سال خود را برای شرکت در آزمون مورد نظر آماده کنند.

مشاوره قبولی آزمون نظام مهندسی
مشاوره قبولی آزمون نظام مهندسی

آیا شرکت و قبولی در آزمون نظام مهندسی مزایای خاصی دارد؟

افراد بسیار می کوشند تا در این آزمون یا آزمون های دیگر مانند قبولی آزمون وکالت بتوانند نمره قبولی را کسب نمایند، قبولی در آزمون پروانه نظام مهندسی بسیار حائز اهمیت است. زیرا افراد با قبولی در این آزمون عضو سازمان نظام مهندسی کشور خواهند شد. یعنی رسما اسمشان به عنوان یک مهندس ثبت می شود و می توانند کسب و کار خود را راه اندازی کرده و مسیر شغلی مورد نظر خود را ادامه دهند. جالب است بدانید که به این افراد مهر نظام مهندسی نیز داده می شود. که این مهر خود به تنهایی حکم پروانه کسب را دارد.

نکته ای باید به آن دقت کنید، این است که همه افراد تحت هر شرایطی نمی توانند در این آزمون شرکت کنند. یکی از مهم ترین شروط آن شمار سال هایی است که از فارغ التحصیلی آن ها می گذرد. برای مثال افرادی که دوره کارشناسی خود را تمام کرده اند، تنها سه سال زمان دارند که در این آزمون شرکت کنند. افرادی که دوره ارشد خود را به اتمام رسانده اند نیز تنها دو سال زمان دارند و در این بین افرادی که موفق به اخذ دکترا شده اند تنها یک سال زمان دارند و باید خود را هر طور که شده برای این آزمون آماده کنند.

شما در رشته های بسیاری می توانید اقدام به ثبت نام در این آزمون کنید، در ادامه رشته ها را به تفکیک برایتان نام می بریم: مهندسی ترافیک، مهندسی نقشه برداری، مهندسی برق، عمران، معماری و شهرسازی، این ها جزو رشته هایی هستند که شرکت در آزمون نظام مهندسی برایشان واجب است. جالب است بدانید که هریک از رشته ها در صلاحیت های متفاوتی برگزار می شوند، برای مثال رشته های معماری و عمران در 3 صلاحیت برگزار می شود. برای رشته های برق و مکانیک نیز در دو صلاحیت برگزار می شود.

ویژگی ها و شرایط مشاوره قبولی آزمون نظام مهندسی چیست؟

این آزمون همان طور در بخش قبل نیز گفته شد، یک یا نهایتا دوبار در سال برگزار می شود. احتمالا شما نیز شنیده اید که این آزمون به صورت کتاب باز برگزار می شود، اما این اصلا به این معنی نیست که افراد می توانند بدون خواندن و برنامه ریزی در این آزمون شرکت کرده و قبول شوند. قطعا باید از پیش مطالعه کنند. تیم مشاوره تحصیلی دانش گذار می توانند به این افراد کمک کنند که بهترین منابع را برای مطالعه انتخاب کنند، که این گونه شانس قبولی آزمون نظام مهندسی دو برابر شود.

اول از همه باید بدانید که این آزمون به صورت تستی برگزار می شود. اما دارای نمره منفی است که همین باعث می شود که افراد سیاه لشکر نتوانند با شانسی جواب دادن به سوالات، قبول شوند. باید حتما از قبل مطالعه کنند. تنها کافی است به نیمی از سوالات جواب درست دهند و آزمون را رها کنند. یعنی اصلا نیازی نیست که به نیمی دیگر از سوالات پاسخ دهند، زیرا این باعث می شود در صورت اشتباه پاسخ دادن نمره منفی بگیرید. نمره منفی می تواند باعث شود که شما در آزمون نظام مهندسی رد شده و اصلا قبول نشوید.

مشاوره قبولی آزمون نظام مهندسی
مشاوره قبولی در آزمون نظام مهندسی

مشاوره آزمون نظام مهندسی چگونه برنامه ریزی می شود؟

در صورتی که شما به مجموعه ما تشریف بیاورید، کارشناسان ما با شما صحبت می کنند و برنامه ریزی های مختلفی را پیش رویتان قرار می دهند. که شما با توجه به معیار و سلیقه خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. اصولا برنامه های ما یا هفتگی است، یا سه ماهه و یا چهار ماهه. شما باید ابتدا ببینید که برای شرکت در این آزمون چقدر فرصت دارید، اگر فرصت شما کم است، باید حتما از برنامه فشرده ما استفاده کنید. اگر هم تایم کافی دارید، به شما پیشنهاد می کنیم منابع را به صورت کامل مطالعه کنید.

رشته های نظام مهندسی

مشاوره قبولی آزمون نظام مهندسی برای قبولی در کلیه رشته هایی که در سازمان نظام مهندسی وجود دارند، مزایای بسیاری خواهد داشت و قبولی در آزمون مربوط به هر یک از این رشته های آزمون نظام مهندسی را تضمینی خواهد کرد. برخی از این رشته ها را در زیر مشاهده می کنید:

  • مهندسی نقشه برداری
  • مهندسی ترافیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • مهندسی شهرسازی

برخی از این آزمون ها در دو مرحله و برخی از آن ها در سه مرحله برای ارزیابی صلاحیت شرکت کنندگان رشته های مختلف برگزار می شوند.

قبولی آزمون نظام مهندسی
قبولی آزمون نظام مهندسی

بررسی وضعیت سربازی آقایان برای شرکت در آزمون نظام مهندسی

در مشاوره قبولی آزمون نظام مهندسی در رابطه با شرایط سربازی آقایان نیز اطلاعاتی ارائه می شود. اگر آقا پسرها پس از پایان تحصیلات، مشمول خدمت سربازی باشند، باز هم قادر به حضور در این آزمون ها خواهند بود. در صورتی که در آزمون مورد نظر پذیرفته شوند، این قبولی به مدت 4 سال برای آن ها اعتبار خواهد داشت. پس از پایان سربازی آقاپسرها، پروانه های کار از سوی سازمان نظام مهندسی برای آن ها صادر می شود و فعالیت حرفه ای آن ها آغاز می شود.

اصلا آقا پسرهایی که خدمت سربازی نرفته اند نگران نباشند، زیرا آن ها می توانند پس از پایان یافتن درسشان در آزمون نظام مهندسی شرکت کرده و اگر قبول شوند، به مدت چهار سال می توانند آن قبولی را برای خود رزرو کنند و با خیالی آسوده به خدمت سربازی بروند. پس از اینکه از سربازی برگردند می توانند با قبولی که قبلا در آزمون نظام مهندسی کسب کرده بودند، در سازمان نظام مهندسی ثبت نام کرده و با خیالی راحت پروانه کار را دریافت کنند.

بعضی از افراد در یک رشته ای مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده اند، اما برای ارشد یکی از رشته های مهندسی را انتخاب کرده و در آن تحصیل کرده اند، حالا سوال پیش می آید که آیا این افراد می توانند در آزمون نظام مهندسی شرکت کنند یا خیر؟ این افراد اصلا نباید نگران باشند، زیرا طبق اصل 7 قانون می توانند در آزمون نظام مهندسی شرکت کرده و حتی پروانه کسب و کار خود را دریافت کنند و با خیالی آسوده شغلی را که دوست دارند راه بیندازند. مطمئنا مهندسی در ایران شغل بسیار شریفی است که همه آرزوی آن را دارند.

مشاوره قبولی آزمون نظام مهندسی
قبولی آزمون نظام مهندسی

عدم تطابق رشته تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد

یکی از شرایط ویژه ای که در مشاوره آزمون نظام مهندسی مطرح می شود، تطابق نداشتن رشته تحصیلی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داوطلبین است. اغلب سوال می شود که آیا فردی که تنها در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی تحصیل کرده، قادر به شرکت در آزمون نظام مهندسی هست یا خیر؟ در این زمینه قوانینی در سازمان نظام مهندسی وضع شده که اجازه شرکت در این آزمون ها را برای این دسته افراد نیز صادر می کند.

همچنین بخوانید: قبولی در آزمون سردفتری اسناد رسمی

آزمون نظام مهندسی چگونه برگزار می شود؟

این آزمون اغلب به صورت کتاب باز برگزار می شود، اما شرکت کنندگان برای حضور در جلسه امتحان باید حتما اطلاعات کافی به دست آورده و برنامه ریزی های لازم را انجام دهند. آزمون به صورت تستی برگزار شده و نحوه طراحی سوالات به صورت چهار گزینه ای است. این آزمون نمره منفی دارد و کسانی که شانسی پاسخ سوالات را علامت می زنند، قبول نخواهند شد.

روند مشاوره برای آزمون نظام مهندسی

استفاده از خدمات مشاوره آزمون نظام مهندسی، شما را با بهترین شرایط برنامه ریزی برای شرکت در این آزمون ها آشنا می سازد. شما می توانید، بر اساس روند مطالعه و ساعات خالی روز خود از هر یک از این برنامه ها استفاده کنید.

این برنامه ها به صورت هفتگی یا ماهانه در اختیار افراد قرار می گیرد و آمادگی آن ها را برای حضور در این آزمون ها افزایش می دهند. همچنین برنامه ریزی هایی برای کسانی که زمان بسیار کمی تا شروع آزمون های نظام مهندسی دارند، ارائه می شوند.

قبولی آزمون نظام مهندسی
مشاوره قبولی آزمون نظام مهندسی

ویژگی های آزمون نظام مهندسی

برای بررسی بهتر شرایط قبولی در آزمون نظام مهندسی باید با مزایا و معایب و کلیه ویژگی های برگزاری این آزمون ها آشنایی داشته باشید. برخی از مزایای شرکت در این آزمون را در زیر مشاهده می کنید:

افزایش مهارت ها و اطلاعات کارشناسان رشته های مهندسی

مطالعه مباحث تعیین شده برای شرکت در این آزمون سبب افزایش دانش مهندسین می شود و اطلاعات مفیدی را به آن ها منتقل می کند. کسانی که قصد قبولی در این آزمون ها را دارند، باید سطح علمی و مهارتی خود را بالاتر ببرند تا پروانه های کار این سازمان را کسب کنند.

عدم محدودیت در پذیرش آزمون نظام مهندسی

هر یک از داوطلبین این آزمون تنها با 2 ماه وقت صرف کردن برای شرکت در این آزمون ها، قادر به پاسخگویی به پرسش های مطرح شده در آزمون نظام مهندسی خواهند بود. در صورتی که هر فرد تنها به 30 سوال موجود در این آزمون ها پاسخ بدهد، مدارک و پروانه های کسب مورد نظر را دریافت می کنند. پذیرش در این آزمون ها تنها به استراتژی مطالعه و برنامه ریزی شما بستگی دارد.

معایب آزمون نظام مهندسی

اول از همه تعداد منابع وسیع این آزمون مورد توجه قرار می گیرد که گاها سبب سردرگمی افراد برای کسب آمادگی برای این آزمون ها خواهد شد. به همین خاطر استفاده از خدمات مشاوره ای آزمون نظام مهندسی سبب بهبود برنامه ریزی برای مطالعه همه منابع این آزمون خواهد شد.

سطح سوالات مطرح شده در این آزمون ها نیز بسیار بالا است. به همین خاطر افراد گاها از دشواری پاسخگویی به برخی از سوالات نظام مهندسی گلایه می کنند. همچنین وقت این آزمون نیز بسیار محدود است. مدت زمان پاسخگویی به سوالات این آزمون 150 دقیقه است. این مدت زمان برای پاسخ گویی به 60 سوال تستی تعیین می شود.

جمع بندی

با استفاده از خدمات مشاوره قبولی آزمون نظام مهندسی، با تاریخ برگزاری این آزمون و دقیق ترین منابع آزمون نظام مهندسی آشنا شده و اطلاعات جامع و مفیدی در این زمینه به دست می آورید. هر فرد برای پذیرش در این سازمان تنها چند شانس دارد؛ به همین خاطر بهتر است از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشید و با اطلاعات کافی در جلسات آزمون حضور به عمل آورید. در این گزارش برخی از مهمترین نکات مربوط به این آزمون سراسری را بررسی کردیم.

مشاوره قبولی آزمون نظام مهندسی این روزها دغدغه بسیاری از افراد است. رقابت در این آزمون بسیار تنگاتنگ شده و کمتر کسی می تواند نمره قبولی آزمون نظام مهندسی را کسب کند. اگر چه این آزمون به صورت جزوه باز برگزار می شود. اما حتما افراد باید سعی و تلاش خود را کرده و مطالعه را به صورت کامل انجام دهند. اگر سردرگم هستید، همین الان می توانید با مشاوران ما تماس حاصل کنید. ما در ابتدا یک جلسه مشاوره تحصیلی تلفنی و یا مشاوره تحصیلی آنلاین برای شما خواهیم گذاشت. تا نقاط ضعف و قوتتان را دریابیم و سپس برنامه ریزی را شروع می کنیم.

سوالات متداول

  1. حداقل گرفتن مدرک کارشناسی مربوط به رشته های مختلف نظام مهندسی
  2. سنوات مورد نیاز، گذشتن سه سال از گرفتن مدرک لیسانس، گذشتن دو سال از گرفتن مدرک ارشد و همچنین گذشتن یک سال از گرفتن دکتری

اعتبار قبولی در آزمون های پروانه نظام مهندسی با رعایت نمودن شرایط و ضوابط آن آزمون ، فقط تا سه سال بعد از برگزار شدن آزمون و امتحانات خواهد بود. و پس از آن فاقد اعتبار بوده و فرد داوطلب باید مجددا در این آزمون شرکت نماید.

به طور معمول نمره قبولی در آزمون نظام مهندسی، 49 یا 48 می باشد.

تغییر اطلاعات آزمون نظام مهندسی در سه بازه زمانی مشخص می شود. اولین بازه در مهلت قانونی برای ثبت نام است. دومین بازه در زمان تعیین شده برای ویرایش اطلاعات است و سومین مرحله مربوط به زمان دریافت کارت ورود به جلسه می باشد.

شما می توانید، در بازه های تعیین شده برای ویرایش اطلاعات، کلیه اطلاعات اختصاصی خود را تغییر دهید. به این ترتیب فرصت تغییر اطلاعات تنها منحصر به تغییر دادن محل سکونت و حوزه امتحانی نمی شود.

در تغییر حوزه امتحانی نظام مهندسی امکان حضور شما در محل مورد نظر بررسی می شود. چرا که در هر شهری که آزمون نظام مهندسی را پشت سر بگذارید، پروانه کسب دریافت می کنید. به این ترتیب از فرصت های شغلی تنها در همین منطقه برخوردار خواهید شد.

2 پاسخ

    1. سلام روزتون بخیر
      خیر باید مدرک تحصیلی دانشگاهی معتبر که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد، داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟