تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

دانشگاه های علوم پزشکی کشور و ۴۵۴ خوابگاه دانشجویی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر عباس شیراوژن با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با شناسایی اهم مشکلات رفاهی و معیشتی دانشگاه ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور و و لزوم برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری، تمامی امکانات رفاهی موجود را به کار گرفته است.

شیراوژن با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲۹ خوابگاه دانشجویی مجردی با ظرفیت ۸۳ هزار و ۹۰۱ نفر و متراژ ۱۷۳.۷۰۴.۱ مترمربع و ۲۵ خوابگاه متأهلی با ظرفیت ۷۹۸ واحد/ سوئیت و متراژ ۷۳.۳۵۳ مترمربع در کشور فعال است، گفت: در مجموع ۴۵۴ خوابگاه با ظرفیت ۸۴ هزار و ۶۹۹ نفر و متراژ ۱.۷۷۷.۵۲۶مترمربع در دانشگاه ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور وجود دارد.

وی بهره‌برداری از ۱۰ پروژه خوابگاه دانشجویی مجردی با ظرفیت ۴ هزار و ۸۳۵ نفر و متراژ ۸۶۰۷۲ مترمربع، خریداری پنج ساختمان به عنوان خوابگاه دانشجویی مجردی با ظرفیت ۸۸۸ نفر و متراژ ۱۱۲۰۰ مترمربع تکمیل ۳ پروژه خوابگاه دانشجویی مجردی نیمه‌تمام با ظرفیت ۴۵۴ نفر و متراژ ۹۶۰۰ مترمربع را بخشی از مجموعه اقدامات وزارت بهداشت برشمرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: ۳۱ پروژه خوابگاه دانشجویی مجردی در دست احداث با ظرفیت ۱۱ هزار و ۹۸ نفر و متراژ ۱۹۷۳۲۸ مترمربع، هشت پروژه خوابگاه دانشجویی متأهلی در دست احداث با ظرفیت ۲۷۹ واحد/ سوئیت و متراژ ۲۹۷۰۰ مترمربع از دیگر اقدامات انجام شده و در دست اقدام معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت است.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش اداره کل دانشجویی وزارت بهداشت ایجاد فضای مناسب و مطلوب برای حضور حداکثری دانشجویان در دوران پسا کرونا خواهد بود، تلاش برای رفع کمبودهای رفاهی به قوت در حال انجام است.

دانش گذار هیچ مسئولیتی در قبال صحت اخبار ندارد و تنها نقل کننده خبر از منبع می باشد.
منبع خبر

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟