تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم؟

فهرست محتوا
چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم

آیا شما نیز در پی این هستید که بدانید چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم؟ با توجه به اطلاعاتی که نشان از تلاش زیاد متقاضیان برای آزمون سردفتری 1401 دارد، اطلاع از راه های موفقیت آمیز قبولی در آزمون سردفتری بسیار مهم است. در ادامه این گزارش از سایت دانش گذار سعی می کنیم رازها و نکات مهمی برای قبولی در آزمون سردفتری اسناد رسمی بیان کنیم.
همچنین تمامی داوطلبان عزیز می توانند جهت دریافت مشاوره تخصصی، آشنایی با تکنیک های مطالعه و برنامه ریزی و دریافت کلیه راهنمایی های لازم با مشاوران دانش گذار در ارتباط باشند.

چگونه در آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401 قبول شویم؟

در آزمون سردفتری متقاضیان در دو مرحله کتبی و شفاهی، برای انتخاب داوطلبان واجد شرایط مورد آزمون قرار می گیرند. همان طور که می دانید آزمون سردفتری ۱۴۰۱ در راه است و تاریخ آن اعلام شده. از آنجایی که این آزمون در سال های اخیر تنها دو یا سه بار برگزار شده است، بسیار مهم است که داوطلبان فرصت را از دست ندهند و نمره قبولی آزمون سردفتری را کسب کنند.

اما موفقیت در آزمون سردفتری به عوامل زیادی بستگی دارد. هدف ما در این گزارش این است که متوجه شویم چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم ؟ و در مورد راهکارهای آن به تفصیل توضیح خواهیم داد. اما قبل از آن باید در نظر داشته باشیم که یکی از مهم ترین گام ها در این مسیر، آگاهی کافی از آزمون مذکور و زمان بندی آن است. چون باید با توجه به زمانی که در اختیار داریم برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

چگونه می توانیم در آزمون کتبی سردفتری قبول شویم؟

اولین قدم برای قبولی در آزمون سردفتری، کسب حد نصاب نمره آزمون کتبی است. فقط متقاضیانی که در این مرحله پذیرفته شده اند، می توانند وارد مرحله مصاحبه شوند. سوالات این آزمون به صورت چهار گزینه ای و دارای مدت زمان محدود می باشد. تکنیک هایی که در ادامه بررسی خواهیم کرد، نکات اصلی شرکت در آزمون سردفتری هستند.

چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم
چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم

شناسایی منابع آزمون سردفتری 1401

اگر می خواهید در آینده سردفتر اسناد رسمی شوید، باید در مورد مباحث و موضوعاتی که اساس کار آینده شما خواهد بود، آگاهی داشته باشید. همچنین اساس برنامه ریزی شما، تعداد کتاب هایی است که باید بخوانید. به طور کلی منابع آزمون سردفتری به دو گروه تخصصی و عمومی تقسیم می شوند.

معمولا توصیه می شود ابتدا کتاب های تخصصی را مطالعه کنید، ولی نباید از مطالعه کتب کمک آموزشی و عمومی غافل شوید. البته از آنجایی که تعداد این کتاب های آموزشی در سال های اخیر افزایش یافته است، می تواند برای داوطلبان گیج کننده باشد. شما عزیزان می توانید با کمک مشاوره قبولی آزمون سردفتری، با معتبرترین و به روزترین منابع مناسب برای آزمون پیش رو در ایران آشنا شوید.

توجه به ضرایب دروس برای قبولی در آزمون سردفتری

همان طور که می دانید در تمامی آزمون ها، ضرایبی مختص دروس تستی در نظر گرفته می شود. دانستن این ضرایب بسیار مهم است، زیرا اهمیت هر درس را نشان می دهد. کار درست این است که هیچ درسی را نادیده نگیرید، اما مطمئناً دروس با ضریب بالا اهمیت بیشتری دارند و باید زمان و توجه بیشتری را صرف مطالعه آن ها کرد.

برنامه ریزی برای قبولی آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401

موفقیت در آزمون سردفتری به کار با هدف بستگی دارد. این نتیجه بدون برنامه ریزی به دست نمی آید و اگر به موقع اقدام نکنید، قطعا نتیجه ای نخواهید گرفت. پس از ثبت نام در آزمون سردفتری 1401 ، فهرستی از دروسی که می خواهید برای امتحان مطالعه کنید روی کاغذ بنویسید. حجم هر کدام را در طرف مقابل بنویسید و مشخص کنید که کدام مورد ضریب بیشتری دارد. مثلا درس حقوق ثبتی در قبولی در آزمون سردفتری دارای ضریب 3 می باشد و مطمئنا نباید از آن غافل شد.

اگر احساس می کنید که زمان کافی برای برنامه ریزی آزمون سردفتری 1401 ندارید، و ممکن است نتوانید همه کتاب ها را بخوانید، بهتر است دروس مهم تر و آن مواردی که در آن ضعیف هستید را در اولویت قرار دهید. چون اگر نیمی از دروس را خوب یاد بگیرید، بهتر از این است که همه دروس را سریع و بدون دقت مطالعه کنید.

تست زدن در حین مطالعه دروس

در آزمون کتبی با سوالات تستی و چهار گزینه ای مواجه خواهید شد، که نمره منفی دارند. آزمون تمرینی به شما کمک می کند تا حد امکان برای این موقعیت ها آماده شوید. برای قبولی در آزمون سردفتری اکیداً توصیه می کنیم که بعد از این که سؤالی را اشتباه پاسخ دادید یا نکته ای را از دست دادید، آن را در جایی یادداشت کنید تا بتوانید بعداً دوباره به آن مراجعه کنید.

این راهکار به ثبت پاسخ صحیح در ذهن شما کمک می کند و باعث می شود اگر در جلسه با موضوع مشابهی برخورد کردید، راحت تر به این سوال پاسخ دهید.علاوه بر این، زمان را به عنوان یک عامل مهم برای جلوگیری از مشکلات در این زمینه در نظر بگیرید.

تهیه و مطالعه نمونه آزمون های سردفتری سال های قبل

کتاب های تست هر چند روش بسیار خوبی برای تسلط هستند، اما ممکن است به اندازه بازنگری در نمونه سوالات سال های گذشته موثر نباشد. نمونه سوالات امتحانی قبلی را همراه با پاسخنامه تشریحی بخوانید و موضوعاتی را که بیشتر از آن قسمت سوال مطرح شده، را مشخص کنید.

با این روش با استاندارد سوالات آشنا می شوید و تا حدودی متوجه می شوید که در کدام مسیر قرار دارید. این می تواند برای قبولی در آزمون سردفتری بسیار موثر باشد.

چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم
چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم

بررسی سوابق و کارنامه های قبولی آزمون سردفتری

داوطلبان هر آزمون به سه دسته ضعیف، متوسط ​​و قوی تقسیم می شوند. یکی از مواردی که با توجه به آن می توان متوجه شد که چگونه می توانیم در آزمون سردفتری قبول شویم؟ دانستن جایگاه خود در بین سایر متقاضیان است.

کارنامه ها منبع خوبی برای این کار هستند. اگر بتوانید به کارنامه داوطلبان آزمون های قبلی نگاهی بیندازید، دقیقا متوجه می شوید که برای قبولی در آزمون سردفتری 1401 به چند امتیاز نیاز دارید. علاوه بر این، معدل و نمرات دروس را می دانید و برای رسیدن به آن استانداردها تلاش می کنید.

در ادامه بخوانید : دریافت سریع مدرک فوق لیسانس

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم نحوه قبولی در آزمون سردفتری را توضیح دهیم. و به سوال چگونه در آزمون سردفتری 1401 قبول شویم ؟ پاسخ دادیم. همچنین راهکارهایی برای رسیدن به موفقیت در این آزمون بیان کردیم. پس از آزمون کتبی، باید برای مهم ترین مرحله یعنی مصاحبه آماده شوید. در بیشتر موارد، تعداد افراد دعوت شده به مصاحبه افزایش می یابد و اگر نتوانید به خوبی از عهده سوالات شفاهی برآیید، ممکن است رقیب دیگری جای شما را بگیرد. طبیعی است که هنگام پاسخ دادن به سوالات احساس اضطراب کنید. اما اگر از نکات مندرج در راهنمای قبولی در مصاحبه آزمون سردفتری استفاده کنید، به راحتی و با موفقیت قبول خواهید شد.

سعی کنید از تجربیات افرادی که قبلا در این مصاحبه شرکت کرده اند نیز استفاده کنید. نمی توان گفت که تمامی سوالات یکسان است و از همه داوطلبان مجموعه ای از سوالات مشخص پرسیده می شود، اما اگر با تجربه چند نفرآشنا شوید، دامنه کلی این سوالات برای شما روشن می شود.

داوطلبانی که مایل به حضور و قبولی در آزمون سردفتری هستند، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون های گذشته، نمونه سوالات، بهترین منابع و تمامی سرفصل ها با کارشناسان ما در مجموعه مشاوره تحصیلی دانش گذار تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟