تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی & هزینه ثبت نام در سال 1401 – 1402

فهرست محتوا
شهریه دانشگاه غیر انتفاعی
شهریه دانشگاه غیر انتفاعی
شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

هزینه ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی و شهریه پرداختی هر ترم تحصیلی یکی از مهمترین فاکتورهای مورد نظر داوطلبین برای استفاده از خدمات تحصیلی این دانشگاه ها است. از این رو باید پیش از ثبت نام اطلاعات خود را در این رابطه تکمیل کنند. ثبت نام در دانشگاه های غیر انتفاعی شرایط به خصوصی دارد؛ به جز هزینه های اولیه ثبت نام، هزینه واحدهای درسی و شهریه دانشگاه غیرانتفاعی محل تحصیل نیز از دانشجو دریافت می شود و دانشجو باید برنامه ریزی مالی دقیقی در این زمینه داشته باشد.

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی به عوامل مختلفی مانند رشته تحصیلی، گروه رشته، مقطع تحصیلی کارشناسی یا ارشد و… بستگی دارد. همچنین شهریه دانشگاه ها به صورت سالانه افزایش می یابد و هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها به صورت سالانه تغییر می کنند.

تعیین شهریه دانشگاه های غیر انتفاعی

هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی، بر اساس نظر هیئت امنای دانشگاه مورد نظر تعیین می شود که در اغلب دانشگاه های کشور، این نرخ هر ساله 10 الی 15 درصد افزایش خواهد داشت. پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور در ابتدای هر ترم تحصیلی انجام می شود و دانشجویان برای شرکت در ترم جدید باید حتما نسبت به پرداخت شهریه اقدام کنند. گذشته از این، هزینه ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی، در بدو ورود دانشجو پرداخت می شود.

تعیین شهریه دانشگاه غیرانتفاعی به صورت ترمی، بر اساس تعداد واحدهای اخذ شده انجام می گیرد. میزان واحدهایی که هر ترم برداشته می شود، شهریه متغیر دانشگاه را تغییر می دهد. اما شهریه ثابت آن تقریبا در طول سال ثابت خواهد بود. همچنین تعیین شهریه دانشگاه به روش قبولی دانشجو مربوط نمی شود؛ این میزان شهریه برای همه دانشجویان اعم از قبولی های با آزمون و بدون آزمون یکسان خواهد بود و تفاوت چندانی نخواهد داشت. اما لازم است که دانشجویان پیش از اقدام به تحصیل در این دانشگاه ها، در رابطه با جمع هزینه های سال های تحصیل خود برآورد مالی مورد نیاز را انجام دهند تا در آینده به مشکل نخورند.

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی
هزینه ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع کاردانی سال 1401 – 1402

دانشجویان برای ثبت نام در مقطع کاردانی رشته مورد نظر، اغلب هزینه کمتری برای ثبت نام و ورود به ترم تحصیلی پرداخت می کنند. هزینه ثبت نام مقطع کاردانی نیز بر اساس نظر مقام ذی صلاح، در حدود 10 درصد افزایش می یابد. شهریه مقطع کاردانی در دانشگاه غیر انتفاعی بین 1300000 تا 1900000 تومان خواهد بود که جمعی از نرخ شهریه ثابت و میزان شهریه متغیر می باشد.

همچنین بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع کارشناسی سال 1401 – 1402

مقطع کارشناسی به صورت پیوسته یا ناپیوسته در این دانشگاه ها دانشجو می پذیرد. گروه های تحصیلی زبان، ریاضیات، تجربی، انسانی و… هر یک می توانند، در میان رشته های کارشناسی این دانشگاه ها، انتخاب کرده و بدون کنکور در این رشته ها پذیرفته شوند. در سال جاری هزینه تحصیل در این دانشگاه ها بین 1700000 تا 2300000 تعیین شده است. لیست رشته های بدون کنکور مقطع کارشناسی این دانشگاه ها، همزمان با آغاز ثبت نام در دانشگاه های سراسر کشور ارائه خواهد شد. شهریه متغیر و ثابت در دانشگاه های غیرانتفاعی بسته به رشته انتخابی متفاوت خواهد بود. عمدتا رشته های گروه ریاضی هزینه بیشتری دارند و شهریه متغیر آن ها نیز بیشتر از شاخه های انسانی خواهد بود.

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع کارشناسی ارشد سال 1401 – 1402

هر یک از موسسات غیر انتفاعی بر اساس تعداد و کیفیت رشته هایی که برای انتخاب در اختیار دانشجویان قرار می دهند، رتبه بندی می شوند. در این میان موسسات غیر انتفاعی که رتبه های بیشتری کسب کرده باشند، به مرور به دانشگاه تبدیل می شوند. شهریه موسسات غیر انتفاعی با شهریه دانشگاه های غیر انتفاعی متفاوت است؛ به همین خاطر برای ثبت نام در هر یک از این مراکز آموزش عالی، باید در رابطه با شهریه تعیین شده اطلاعات کاملی به دست آورید. همچنین شهریه دانشگاه آزاد با غیرانتفاعی نیز متفاوت است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و بررسی تفاوت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی با دانشگاه آزاد میتوانید به این لینک مراجعه کرده و این مطلب را بررسی نمایید.

هزینه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی
شهریه دانشگاه غیرانتفاعی

همچنین شهریه این دانشگاه ها بسته به زیر گروه رشته مورد نظر متفاوت خواهد بود:

  1. دانشجویان گروه علوم انسانی به طور میانگین، شهریه 2790000 تومانی را برای شرکت در ترم جدید تحصیلی دانشگاه غیر انتفاعی پرداخت می کنند.
  2. شهریه مورد نیاز برای سایر گروه های آموزشی حداقل 3100000 تومان برآورد می شود.

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع دکترا سال 1401 – 1402

برای تعیین شهریه این مقطع تحصیلی نیز به شهریه ثابت مقطع دکترا و شهریه نظری توجه می شود. با جمع کردن این مقادیر، شهریه هر ترم تحصیلی در این مقاطع مشخص خواهد شد. حداقل شهریه مقطع دکترا دانشگاه غیرانتفاعی برابر با 16600000 تومان و حداکثر شهریه برای این مقاطع 188000000 تومان است که به صورت سالانه تغییر خواهد کرد. آزمون پذیرش این مقاطع تحصیلی همه ساله به صورت شفاهی و کتبی برگزار می شود. پس از پذیرش دانشجو، پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی در مراحل اولیه ثبت نام انجام خواهد شد.

تفاوت شهریه دانشگاه های غیر انتفاعی

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی اکثرا در همه این مراکز آموزشی تقریبا یکسان است. نرخ شهریه بسته به رتبه و مکان این دانشگاه ها، هزینه های تحصیل در آن ها کمی متفاوت خواهد بود. اما این روزها، تنها داشتن یک مدرک تحصیلی ملاک موفقیت آینده دانشجویان نخواهد بود. گذشته از دانشگاه محل تحصیل، مهارت ها و توانایی های خود فرد تعیین کننده موفقیت های آینده او است. از این رو شما می توانید، با انتخاب هر یک از دانشگاه های غیر انتفاعی و یا موسسات غیر انتفاعی آموزش عالی کشور، در راستای رسیدن به مدرک تحصیلی مورد نظر را با پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی تلاش کنید.

جمع بندی

در این گزارش اطلاعاتی در رابطه با شهریه دانشگاه غیر انتفاعی و هزینه های جاری در هر ترم تحصیلی این دانشگاه ها ارائه کردیم که مجموع آن ها به شما کمک می کنند، برای حضور در مقطع تحصیلی مورد نظر، بهتر تصمیم بگیرید. دانشگاه های غیر انتفاعی خدمات آموزشی و رفاهی مناسبی در اختیار دانشجو قرار می دهند و از این رو هزینه های پرداختی به خصوصی را نیز تعیین می کنند. شما می توانید با در نظر گرفتن نرخ شهریه ثابت و متغیر رشته انتخابی خود در این دانشگاه ها ثبت نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟