تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

تسویه حساب دانشگاه غیرانتفاعی + شرایط و مراحل تسویه مالی

فهرست محتوا
تسویه حساب دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱

دانشجویان برای انجام مراحل تسویه حساب دانشگاه غیرانتفاعی باید به سایت واحد دانشگاهی محل تحصیل خود مراجعه کرده و مراحل درخواست تسویه حساب دانشگاه غیرانتفاعی را تکمیل و گواهینامه موقت پایان تحصیل خود را دریافت کنند. دانشجویانی که مایل به انصراف از تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی هستند نیز، باید مراحل تسویه حساب دانشگاه غیرانتفاعی را در وب سایت دانشگاه خود انجام دهند. پس از تکمیل هماهنگی و ارائه مدارک لازم گواهی موقت خود را از دانشگاه دریافت می کنند.

دانشجویان باید بدانند که چگونه مراحل تسویه حساب دانشگاه غیرانتفاعی را انجام دهند. بنابراین در این مقاله از دانش گذار شرایط تسویه حساب دانشگاه غیرانتفاعی و مدت زمان لازم برای دریافت گواهی موقت پایان تحصیلات توضیح داده شده است.

وب سایت پرداخت شهریه و تسویه حساب دانشگاه غیر انتفاعی

دانشگاه غیرانتفاعی یکی از دانشگاه های شهریه پرداز است. و دانشجویان برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه باید برای هر ترم تحصیلی مبالغ مشخصی را به عنوان شهریه پرداخت کنند. دانشجویان این دانشگاه ها برای محاسبه شهریه هر ترم تحصیلی باید به سایت دانشگاهی که در آن ثبت نام کرده اند ، مراجعه کرده و مراحل پرداخت آنلاین شهریه را انجام دهند.

در دانشگاه های شهریه پرداز از جمله دانشگاه های غیرانتفاعی و آزاد اسلامی، دانشجویانی که تعداد واحدهای هر ترم دانشگاه را با موفقیت گذرانده اند، در واقع مراحل فارغ التحصیلی در دانشگاه غیر انتفاعی را به پایان رسانده و تحصیلات خود را برای اخذ مدرک دانشگاهی به پایان رسانده اند. بنابراین در گام بعدی باید تسویه حساب دانشگاه غیرانتفاعی را انجام دهند. تسویه مالی در این دانشگاه ها به این صورت است که دانشجویان باید هیچ شهریه ای بابت تحصیل یا استفاده از امکانات رفاهی به دانشگاه بدهکار نباشند.

راهنمای تسویه مالی دانشگاه غیرانتفاعی
مراحل تسویه حساب دانشگاه غیر انتفاعی

دانشجویان نمی توانند سایر مراحل فارغ التحصیلی را تا زمانی که مراحل تسویه حساب دانشگاه غیرانتفاعی کامل نشده است، تکمیل کنند. تسویه مالی در دانشگاه غیر انتفاعی در سایت واحد دانشگاهی محل تحصیل دانشجو انجام می شود. علاوه بر تسویه حساب کلیه خدمات آنلاین دانشجویان نظیر انتخاب واحد، پرداخت شهریه هر ترم، حذف و اضافه و … در وب سایت واحد مورد نظر انجام می شود.
دانشجویان با ورود به سایت، می توانند میزان بدهی خود را مشخص کرده و سپس اقدام به پرداخت آن کنند.

نحوه تسویه حساب در دانشگاه های غیرانتفاعی

همانطور که در بالا ذکر شد، شرایط تسویه حساب دانشگاه غیرانتفاعی به صورت آنلاین و از طریق وب سایت دانشگاه مورد نظر می باشد. فرآیند فارغ التحصیلی در این دانشگاه ها نیز به همین ترتیب مدیریت می شود. در این قسمت از مقاله نحوه تسویه حساب در دانشگاه غیر انتفاعی توضیح داده می شود.

  1. دانشجویان باید ابتدا وارد سایت تسویه مالی دانشگاه غیرانتفاعی که در واقع سایت واحد دانشگاهی محل تحصیل خود می باشد، بشوند و با وارد نمودن شماره دانشجویی و رمز عبور اکانت خود وارد سیستم شوند.
  2. با ورود به پورتال دانشجویی در قسمت مدیریت مالی ترم های تحصیلی دانشجو، می توانند وام ها و بدهی های خود را مشاهده و تسویه کنند.
  3. بخش مدیریت مالی نشان دهنده مبلغ بدهی دانشجو برای شهریه ترم های تحصیلی و استفاده از امکانات دانشگاهی مانند خوابگاه و … است. در صورت موافقت با مبلغ بدهی، گزینه پرداخت الکترونیکی را در پایین صفحه انتخاب کنید تا فرآیند پرداخت صورتحساب تکمیل شود.
  4. در مرحله بعد دانشجو از طریق یکی از درگاه های پرداخت موجود نسبت به پرداخت آنلاین مبلغ بدهی اقدام می کند.
    سپس با کمک تمامی کارت های بانکی عضو شبکه شتاب، مبلغ بدهی پرداخت و مراحل تسویه حساب دانشگاه غیرانتفاعی و پرداخت شهریه تکمیل می شود.

چرا تسویه حساب در دانشگاه غیرانتفاعی اهمیت دارد؟

تسویه مالی دانشگاه پس از پایان هر ترم و یا پایان کل تحصیل یکی از اقدامات مهمی است که هر دانشجو باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد. پس از تسویه حساب با دانشگاه، تمامی دانشگاه ها نسبت به اعطای مدرک در پایان دوره اقدام می کنند.
با ارائه گواهی پایان دوره، هر دانشجو می تواند برای ادامه تحصیل اقدام کند و تنها راه پیشرفت به مرحله بعد، داشتن گواهی پایان دوره قبلی است.

نحوه تسویه حساب دانشگاه غیرانتفاعی
تسویه حساب دانشگاه غیرانتفاعی

از جمله مواردی که به عنوان لزوم آگاهی در مورد پرداخت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی و تسویه حساب دانشگاه غیر انتفاعی ذکر شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بی توجهی به تسویه حساب منجر به عدم صدور نامه نهایی برای دانشجو می شود.
  • در صورت عدم پرداخت وجه و تسویه مالی در پایان هر ترم تحصیلی، بسته به دانشگاه، صدور برگه پذیرش آزمون غیرممکن است.
  • در تمامی دانشگاه هایی که دانشجو ملزم به پرداخت شهریه ثابت است، پس از تسویه حساب، به دانشجو مدرک اعطا می کنند.
  • نیازی به پرداخت شهریه ثابت در دانشگاه های روزانه دولتی نیست، اما سایر هزینه ها باید با دقت مدیریت شود.
  • تسویه حساب دیرهنگام باعث اعمال جریمه و پرداخت دیرکرد برای دانشجو خواهد شد.
  • یکی از اشتباهات دانشجویی که می تواند منجر به مشکلاتی در آینده برای دانشجویان شود، عدم توجه و اهمیت ندادن به تسویه حساب دانشگاه غیرانتفاعی پس از فارغ التحصیلی است.

نحوه دریافت تاییدیه موقت پایان تحصیل از دانشگاه غیرانتفاعی

تحصیل و ثبت نام در دانشگاه های غیرانتفاعی مستلزم پرداخت شهریه است و دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه باید در پایان ترم نسبت به تسویه بدهی خود با واحدهای مختلف دانشگاهی اقدام و مدرک تحصیلی دوره مورد نیاز را اخذ کنند.
پرداخت شهریه برای مقاطع کاردانی، لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه ها در سایت تسویه حساب دانشگاه غیرانتفاعی یعنی وب سایت رسمی دانشگاه محل تحصیل انجام می شود. تمامی بدهی های معوقه در پایان دوره تحصیلی در این سیستم لحاظ می شود. مرحله اول برای دریافت مدرک موقت پایان تحصیل، ثبت نام دانشجویان برای تکمیل مراحل تسویه حساب دانشگاه غیر انتفاعی می باشد. پس از تکمیل این مرحله، دانشجو می تواند مراحل دیگر فارغ التحصیلی را طی کند.

دانشجویانی که تحصیلات خود را به پایان رسانده اند و تمامی واحدهای درسی مربوط به رشته ی خود را با دریافت نمره قبولی پشت سر گذاشته اند، می توانند برای دریافت گواهی تحصیل موقت خود اقدام کنند. گواهی موقت پایان تحصیل نشان می دهد که دانشجو دروس ارائه شده در دوره مورد نظر را با موفقیت پشت سر گذاشته. و مشکلی برای فارغ التحصیلی وجود ندارد.

در موسسات غیرانتفاعی دانشجویان پس از ورود به درگاه دانشگاه غیرانتفاعی خود می توانند مدارک لازم جهت اخذ مدرک موقت را مشاهده کرده و با ارائه این مدارک به دانشگاه، مدرک موقت خود را از دانشگاه محل تحصیل خود دریافت کنند.
مدارک تحصیلی اصلی به طور معمول مدتی پس از تکمیل مراحل تسویه حساب دانشگاه غیر انتفاعی و دریافت گواهی موقت تهیه می شود. و دانشجویانی که تمایل به دریافت مدرک دارند، باید به امور آموزش دانشکده خود مراجعه کنند.

جمع بندی نهایی

در این مقاله تلاش کریم شما را با مراحل تسویه حساب در دانشگاه های غیر انتفاعی آشنا کنیم. همچنین دانشجویان عزیز می توانند برای آشنایی بیشتر با مراحل فارغ التحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی در سطوح مختلف به لینک مربوطه مراجعه کنند.
برای کسب اطلاعات در مورد شرایط تسویه حساب دانشگاه غیرانتفاعی و همچنین سوالات یا ابهامات مربوط به وب سایت دانشگاه، می توانید با شماره های درج شده در سایت مشاوره تحصیلی دانش گذار تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه مشاوره تحصیلی دانشگاهی دانش گذار اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟