تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401

به طور کلی منابع آزمون سردفتری 1401 شامل دو گروه دروس عمومی و اختصاصی می شود. منابع دروس عمومی عمدتاً در مقطع متوسطه علوم انسانی و منابع دروس اختصاصی منابع رسمی مربوط به دروس حقوق جزا حقوق مدنی، حقوق تجارت، حقوق ثبت، قوانین و مقررات دفاتر اسناد رسمی می باشد.

در حال حاضر چندین آزمون فارغ التحصیلی حقوق برای ورود به بازار کار حرفه ای کشورمان برگزار می شود. آزمون وکالت کانون و قضات، آزمون قضایی و کارشناسی حقوقی از جمله آزمون های سالانه حرفه وکالت است. آزمون سردفتری که به دلیل اشباع ظرفیت موجود به صورت نامنظم و هر چند سال یکبار توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار می شود، نیز از جمله آزمون هایی است که توسط آن فارغ التحصیلان رشته حقوق وارد بازار کار می شوند.

نکته قابل تامل این است که شناخت بهترین منابع آزمون سردفتری و پرهیز از سردرگمی منابع متعدد و تکراری، مانند هر آزمون دیگری، اولین قدم برای قبولی موفقیت آمیز در آزمون سردفتری است. به همین منظور در این مقاله به ارائه منابع آزمون سردفتری ۱۴۰۱ می پردازیم؛ با این توضیح که در قسمت اول به ارائه دروس امتحانی و منابع عمومی آزمون سردفتری ۱۴۰۱ خواهیم پرداخت و در قسمت دوم، دروس آزمون و بهترین منابع تخصصی آزمون سردفتری ۱۴۰۱ را معرفی می کنیم.

کتب درسی و منابع آزمون سردفتری و اسناد رسمی

در سال های گذشته آزمون ها و امتحانات مختلفی در سراسر کشور برای جذب وکلای شایسته و توانمند انجام شده است، که آزمون سردفتری یکی از این آزمون های سراسری است. آزمون سردفتری ۱۴۰۱ در دو مرحله برگزار می شود، که مرحله اول مربوط به آزمون کتبی است و پس از قبولی در آن افراد برای قبولی در مرحله دوم باید مصاحبه حضوری را پشت سر بگذارند. در حقیقت منابع آزمون سردفتری و اسناد رسمی به دو گروه عمومی و تخصصی تقسیم می شود که در ادامه به طور کامل تری توضیح داده شده است.

منابع آزمون سردفتری
منابع آزمون سردفتری 1401

منابع دروس عمومی آزمون سردفتری 1401

داوطلبانی که مدارک لازم را برای ثبت نام در آزمون سردفتری ارائه می کنند و در این آزمون ثبت نام می نمایند، در گام دوم به دنبال بهترین منابع آزمون سردفتری هستند و با انتخاب بهترین منابع از مطالعه اضافی و غیرضروری خودداری می کنند تا بتوانند به نتیجه دلخواه خود برسند.

برخلاف آزمون هایی مانند آزمون وکالت و دادگستری که هر ساله به طور منظم برگزار می شود، آزمون سردفتری هر چند سال یکبار برگزار می شود. آخرین آزمون سردفتری کشور در سال 97 برگزار شد. طبق دفترچه سوالات آزمون سردفتری 1401، چهار درس شامل عربی، ادبیات فارسی، احکام شرعی، هوش و اطلاعات عمومی دروس عمومی آزمون سردفتری می باشد.

بنابراین اگر چه هنوز منابع آزمون سردفتری 1401 اعلام نشده است، اما با توجه به دفترچه آزمون سردفتری سال های گذشته می توان گفت سرفصل های امتحانی عمومی، تعداد سوالات و ضرایب آن ها در آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401 مطابق با جدول زیر می باشد. بهترین منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401 در قسمت عمومی، نیز در ستون آخر جدول زیر ارائه شده است.

دروس و منابع عمومی آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱

دروس امتحانی

ضریب درس

تعداد سوالات

منابع

ادبیات فارسی

2

15

کتاب ادبیات دبیرستان رشته علوم انسانی، منابع دیگر: زبان و نگارش فارسی، از حسن احمد گیوی و دستور زبان فارسی، از حسن انوری

عربی

1

15

کتاب عربی دبیرستان رشته علوم انسانی، منابع دیگر: مروری جامع بر عربی ادبیات فارسی، از محمد حسین بیات

احکام شرعی

2

15

اندیشه اسلامی، معارف و احکام از محمد علی عزیزی

اطلاعات عمومی و هوش

1

15

منابع ریاضی و هوش متوسطه

داوطلبان آزمون سردفتری اسناد رسمی توجه داشته باشند، که قبل از تصمیم گیری نهایی برای ثبت نام در آزمون و تهیه منابع آزمون سردفتری باید از واجد شرایط بودن برای ثبت نام در این آزمون اطمینان حاصل کنند؛ زیرا در صورت عدم احراز شرایط ثبت نام در آزمون سردفتری 1401 ذکر شده ثبت نام آن ها لغو خواهد شد.

شایان ذکر است که حتی کتاب احکام اسلامی تالیف محمدعلی کازیزی نیز ویژه امتحانات و آزمون ها تألیف و گردآوری شده است؛ اما چون این کتاب حاوی مباحث اساسی و مهم کتاب دین و زندگی دوره اول و دوم و سوم متوسطه و همچنین نکات اصلی درس احکام اسلامی است، می تواند جز منابع کامل برای درس احکام شرعی در منابع آزمون سردفتری ۱۴۰۱ باشد.

همچنین داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام در آزمون سردفتری به لینک زیر مراجعه و مقاله مربوطه را مطالعه کنند.

منابع آزمون سردفتری
منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401

منبع دروس تخصصی آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401

بر اساس دفترچه سوالات آزمون سردفتری سال 97، سوالات شامل 5 موضوع به عنوان دروس تخصصی آزمون سردفتری می باشد: حقوق ثبت، قوانین و آیین نامه دفاتر اسناد رسمی، حقوق مدنی، حقوق تجارت و حقوق جزا از دروسی هستند که در این آزمون مورد پرسش قرار می گیرند.

بنابراین با توجه به دفترچه سوالات آزمون سردفتری 97، جدول امتحانی زیر سرفصل های امتحانی اختصاصی، تعداد سوالات و ضرایب آن ها را نشان می دهد. همچنین می توانید بهترین منابع آزمون سردفتری ۱۴۰۱ را در قسمت ویژه انتهای جدول زیر بیابید.

دروس و منابع تخصصی آزمون سردفتری ۱۴۰۱

دروس امتحانی

ضریب درس

تعداد سوالات

منابع

حقوق مدنی

3

20

قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی – از ناصر کاتوزیان ، اعمال حقوقی – از دکتر ناصر کاتوزیان، مسئولیت مدنی – از حسین صفایی و حبیب الله رحیمی، درس هایی از عقود معین (۱ ، ۲) – از ناصر کاتوزیان ، شفعه، وصیت ارث – از ناصر کاتوزیان، قانون مسئولیت مدنی، قانون روابط موجر و مستاجر ، قانون روابط موجر و مستاجر ، تست: مجموعه پرسش های چهار گزینه ای حقوق مدنی – از مجید قربانی لاچوانی

حقوق ثبت

3

20

حقوق ثبت – از غلامرضا شهری، مجموعه بخشنامه و محشای ثبتی – از غلامرضا حجتی اشرفی، قانون ثبت اسناد و املاک آیین نامه  مربوطه- آئین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی، تست: سوالات طبقه بندی موضوعی حقوق ثبت – از رضا شکری

قانون و آیین نامه های دفاتر اسناد رسمی

3

20

قانون دفاتر اسناد رسمی آیین نامه اجرایی

حقوق جزا

2

20

مجموعه سه جلدی حقوق جزای عمومی از دکتر اردبیلی، متن قانون، تست: حقوق جزا – از شادی عظیم زاده، مجموعه سه جلدی حقوق جزای اختصاصی – از دکتر میر محمد صادقی، تست: حقوق جزا از شادی عظیم زاده

حقوق تجارت

2

20

قانون تجارت نظم حقوقی – از فرشید فرحناکیان، تست: مجموعه پرسش های چهار گزینه ای حقوق تجارت – از مجید قربانی

به محض انتشار اطلاعیه رسمی آزمون سردفتری ۱۴۰۱، دروس و منابع آزمون سردفتری ۱۴۰۱ اعلام و این گزارش به روز رسانی خواهد شد.

جمع بندی

در این گزارش سعی کردیم سوالات امتحانی و بهترین منابع لازم برای شرکت در آزمون سردفتری و اسناد رسمی 1401 را به شما عزیزان معرفی کنیم. قبل از شرکت در آزمون بهتر است تمامی کتاب ها، جزوه ها و در کل منابعی که استفاده می کنید، را چندین بار مرور کنید تا تمرکز کافی روی سوالات داشته باشید و در نهایت در هنگام امتحان نگران نباشید. جمع بندی این مفاهیم و توجه به نکات مهم به شما کمک می کند، تا منابع را با دقت و کیفیت بیشتری مطالعه کنید و در نهایت این امتحان را با موفقیت پشت سر بگذارید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین منابع آزمون سردفتری ۱۴۰۱ می توانید با کارشناسان ما در مجموعه دانش گذار تماس بگیرید. کارشناسان حقوقی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص منابع آزمون سردفتری می باشند.


دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمو سردفتری


منابع آزمون سردفتری
منابع آزمون سردفتری 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟