تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

تاثیر معدل در کنکور و شناسایی تبلیغ غیرقانونی مدارک دانشگاهی

باشگاه خبرنگاران جوان  – دانشگاه ها در هفته ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بود که در ادامه می خوانید.

امتحانات خرداد دانشجویان دانشگاه تهران حضوری برگزار می‌شود

محمد مقیمی گفت: هیچ اجباری در زمینه حضوری شدن آموزش‌ها از ترم بهمن نیست و دانشجویان می‌توانند نوع آموزش‌های خود را مشخص کنند، البته در جلسات مشترک با اعضای هیئت علمی قرار شد که آموزش‌ها بر حسب علاقه ترکیبی هم برگزار شوند. همچنین دانشجویانی که دروس عملی دارند، تا پایان ماه رمضان می‌توانند در کلاس‌ها مجازی شرکت کنند اما بعد از آن باید به صورت حضوری آموزش ببیند.

به گفته رئیس دانشگاه تهران تمام دانشجویان غیر بومی این دانشگاه که متقاضی خوابگاه هستند در ترم بهمن، اسکان داده خواهند شد.

مقیمی گفت: ورود دانشجویان واکسن نزده در زمان حضوری شدن آموزش‌ها در خوابگاه‌های دانشگاه تهران، ممنوع خواهد بود.

آزمون پایان ترم دانشگاه تهران برای همه دانشجویانی که مجازی یا حضوری آموزش دیده اند، حضوری برگزار خواهد شد.

تاثیر مثبت ۴۰ درصدی معدل در کنکور ۱۴۰۱ قطعی شد

عبدالرسول پور عباس در نشست خبری تصمیم گیری برای شرایط و ضوابط برگزاری کنکور از سال ۱۴۰۱ گفت: از سال ۱۴۰۱ تغییرات کنکور مبتنی بر قانون ۱۳۹۲ و اصلاحیه ۱۳۹۵ مجلس و قانون اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرایی خواهد شد. تغییرات کنکور از سال‌های آینده در جهت حفظ امنیت، ایجاد آرامش و روحیه بخشی و از بین بردن استرس داوطلبان کنکوری است.

با اعلان سازمان سنجش تغییر آزمون در محتوای کنکور ۱۴۰۱ به دو روش است که اولین روش تاثیر مثبت ۴۰ درصدی معدل در کنکور است که قبلاً ۳۰ درصد بوده؛ تغییر دوم این است که سوالات کنکور از حالت کلیشه‌ای به محتوایی و در چارچوب کتب درسی تبدیل می شوند.

کنکور برای سال ۱۴۰۱ به این صورت است که دفترچه و پاسخنامه به ۳ برابر ارتقا می‌یابند؛ یعنی یک دفترچه عمومی و دو دفترچه تخصصی به همراه پاسخ نامه‌های جداگانه در دسترس داوطلبان قرار خواهند گرفت.

او گفت: در حال ساماندهی گروهی هستیم تا بتوانند امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۱ را حفظ کنند و طبق بررسی‌های اخیر من، شخصی ۷۰ میلیون تومان جهت قبولی در دانشگاه به اشخاص دروغگو پرداخت کرده بود؛ اما داوطلب مجاز به انتخاب رشته نشد. بنابراین باید امنیت کنکور افزایش یابد. آزمون‌های تمام هوشمندی را برای تمام داوطلبان کنکوری تا ۳ سال آینده طراحی خواهیم کرد.

رئیس سازمان سنجش گفت: اولین آزمون الکترونیکی دنیا در ایران برگزار شد و سپس کشورهای دیگر هم همین روش را پیش گرفتند. هوشمند سازی آزمون های کنکوری در هر دقیقه، حدود ۱۰ میلیون سوال ارائه می شود و این موضوع امکان پذیر است. هر چه تعداد آزمون ها از سال ۱۴۰۲ بیشتر شوند، آرامش داوطلبان هم افزایش می یابد‌.

به گفته پورعباس موضوع سهمیه های کنکوری در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ طبق توافق مجلس و شورا قرار شد که این شورا در زمینه سهمیه های کنکوری ورود کند که هم اکنون در مرحله تدوین قرار دارد تا بتوانند سهمیه های کنکوری را متعادل کنند.

تغییری در سهمیه‌های کنکور ۱۴۰۱ اعمال نمی‌شود

احسان جمالی گفت: سال گذشته ۸ هزار دانشجوی پزشکی داشته ایم.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش افزود: ۱۶۰۰ نفر در سال آینده پذیرش دانشجوی پزشکی خواهیم داشت که جمع آن با تاثیر ۲۰ درصدی در کنکور سراسری برای رشته‌های تجربی به ۹۶۰۰ داوطلب پزشکی خواهد رسید.

۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی به دانشگاه آزاد جذب می‌شوند

علاء الدین بروجردی گفت: حدود ۴۸ هزار دانشجوی خارجی از کشور‌های عراق، افغانستان، آفریقا، آسیای میانه، ترکیه و … در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند.

دانشگاه آزاد عنوانی به نام «بورس» ندارد و تمام دانشجویان که از ۱۴ ملیت مختلف در آن نام نویسی می‌کنند، خودشان هزینه و مخارج زندگی در ایران را به دلار پرداخت خواهند کرد.

او گفت: خوابگاه‌ها با کیفیت بالا در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرند و با توجه به این که بر اساس قانون اساسی و نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی باید زبان فارسی را فرا بگیرند؛ در جهت گسترش زبان به سایر نقاط جهان مزیتی برای ایران به شمار می‌آیند.

طبق گفته مسئولان، دانشگاه آزاد در رشته‌های پزشکی در سطح جهان پرآوازه است.

ویزای دانشجویان «تحصیلی» است و پس از فارغ التحصیلی دیگر امکان اقامت بیشتر در ایران را از لحاظ قانونی نخواهند داشت.

طبق سند تحول چشم انداز دانشگاه آزاد که اخیرا به تصویب رسیده است، باید تا ۵ سال آینده ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی جذب شوند که هم اکنون این رقم به نیمه هم نرسیده است.

او گفت: با توجه به اثر مثبت تربیت نیروی خارجی، هرچه این تعداد افزایش یابد تامین کننده منافع مالی ایران در کشور‌های دیگر خواهد بود.

طبق اظهار نظرات سکان دار وزارت علوم بیش از ۹۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می‌کنند و این رقم تا سال ۱۴۰۴ باید بیش از این افزایش یابد.

بودجه بدون کسری، فعلا امکان پذیر نیست

حسین عباس نژاد گفت: بودجه، سند مالی یک ساله دولت ها است که اهداف کوتاه مدت، بلند مدت و کلان خود را در آن قالب به تصویب مجلس می‌رسانند.

در بودجه دولت‌ها روی رشد تاکید زیادی می‌شود و به منابع داخلی و مصارف بودجه هم توجه خواهد شد.

او گفت: ذات تصویب بودجه‌ها سیاسی است و هم اکنون رئیس سازمان برنامه رشد ۸ درصدی را در بودجه ۱۴۰۱ قرار داده و این میزان نیازمند سرمایه گذاری است.

طبق گفته مسئولان کشور، بودجه ۱۴۰۱ دچار کسری است و نقدینگی ناشی از آن خواهد بود. دولت باید ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از بودجه ۱۴۰۱ به صندوق بازنشستگان کشور پرداخت کند.

عباس نژاد گفت: بودجه بدون کسری فعلا امکان پذیر نخواهد بود. بر اساس بودجه سال ۱۴۰۱ قرار است که میزان حقوق‌ها ۶ تا ۲۸ درصد افزایش یابد. به نظر من، دولت باید به مدت یک سال نه حقوق افراد را افزایش دهد و نه این که میزان قیمت کالا‌ها را بالا ببرد؛ چرا که اگر این فرایند انجام شود به نفع کشور خواهد بود.

سایت تبلیغ غیر قانونی مدارک دانشگاهی در دانشگاه آزاد شناسایی شد

محمد مهدی طهرانچی درباره چگونگی استعلام مدارک دانشگاهی در دانشگاه آزاد گفت: تبلیغات غیر قانونی سلبریتی‌ها که در فضای مجازی برای فروش مدارک دانشگاهی انجام می‌شود در دانشگاه آزاد اسلامی ممکن نیست.

به گفته مسئولان دانشگاهی، تبلیغ کنندگان فروش مدرک کلاهبردارانی هستند که بابت دریافت مبلغ‌های گران قیمت در رشته‌های متفاوت به ویژه پزشکی برای داوطلبان مدرک دانشگاهی صادر می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با پیگیری دانشگاه آزاد اسلامی و مراجع انتظامی از شکایات انجام شده یکی از سایت‌های تبلیغ مدارک دانشگاهی که مرکز آن خارج از ایران و کارگذارانش در داخل کشور بودند شناسایی شد.

طهرانچی بیان کرد: در دو سال گذشته که سامانه دانشگاه آزاد اسلامی یکپارچه شده و سامانه استعلام مدارک دانشگاهی به آن متصل است و در اختیار وزارت علوم قرار دارد به هیچ وجه، امکان مدرک تقلبی در آن وجود ندارد و کلاهبرداری است.

طی چند ماه اخیر، سلبریتی‌ها و افراد مشهور ایرانی در صفحات مجازی تبلیغ‌هایی را برای فروش مدارک دانشگاهی از دانشگاه‌های معتبر کشور انجام داده اند که به گفته مسئولان وزارت علوم این موضوع غیر قانونی بوده و دستگیری کلاهبرداران را با پیگیری‌های مراجع انتظامی به همراه خواهد داشت.

او اضافه کرد: با دستگیری‌های انجام شده مراجع انتظامی، حجم گسترده تبلیغات غیر قانونی برای فروش مدارک دانشگاهی در صفحات مجازی که اخیرا رونق گرفته است به زودی به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع خبر

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟