تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

مصاحبه آزمون سردفتری 1401 + مراحل و تجربیات

فهرست محتوا
مصاحبه آزمون سردفتری

امکان شرکت در مصاحبه آزمون سردفتری 1401 تنها برای اشخاصی وجود دارد که در آزمون کتبی سردفتری قبول شوند. روال کار در این آزمون به این صورت است از قبول شدگان مرحله اول دعوت به مصاحبه می شود. در ادامه این مقاله از دانش گذار به تجربیات و مراحل مصاحبه  آزمون سردفتری می پردازیم و تجربیات مان در این زمینه را در اختیار شما قرار می دهیم. همچنین برای اطلاع دقیق از نحوه پذیرش، زمان ثبت نام در آزمون سردفتری 1401 و کسب اطلاعات دیگر در این زمینه می توانید با همکاران ما در مجموعه دانش گذار تماس بگیرید.

چه اشخاصی به مصاحبه آزمون سردفتری 1401 دعوت می شوند؟

سازمان ثبت اسناد رسمی به عنوان یکی از نهادهای مرتبط با قوه قضائیه می باشد، که زیر نظر سازمان بازرسی کل کشور فعالیت می کند. سردفتر اسناد رسمی کشور به شخصی گفته می شود که مسئولیت اداره امور اسناد رسمی یا دفترهای طلاق و ازدواج را بر عهده دارد. راه قانونی در کشور ما برای انتصاب سردفتر از طریق آزمون است.

مراحل پذیرش نهایی بدین صورت است که داوطلبان واجد شرایط در آزمون مقدماتی کتبی شرکت کرده و در صورت کسب نمره لازم برای مصاحبه آزمون سردفتری دعوت خواهند شد.

در مرحله بعد اگر فرد مصاحبه را با موفقیت پشت سر بگذارد و بتواند به خوبی به سوالات پاسخ دهد، باید در گزینش پذیرفته شود. به این ترتیب می توان گفت که فرد در نهایت پذیرفته می شود.

زمان مصاحبه آزمون سردفتری 1401

حال با کسب اطلاع تقریبی از مراحل مصاحبه آزمون سردفتری این سوال پیش می آید که، آیا مصاحبه در سال جاری انجام می شود یا خیر؟ همانطور که گفته شد برای قبولی در آزمون سردفتری مصاحبه الزامی است.

متأسفانه در 14 سال گذشته فقط یک بار در سال 97 شاهد این آزمون بودیم، که در آن هزار کارمند استخدام شدند. اما خبر خوب این است که طبق آخرین اخبار، احتمال برگزاری آزمون سردفتری در سال 1401 بسیار زیاد است و مسئولان مربوطه در حال تلاش برای اجرای ضوابط هستند.

مصاحبه آزمون سردفتری
مصاحبه آزمون سردفتری 1401

بنابراین در صورت اجرای این طرح می توان گفت که مصاحبه سردفتری اسناد رسمی نیز پیش می آید. البته هنوز تاریخ دقیقی برای این موضوع تعیین نشده است و معمولاً تعیین زمان مصاحبه آزمون سردفتری 1401 بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

در حال حاضر فقط زمان برگزاری آزمون کتبی سردفتری مشخص شده، که در تاریخ 25 آذر می باشد.

مراحل مصاحبه آزمون سردفتری

اطلاع از روند و مراحل مصاحبه آزمون سردفتری اسناد رسمی برای داوطلبان و علاقه مندان بسیار مهم است. تجربیات مصاحبه آزمون سردفتری در سال های گذشته نشان می دهد که معمولا پس از انتشار لیست پذیرفته شدگان در وب سایت اسناد رسمی کشور، هر فرد در تاریخ مشخصی برای مصاحبه حضوری به مکان خاصی دعوت می شود.

در این مصاحبه، هیئتی از آزمون گیرندگان که معمولاً سه نفر هستند، به عنوان مصاحبه کننده یک سری سؤالات کلی و اختصاصی می پرسد تا فرد را از این جنبه ها ارزیابی کنند. البته قطعا سوالات برای هر یک از افراد متفاوت خواهد بود، بنابراین توصیه می شود در روز مقرر با آمادگی کامل حاضر شوید تا استرسی به خود وارد نکنید.

در زیر به مباحث اصلی سوالات عمومی و اختصاصی و تجربیات مصاحبه آزمون سردفتری پرداخته ایم. اما اگر می خواهید از مزایای کامل راهنمای قبولی در آزمون سردفتری بهره مند شوید، توصیه می کنیم با مشاوران ما در دانش گذار تماس بگیرید.

سوالات عمومی در مصاحبه آزمون سردفتری اسناد رسمی

  • خودتان را معرفی کنید: مثلاً در مورد تحصیلات، اهداف، سن، رزومه تحصیلی، دلایل انتخاب این شغل، علایق و غیره بگویید.
  • تلاوت قرآن: امکان دارد از شخص خواسته شود چند آیه از قرآن را تلاوت کند.
  • احکام: سؤالاتی در مورد احکام، اصول و فروع دین.
  • سؤالات سیاسی: در مورد مشکلات سیاسی جاری در حوزه هایی مانند مرجعیت دینی، علت حوادث سیاسی و غیره.
  • میزان آشنایی با وقایع تاریخی: مانند انقلاب اسلامی، معاهده حاضر و غیره.
  • کتب دینی فقها: تا چه اندازه کتب اسلامی را می شناسید.

همچنین بخوانید: چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم؟

مصاحبه آزمون سردفتری
مراحل مصاحبه آزمون سردفتری

سوالات اختصاصی در مصاحبه آزمون سردفتری

با توجه به تجربیات مصاحبه آزمون سردفتری، بیشتر سوالات تخصصی مربوط به دروس دانشگاهی است. به معنای دیگر، هدف اصلی این آزمون، میزان تسلط متقاضی بر مقرراتی است که باید با آن ها سر و کار داشته باشد. به طور کلی، موضوع اصلی سوالات تخصصی در این مصاحبه در مورد مباحث زیر است:

  • اختیارات دفاتر و مقررات این سازمان
  • عملکرد فرد به عنوان سردفتر
  • حقوق جزا
  • حقوق مدنی
  • یا حقوق کیفری
  • حقوق ثبت

تجربیات مصاحبه آزمون سردفتری

یکی از نکاتی که همه افراد دعوت شده به هر مصاحبه شغلی همیشه به دنبال آن هستند، آگاهی از تجربه داوطلبانی است که این مرحله را پشت سر گذاشته اند. زیرا به نوعی سایر متقاضیان را با محیط کلی و سوالاتی که ممکن است پیش بیاید آشنا می کند. ما سعی کردیم تجربیات آزمون سردفتری سال 1397 را بررسی کنیم. شاید این تجربیات بتواند به شما کمک کند.

تجربیات افراد در آزمون

  1. بزرگترین نقاط قوت و ضعف خود را به من بگویید.
  2. رزومه خود را ارائه دهید.
  3. آینده خود را به چه صورت ترسیم می کنید و  در پی چه هدفی هستید؟
  4. چرا کار قبلی خود را ترک کردید؟
  5. در اوقات فراغت خود چه می کنید؟
  6. به چه دلایلی علاقه مند به کار در دفتر اسناد رسمی هستید؟
  7. وظایف و مسئولیت های مدیر کسب و کار چیست؟ آیا برای کار دیگری درخواست داده اید؟
  8. چه فرصت هایی را انتظار دارید و چه چیزی را می خواهید داشته باشید؟
  9. تصادفا صفحه ای از قرآن را باز کنید و بخوانید.

مشاوره قبولی در مصاحبه آزمون سردفتری 1401

همان طور که در راهنمای قبولی آزمون سردفتری ذکر شده است، تاریخ دقیق و زمان مصاحبه آزمون سردفتری 1401 اعلام نشده، اما باید خود را برای آن آماده کنید. اولین چیزی که باید به آن توجه کنیم، برنامه ریزی خوب برای آزمون سردفتری و نحوه مطالعه است.
نکته دیگر اینکه چه سوالاتی در انتظار ماست. متأسفانه برخی از داوطلبان به دلیل کمبود دانش در مورد منابع مناسب برای آزمون سردفتری، مردود می شوند و نه تنها وقت خود را تلف می کنند، بلکه باید منتظر آزمون مجهول دیگری نیز بمانند.

پس از قبولی در آزمون کتبی نوبت به مراحل مصاحبه آزمون سردفتری می رسد. این مرحله نیز بسیار مهم است و برای پشت سر گذاشتن آن باید با موضوعات دیگر و سایر مسائل کلی آشنا شوید. به نظر می رسد این موارد را می توان به راحتی از طریق مشاوره حرفه ای به دست آورد. بنابراین پیشنهاد می شود که از توصیه های متخصصین در این زمینه استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله، ما سعی کرده ایم روش و راهنمای مراحل مصاحبه آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401 را توضیح دهیم و تجربیات برخی از داوطلبان را معرفی کنیم.

به طور کلی باید سعی کنید دید مناسبی از این آزمون داشته باشید و اطلاعات لازم را در مورد رشته و حرفه‌ی سردفتری کسب کنید. سعی کنید از استرس دوری کنید و با اطمینان صحبت کنید؛ زیرا نحوه پاسخگویی و زبان بدن برای مصاحبه کنندگان بسیار مهم است. داوطلبان باید تکنیک های ارتباط موثر و دانش زبان بدن را داشته باشند تا بتوانند از این تکنیک ها در مصاحبه آزمون سردفتری استفاده کنند.

همچنین کارشناسان مجموعه دانش گذار از طریق شماره های درج شده در وب سایت در خدمت شما هستند و شما را برای دریافت بهترین نتایج در این آزمون یاری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟