تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

اعلام نتایج رتبه‌ بندی مؤسسات پژوهشی در ایران

سید احمد فاضل‌زاده، رئیس ISC ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری گفت: رتبه‌بندی و ارزیابی مؤسسات پژوهشی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ توسط گروه رتبه‌بندی ISC انجام گرفت. در این رتبه‌بندی، معیار‌های کلی در ارزیابی و رتبه‌بندی مؤسسات پژوهشی، ۵ معیار اصلی پژوهش فناوری و نوآوری، بین‌المللی‌سازی، اثرگذاری اقتصادی و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات است.

فاضل‌زاده گفت: هر کدام از این معیار‌های اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم می‌شوند و عملکرد مؤسسات پژوهشی در هر یک از آنها، به صورت جداگانه ارزیابی می‌شود، در جدول زیر وزن هر کدام از معیار‌های اصلی نشان داده شده است.

رئیس ISC در ادامه گفت: اطلاعات مورد نیاز به منظور رتبه‌بندی مؤسسات پژوهشی از سه طریق جمع آوری شده است: اطلاعات پژوهشی که جمع‌آوری آن بر عهده گروه رتبه‌بندی ISC است، خوداظهاری مؤسسات پژوهشی که از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه‌بندی توسط رابطین در این مؤسسات به دست می‌آید و نیز برخی اطلاعات که از سایر سازمان‌ها در اختیار گروه رتبه‌بندی قرار داده می‌شود.

وی در ادامه گفت: در رتبه بندی سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹، مجموعا تعداد ۵۲ مؤسسه پژوهشی حضور داشتند که اطلاعات تمامی آن‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. رتبه این مؤسسات پژوهشی به صورت درهمکرد و نیز براساس زمینه فعالیت، محاسبه شده است. جدول ۱ تعداد پژوهشگاه‌های حاضر در هر گروه را نشان می‌دهد.

نتایج این رتبه‌بندی توسط معاونت پژوهشی وزارت عتف تأیید شده است.

در ادامه نتایج رتبه‌بندی مؤسسات پژوهشی به صورت درهمکرد و نیز به تفکیک زمینه فعالیت آورده شده است:

دانش گذار هیچ مسئولیتی در قبال صحت اخبار ندارد و تنها نقل کننده خبر از منبع می باشد.
منبع خبر

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟