تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

10 راه اعتبارسنجی مدرک تحصیلی اصل و غیر اصل

روش اعتبارسنجی مدرک تحصیلی

بررسی اعتبار و ارزش مدارک تحصیلی دریافت شده بسیار مهم می‌باشد و همین موضوع تعیین می‌کند که آیا زمان و هزینه‌ای که صرف تهیه و خرید مدرک تحصیلی خود کرده اید آیا درست بوده یا خیر؟! از همه مهتر اینکه آیا مدرک تحصیلی شما قانونی است یا جعلی و غیر قانونی؟ بعد از اخذ مدرک تحصیلی و صرف هزینه اعتبارسنجی مدرک تحصیلی سودی نخواهد داشت و شما می‌بایست قبل از اقدام به خرید نسبت به اعتبار مدرک تحصیلی و قانونی بودن آن مطمئن شوید.خوشبختانه در خصوص این موضوع راهی وجود دارد تا شما بتوانید از اعتبار مدارک تحصیلی ارائه شده توسط مرکز یا موسسه بخصوصی مطمئن شوید.

اعتبارسنجی مدرک تحصیلی اصل
تشخیص مدرک تحصیلی جعلی

اعتبار سنجی و تشخیص مدرک تحصیلی جعلی

  1. اول اینکه مرکز صادر کندده مدرک تحصیلی باید زیر نظر وزارت علوم باشد و مهر تایید آن را داشته باشد.
  2. مدرک تحصیلی مورد نظر می‌بایست توسط موسسه‌ها و دانشگاه‌های معتبر داخلی که زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات است، صادر شود. ( این موسسه ها می توانند خیال شما را از این نظر راحت کنند که مدرک تحصیلی شما نیز مهر تایید وزارت علوم را خواهد داشت)
  3. امکان استعلام مدارک تحصیلی موجود باشد یعنی مدارک شما طبق تشکیل پرونده‌ی شما در وزارت علوم قابل پیگیری و ارزیابی باشد.
  4. مدرک تحصیلی معتبر می بایست شامل ریز نمرات ، دانشنامه و تایید فارغ‌التحصیلی شما باشد.
  5. شما به واسطه‌ی دوره‌ای که قرار است گذرانده شود مدرک میگیرید، بدنیال راه ساده‌تر و جعل مدارک غیرقانونی نباشید. ( مدارک تحصیلی غیرقانونی و نامعتبر به سادگی بدست خواهند آمد ولی استفاده از این مدارک جرم محسوب خواهد شد پس توجه به این نکته بسیار ضروریست)
  6. دارا بودن هولوگرام  اصل بر روی مدارک تحصیلی بسیار مهم می باشد.
  7. سازمان های آکادمیک قانونی نیستند و هیچ نشانی مثل داشتن برچسب هولوگرام اصل از قابلیت متقاضی و یا سطح تحصیلات شخص در خود ندارند.
  8. اسامی دانشگاه ها و مراکز معتبر در سایت www.hedd.ac.uk قرار داده شده است در صورتی که نسبت به اعتبار یک موسسه و یا نهاد شک دارید می توانید اسم آن را در پایگاه داده جست و جو کنید.
  9. کیفیت گواهینامه های دریافت شده برای دیگران را بررسی کنید، اگر حس کردید که کاغذ آن کیفیت خوبی ندارد، از فونت های متعدد استفاده شده است، هیچ هولوگرام امنیتی و یا امضایی حک نشده است، امکان جعلی بودن آن مدرک وجود دارد.
  10. دقت کنید که امروزه با یک استعلام ساده جعلی بودن یک مدرک قابل بررسی است و همانگونه که گفته شد استفاده از مدارک تحصیلی جعلی پیگرد قانونی دارد و شامل مجازات می باشد پس اهمیت مشاوره و دریافت راهنمایی در خصوص مراکز معتبر ارائه دهنده مدارک تحصیلی بسیار مهم خواهد بود.
راه اعتبارسنجی مدرک تحصیلی جعلی
نحوه تشخیص مدرک تحصیلی تقلبی

ماده قانونی در خصوص جعل مدرک تحصیلی

به موجب ماده‌ی 527 قانون مجازات اسلامی : هرکس مدارک اشتغال به تحصیل یا فارغ التحصیلی یا تاییدیه یا ریز نمرات تحصیلی دانشگاه‌ها یا موسسات آموزش عالی و تحقیقات داخل یا خارج از کشور یا ارزش نامه های تحصیلات خارجی را جعل کند یا با علم به جعلی بودن آن را مورد استفاده قرار دهد ،علاوه بر جبران خسارت به حبس از یک تا سه سال محکوم خواهد شد.
مجازات فرد استفاده کننده از مدر ک جعلی و غیرقانونی:
علاوه بر فرد جعل کننده (جاعل) کسی هم که از این مدرک جعلی  استفاده می کند مجرم به حساب می آید و هر دو آنها به حبس از 1 تا 3 سال به علاوه جبران خسارت وارده محکوم می شوند.

موسسه مشاوره دانش آموزی دانش گذار به هیچ وجه توصیه‌ای جهت خرید مدرک تحصیلی ندارد، در صورتی که شما نیاز فوری به مدرک تحصیلی داشته باشید می توانید با استفاده از مشاوره تلفنی با دانش گذار https://www.daneshgozar.com نسبت به تهیه قانونی مدرک تحصیلی معتبر در دانشگاه های معتبر اقدام نمایید.

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟