تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

آشنایی با رشته روانشناسی در دانشگاه غیر انتفاعی ایران

فهرست محتوا
رشته روانشناسی دانشگاه غیرانتفاعی

رشته روانشناسی دانشگاه غیر انتفاعی را سال های سال است که به زیر گروه علوم انسانی این مراکز عالی تحصیلی اضافه کرده است. این رشته ها در سر تا سر کشور ما با استقبال بالایی رو به رو هستند و بسیاری از خانم ها و آقایان به تحصیل در آن می پردازند. رشته روانشناسی شاخه های مختلفی دارد و هر فرد با در نظر گرفتن گرایشات هر یک، در میان آن ها به انتخاب می پردازد.

با وجود امکانات پذیرش بدون کنکور این رشته دیگر محدودیتی در انتخاب آن ها وجود نداشته و افراد تنها با در نظر گرفتن سوابق تحصیلی قادر به شرکت در این رشته ها خواهند بود. البته به جز دانشگاه غیر انتفاعی چند دانشگاه دیگر در کشور ما به صورت بدون کنکور، پذیرش این رشته را انجام می دهند.

پذیرش بدون کنکور رشته روانشناسی دانشگاه غیرانتفاعی

دانشگاه غیرانتفاعی روانشناسی در ایران در شهرهای مختلفی از ایران فعالیت داشته و دانشجویان مرد و زن را در این رشته ها پذیرش می کند. به جز این مراکز عالی تحصیلی، دانشگاه های زیر نیز این رشته را به دسته بندی های بدون کنکور رشته های تحصیلی اضافه کرده اند:

  • دانشگاه های جامع علمی کاربردی کشور
  • دانشگاه های پیام نور سطح کشور
  • پردیس های مجازی
  • دانشگاه های آزاد سر تا سر کشور
  • دانشگاه های پردیس خودگردان

هر یک از این دانشگاه ها گرایشات مختلفی از رشته روانشناسی را نیز به داوطلبین ارائه می دهند و هر یک بسته به علایق و سلایق خود یکی از آن ها را انتخاب می کنند. داوطلبین پس از اتمام تحصیلات در رشته های تجربی یا دیپلم های انسانی، در این رشته ها پذیرفته شده و به ادامه تحصیل می پردازند.

زمان ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور در دانشگاه غیر انتفاعی

داوطلبین رشته روانشناسی دانشگاه غیر انتفاعی و سایر دانشگاه های بدون کنکور در کشور، در طول هر سال در دو نوبت قادر به ثبت نام و پذیرش در این رشته خواهند بود. در این راستا سازمان سنجش، زمان بندی مشخصی برای پذیرش بدون کنکور این رشته علوم انسانی مشخص می کند که داوطلبین باید در زمان مقرر وارد سایت شده و در قسمت های تعیین شده فرایند ثبت نام را انجام دهند.

بازه های زمانی مقرر شده برای پذیرش رشته های بدون کنکور، اکثرا از پنجم مرداد ماه آغاز می شوند. این بازه زمانی برای ورودی مهر ماه دانشگاه های غیر انتفاعی تعیین خواهد شد. همچنین برای ورودی بهمن ماه این دانشگاه ها، داوطلبین از آذر ماه باید مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

رشته روانشناسی دانشگاه غیر انتفاعی
رشته روانشناسی دانشگاه غیرانتفاعی

فرایند ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور

داوطلبین برای پذیرش در رشته روانشناسی و سایر رشته های موجود بدون کنکور، باید به آدرس سایت سنجش مراجعه کرده و وارد بخش سراسری شوند. سپس لینک پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب می شود. سپس کارت های اعتباری مربوط به فرایند ثبت نام خریداری شده و هزینه های تعیین شده پرداخت خواهند شد.

در مرحله بعدی سریال سامانه انتخاب خواهد شد و فرم های اطلاعاتی مربوطه در اختیار داوطلبین قرار می گیرند. هر فرد باید با در نظر گرفتن اطلاعات هویتی و تحصیلی خود این فرم ها را پر کرده و سپس کد پیگیری مربوطه به این فرایند را دریافت کند. سپس وارد ثبت نام جدید شده و رشته مورد نظر خود را انتخاب خواهید کرد.

شرایط پذیرش رشته روانشناسی دانشگاه های غیرانتفاعی تهران

داوطلبین برای پذیرش در این رشته ها باید به چند اصل اساسی دقت داشته باشند. در این زمینه شرایط عمومی و اختصاصی هر یک از داوطلبین برای شرکت در این رشته ها مورد توجه قرار می گیرد. برخی از مهمترین آن ها به شرح زیر می باشند:

  • داوطلبین باید حق انتخاب یکصد رشته ارائه شده را داشته باشند.
  • هر یک از داوطلبین باید انصراف قطعی خود از دانشگاه های روزانه را در بازه های زمانی ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی اعلام کنند.
  • ثبت نام در رشته روانشناسی هیچ گونه محدودیت سنی برای افراد نخواهد داشت.

نکات مهم انتخاب رشته روانشناسی

برای تحصیل در این دانشگاه لازم است که به چند فاکتور مهم دقت داشته باشید. این رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی در بسیاری از دانشگاه های کشور ارائه می شود و داوطلبین باید از آینده تحصیلی آن اطلاعات کافی داشته باشند.

پیش نیاز تحصیل در این رشته حداقل مدرک دیپلم است. همچنین کسانی که از مدارک تحصیلی نظام قدیم برخوردار هستند، باید مدرک پیش دانشگاهی خود را ارائه دهند. متقاضیانی که برای ادامه تحصیلات کارشناسی ناپیوسته درخواست می کنند، باید مدارک کاردانی خود را ارائه دهند.

این شرایط در دانشگاه های علمی کاربردی، پردیس های خودگران، دانشگاه های آزاد سراسر کشور و… رعایت می شوند. همچنین مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در دانشگاه های پیام نور و آزاد پذیرش داشته و داوطلبین برای ادامه تحصیل در این رشته از امکانات این دانشگاه ها استفاده می کنند.

همچنین بخوانید: قبولی آزمون وکالت

رشته روانشناسی دانشگاه غیرانتفاعی
رشته روانشناسی دانشگاه غیر انتفاعی

شهریه رشته روانشناسی دانشگاه غیرانتفاعی نیز از مهمترین نکاتی است که باید در حین ثبت نام در این دانشگاه ها مورد توجه قرار دهید. داوطلبین تنها با پرداخت شهریه های ثابت و متغیر این دانشگاه ها از امکانات این مراکز تحصیلی عالی استفاده می کنند.

اطلاعاتی درباره رشته روانشناسی در ایران

دانشگاه غیرانتفاعی روانشناسی این رشته را با در نظر گرفتن آینده شغلی آن برای خانم ها و آقایان ارائه داده است. کسانی که در این رشته تحصیل می کنند، نباید به دریافت مدارک تحصیلی دانشگاهی اکتفا کنند. کسب مهارت های کافی در این رشته یکی الزامات پیشرفت در آن محسوب می شود.

دانشجویان می توانند، در طول دوران تحصیلی خود با افزایش توانایی ها و مهارت های خود بر تجربه کاری حوزه روانشناسی بیافزایند و پس از اتمام تحصیلات در سازمان های مربوطه مشغول به کار شوند. بازار فعالیت های آزاد مربوط به این رشته نیز در سال های اخیر گسترده تر شده است.

همچنین بخوانید: قبولی آزمون نظام مهندسی

بررسی گرایش های رشته روانشناسی

رشته روانشناسی دانشگاه غیرانتفاعی گرایش های بسیاری از این رشته را ارائه می دهد. هر یک از این گرایش ها آینده شغلی به خصوصی برای دانشجویان این رشته ها به وجود می آورند. مشاغل موجود برای هر یک از این شاخه ها متفاوت است. برخی از گرایشات این رشته به شرح زیر هستند:

  • روانشناسی عمومی با شاخه های روانسنجی، روانشناسی کودکان و آموزش کودکان استثنایی
  • روانشناسی بالینی با شاخه های خانواده درمانی و روانشناسی شناختی
  • روانشناسی بالینی کودک و نوجوان با شاخه های روانشناسی اسلامی و گرایشات مثبت گرا
  • روانشناسی صنعتی و سازمانی با شاخه روانشناسی تربیتی

هر یک از این رشته ها و شاخه های روانشناسی، دروس و علوم به خصوصی دارند که اطلاعات و مهارت های خاصی در افراد به وجود می آورد. در این میان پر متقاضی ترین گرایش های رشته روانشناسی مربوط به رشته روانشناسی بالینی است.

جمع بندی

دانشگاه غیرانتفاعی روانشناسی در راستای افزایش سطح علمی کشور، این رشته پر متقاضی را ارائه کرده و در طول هر سال تعداد قابل توجهی از متقاضیان خانم و آقا را پذیرش می کند. تحصیل در این رشته بسیار ساده خواهد بود. دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه غیر انتفاعی بیشتر از 140 واحد درسی عمومی، اختصاصی و… را در طول دوران تحصیل خود پاس می کنند. آموزش های عملی این رشته نیز با کیفیت قابل توجهی به دانشجویان این دانشگاه ها ارائه می شود. دانشگاه غیر انتفاعی امکانات کارآموزی این دانشجویان را نیز در مراحل پایانی تحصیل فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟