تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

مشاوره معافیت سربازی خدمت نظام وظیفه 1402

اطلاع از قوانین و داشتن مشاوره معافیت سربازی برای آقایانی که به سن 18 سالگی رسیده اند خالی از لطف نیست. داشتن چنین اطلاعاتی می تواند در مورد گرفتن مشاوره معافیت خدمت سربازی و نظام وظیفه بسیار به کارتان بیاید. معافیت می تواند تحت شرایط مختلفی باشد که معافیت پزشکی، معافیت و کسری ایثارگری، معافیت کفالت همگی چند مورد مختلف از معافیت سربازی هستند.

علاوه بر این، قوانین دیگری همچون خروج از کشور، امریه سربازی و در حالت کلی شرایط اعزام به خدمت همه مسائلی هستند که با گرفتن مشاوره معافیت خدمت نظام وظیفه می توانید از آنها مطلع گردید. هر کدام از این موارد دارای زیر مجموعه هایی هستند که با کسب اطلاعات درست و صحیح می توانید بفهمید کدام یک شامل حال شما می شود. حتی ممکن است بیش از یک مورد شامل حال شما شود؛ پس باید از یک فرد آگاه مشاوره معافیت خدمت سربازی دریافت کنید.

مشاوره معافیت خدمت سربازی

ممکن است با خود فکر کنید که شما هیچ کدام از شرایط معافیت های سربازی را ندارید ولی باز هم برای کسب اطلاعات دقیق از شرایط عمومی، بهتر است مشاوره معافیت نظام وظیفه خدمت را دریافت کنید.

در صورت عدم مراجعه به مشاوره معافیت سربازی، چه مشکلاتی ممکن است پیش آید؟

متاسفانه ایرانیان نسبت به مشاوره در هر زمینه ای مقاومت می کنند و از مشاوره گرفتن در اغلب موارد پرهیز می کنند. در صورتی که چنین نگرشی اصلا درست نیست و حتی با نگاهی به کشورهای پیشرفته می بینید که انواع مشاوره از جمله مشاوره تحصیلی جایگاه ویژه ای در بین مردم آنها دارد.

قوانین کشور در حال به روز شدن هستند و ممکن است تغییراتی در آنها ایجاد شود. این موضوع در مورد قوانین سربازی نیز ممکن است اتفاق بیفتد که در صورت بی اطلاعی شما، معافیت را از دست خواهید داد. به عنوان مثال در سال های گذشته برای استفاده از معافیت کفالت پدر، باید سن 60 سالگی را در نظر می گرفتید که در سال های بعدی این قانون تغییر کرد و به 65 سال و بعد از آن نیز به 75 سال رسید.

سن کفالت برای پدر، تنها یکی از قوانین حاکم بر خدمت سربازی است و قوانین دیگر نیز مانند آن مرتبا تغییر می کنند. گرفتن مشاوره معافیت خدمت سربازی می تواند شما را از آخرین قوانین تصویب شده در این رابطه مطلع کند.

معافیت های خدمت سربازی و نظام وظیفه و انواع آن

مشاوره معافیت سربازی خدمت انواع مختلفی دارد که هر کدام مشمولین خاصی دارد. پس بهتر است با آنها آشنا شوید:

  1. معافیت کفالت: در این حالت فرد به دلیل کفالت مادر یا پدر و یا حتی بستگان دیگر مشمول قوانین معافیت می شود.
  2. معافیت پزشکی: مشمولین خدمت سربازی که به بیماری های مختلفی مبتلاء باشند می توانند از این مورد برای گرفتن معافیت استفاده کنند.
  3. معافیت تحصیلی: مشمولین نظام وظیفه که قصد داشته باشند در دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند، می توانند از این بند استفاده کنند.
  4. معافیت بخشودگی از لحاظ سنی: برخی از مشمولان ممکن است بنا به دلایلی در سنین بالاتر برای خدمت سربازی اقدام کنند که در این صورت به دلیل بخشودگی از جانب رهبر انقلاب اسلامی می توانند معافیت خود را دریافت کنند.
  5. معافیت مددجویان: افرادی که تحت پوشش سازمان های مددجو هستند از قبیل بهزیستی و کمیته امداد امام می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند.
  6. معافیت ایثارگری: فرزندان ایثارگران، جانبازان و آزادگان شامل این نوع معافیت می شوند. که می توانند با دریافت مشاوره معافیت خدمت سربازی و طی مراحلی کارت معافیت خود را دریافت کنند.
  7. معافیت نخبگان: نخبگان علمی نیز می توانند کارت معافیت دریافت کنند.
  8. معافیت موارد خاص: در این مورد در صورت داشتن شرایط خاص مشمول خدمت وظیفه عمومی، در کمیته رسیدگی آن را مورد بررسی قرار می دهند. و با صلاحدید مقامات و احراز شرایط خاص، فرد معاف از خدمت سربازی تشخیص داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟