تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

مراکز درمانی و رفاهی مشترک در خوابگاه های داشجویی راه اندازی میشود

خوابگاه های داشجویی

به نقل از دانشگاه تهران و گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم نامه ای مبنی بر همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانگشاه تهران با هدف گسترش و توسعه فعالیت های مشترک در عرصه های پژوهش و فناوری، امور رفاهی و خدمات درمانی، پژوهش و فناوری، آموزشی و فرهنگی، دانشجویی و بین المللی با توجه به امکانات و ظرفیت های طرفین برقرار شد.

نظر روسای دو دانشگاه

رؤسای دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با توجه به همجواری پردیس مرکزی دو دانشگاه، در این تفاهم‌نامه در زمینه پیگیری مشترک طرح توسعه دو دانشگاه و همکاری در حوزه پیگیری‌های حقوقی، اداری و اجرایی طرح‌های مشترک توسعه شهر دانش توافق کرده‌اند.

در پی انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، همکاری مشترک در زمینه مدیریت، راه‌اندازی و تجهیز مراکز درمانی و رفاهی مشترک بین دو دانشگاه در خوابگاه‌های دانشجویی شکل می‌گیرد.

همکاری مشترک در جهت حفظ و تجهیز کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و ارائه خدمات کتابخانه‌ای مشتمل بر تهیه نسخ خطی، کتب مرجع و منابع علمی و پایگاه‌های اطلاعاتی بر اساس ظرفیت طرفین و استفاده از منابع یادشده طرفین از جمله محورهای این تفاهم‌نامه است.

برپایی نمایشگاه مشترک

بر اساس این تفاهم‌نامه، نمایشگاه مشترک دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در هفته پژوهش و فناوری برگزار خواهد شد و همچنین در حوزه تحقق دانشگاه حل مسئله نیز «طراحی مأموریت‌های پژوهشی مشترک به منظور حل مسائل کلان ملی به ویژه در شرایط بحران» به عنوان یکی از محورهای همکاری مشترک دو دانشگاه تعیین شده است.

توسعه تحقیقات بین‌رشته‌ای، تأسیس موسسات پژوهشی و آموزشی مشترک و تبادل استاد و دانشجو؛ همکاری مشترک در زمینه تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی و حمایت از ایده‌های فناورانه و نوآورانه و ایجاد فن بازار و همچنین همکاری مشترک در سامانه تأمین مالی جمعی پژوهش و فناوری به منظور حمایت از کارآفرینان و نخبگان دانشگاهی از مرحله ایده تا تجاری‌سازی از دیگر محورهای تفاهم‌نامه و محاسبه معدل دانشگاه است.

سخن پایانی

بهره‌مند شدن طرفین تفاهم‌نامه از امکانات یکدیگر در زمینه‌های پژوهشی و فناوری در قالب امکانات ارتباطات بین‌المللی، آزمایشگاهی، تجهیزاتی، کارگاهی و برگزاری همایش‌ها و انتشار کتب؛ همکاری آموزشی و پژوهشی در قالب طرح‌های مشترک و راهنمایی پایان نامه تحصیلات تکمیلی با توافق طرفین و توسعه همکاری‌های مشترک در قالب هسته‌ها و گروه‌های غیرپزشکی، عضو هیأت علمی وابسته و انتشار یافته‌های اقدامات مشترک به منظور هم‌افزایی علمی و ارتقای تراز بین‌المللی طرفین در تفاهم‌نامه امضا شده توسط رؤسای دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران مورد تاکید قرار گرفته است.

دانش گذار هیچ مسئولیتی در قبال صحت اخبار ندارد و تنها نقل کننده خبر از منبع می باشد.
منبع خبر

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟