تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

معرفی رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه غیر انتفاعی ایران

فهرست محتوا
رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه غیر انتفاعی

رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه غیر انتفاعی یکی از پر استقبال ترین رشته هایی است که در سال های اخیر در این دانشگاه ها معرفی شده است. مدیریت بازرگانی در زیر مجموعه های کنکور ریاضی در اختیار کاربران قرار می گیرد. این رشته در نوبت های شبانه و روزانه دانشگاه های غیر انتفاعی ایران دانشجو می پذیرد. در این گزارش با اهمیت این رشته دانشگاه های غیر انتفاعی آشنا شده و ظرفیت آن را در دانشگاه های مختلف کشور ارزیابی می کنیم.

معرفی کامل رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه غیرانتفاعی

یکی از دوره های آموزش عالی تحصیلی کشور برای رشته مدیریت بازرگانی است که با اهداف مهمی در کشور ما آموزش داده می شود. در این رشته نیروی انسانی کارآزموده برای سازمان ها، نهادها و اداره ها پرورش داده می شود. کلیه هدف های سطوح کارشناسی در این رشته تحصیلی نیز مورد توجه قرار دارد.

کسانی که در این رشته تحصیل می کنند، پس از کسب مدرک، به عنوان مدیران اجرایی بخش بازرگانی در سازمان های صنعتی و تجاری مشغول به فعالیت خواهند شد. سمت مشاور مدیریت نیز در آینده شغلی این افراد مورد توجه قرار دارد.

البته اشتغال در این شاخه تحصیلی، نیازمند کسب تجربه است و برای ارتقای شغلی باید حتما مهارت های فارغ التحصیلان پرورش داده شود. امور پژوهشی و تحقیقاتی نیز در موسسات بزرگ و سازمان های تجاری و صنعتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند که برای انجام آن ها از مهارت های مدیران بازرگانی بهره گرفته می شود.

بررسی ظرفیت پذیرش رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه غیر انتفاعی

ظرفیت این رشته تحصیلی در دانشگاه غیر انتفاعی در کنکور سراسری سال های گذشته در حدود 800 نفر برآورد شده است. به طور کلی مجموعه دانشگاه های فعال در کشور ما در سال های اخیر 2800 نفر دانشجوی مدیریت بازرگانی پذیرش کرده اند و این یعنی آمار فارغ التحصیلان این رشته در سال های آینده نسبت به قبل افزایش می یابد.

رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه غیرانتفاعی
رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه غیرانتفاعی

اهمیت این رشته در سال های اخیر در سر تا سر کشور ما اثبات شده است و به همین خاطر میزان پذیرش دانشجوی آن افزایش یافته است. این رشته در دانشگاه های پیام نور، روزانه تحصیل رایگان، شبانه، پردیس های خودگردان و… نیز دانشجو می پذیرد و هر یک ظرفیت به خصوصی برای پذیرش دانشجو در این رشته تحصیلی دارند.

ظرفیت پذیرش آن در دانشگاه های دولتی روزانه 124 نفر، در دانشگاه های شبانه، 46 نفر، دانشگاه های پیام نور بیشتر از 1800 نفر بوده است. در دانشگاه های غیر انتفاعی رشته مدیریت بازرگانی هم به صورت مجازی و هم به صورت حضوری دانشجو می پذیرند و این مسئله سبب افزایش استقبال از این شاخه تحصیلی شده است.

همچنین بخوانید: محاسبه معدل آنلاین

نحوه پذیرش در رشته مدیریت بازرگانی

داوطلبین برای تحصیل در این رشته تحصیلی می توانند، با پرداخت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی رشته مدیریت بازرگانی به صورت بدون آزمون نیز در این رشته پذیرش شوند. در این دانشگاه ها با بررسی سابقه تحصیلی داوطلبین شرایط پذیرش آن ها محیا می شود. برای بررسی شرایط پذیرش در این دانشگاه ها، به رتبه پذیرفته شدگان سال های پیش دقت داشته باشید.

دانشگاه های روزانه پذیرش این رشته را به صورت با آزمون انجام می دهند. اما در دانشگاه غیر انتفاعی پذیرش بدون آزمون های رایج صورت می گیرد. البته در این زمینه برخی از دانشگاه های غیر انتفاعی نیز هم بر اساس سوابق تحصیلی و هم بر اساس رتبه آزمون داوطلبین، پذیرش آن ها را انجام می دهند. در این میان می توان به دانشگاه های غیر انتفاعی خیام مشهد، علم و فرهنگ تهران، آل طه تهران، ارشاد دماوند، بصیر آبیک و… اشاره کرد.

دانشگاه هایی مانند پارس، پارسال بابلسر، پردیسان فریدون کنار، برایند شاهرود و… با شرایط بدون آزمون ثبت نام داوطلبین این رشته را انجام می دهند و با در نظر گرفتن سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند. ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور مدیریت بازرگانی با پرداخت شهریه های ثابت و متغیر این مراکز عالی تحصیلی انجام می گیرد.

شهریه رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه غیرانتفاعی

یکی دیگر از فاکتورهای ثبت نام در رشته مدیریت بازرگانی بررسی وضعیت شهریه و هزینه های جاری برای تحصیل در این رشته است. در این خصوص باید به هزینه های اولیه ثبت نام در رشته های دانشگاهی دقت داشته باشید. شما برای ورود به سامانه انتخاب رشته محل ها و انتخاب دانشگاه مورد نظر ابتدا باید هزینه های تعیین شده را بپردازید. سپس نوبت به انتخاب دانشگاه غیر انتفاعی و انجام فرایند اداری ثبت نام در رشته مدیریت بازرگانی می رسد.

در این بخش باید شهریه ثابت این دانشگاه را پرداخت کنید؛ شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در طول سال های اخیر تغییراتی داشته است. هزینه شهریه ثابت این دانشگاه بر اساس رشته انتخابی دانشجویان متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی برای شرکت در این رشته تحصیلی به صورت پیوسته باید شهریه بین 2 میلیون و 600 تا سقف 3 میلیون تومان را در نظر داشته باشید.

ادامه تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی

برای ثبت نام در دانشگاه های غیرانتفاعی تهران رشته مدیریت بازرگانی باید در رابطه با آینده تحصیلی این رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز اطلاعات کاملی به دست آورید. به این ترتیب حساب شده تر در این مقاطع تحصیلی حضور به عمل می آورید. رشته های زیر از شاخه های تحصیلی کارشناسی ارشد برای رشته مدیریت بازرگانی به شمار می روند:

رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه غیرانتفاعی
رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه غیر انتفاعی
  • مدیریت دولتی یا مدیریت تحول
  • مدیریت جهانگردی و بازاریابی جهانگردی
  • مدیریت بازرگانی امور مالی
  • مدیریت صنعتی بخش تولید و عملیات
  • مدیریت صنعتی شاخه تحقیق در عملیات
  • مدیریت اجرایی
  • مدیریت شهری
  • مدیریت فناوری و اطلاعات شاخه منابع اطلاعاتی
  • مدیریت فناوری و اطلاعات شاخه نظام کیفیت فراگیر

همچنین بخوانید:
قبولی آزمون وکالت
قبولی آزمون نظام مهندسی

جمع بندی

تحصیلات عالیه در دنیای امروز به یکی از الزامات زندگی افراد تبدیل شده است. به همین منظور انواع دانشگاه های غیر انتفاعی و پردیس های خودگردان در سر تا سر کشور ما بنا شده اند که امکان تحصیل در مقاطع بالاتر را برای داوطلبین فراهم می کنند. آشنایی با رشته هایی مانند مدیریت بازرگانی به شما کمک می کند که بهترین شاخه های تحصیلی این دانشگاه ها را انتخاب کنید. این رشته فرصت های شغلی بسیاری را در اختیار فارغ التحصیلان قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟