تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

رشته حسابداری در دانشگاه غیر انتفاعی & بدون کنکور 1401

فهرست محتوا
رشته حسابداری در دانشگاه غیر انتفاعی

تقریبا می توان گفت نگهداری دخل و خرج، همیشه دغدغه فکری افراد در هر زمانی بوده است. انسان ها همیشه برای خرید و فروش کالاها، انجام معاملات و نیز امور مالی خود سعی می کردند حساب و کتاب کنند. این رشته سینه به سینه گشت تا به شکل مدون امروزی رسید. امروزه اهمیت رشته حسابداری به اندازه ای است که در دانشگاه ها رشته ای اختصاصی برای آن تعریف شده است. در این مقاله به توضیح رشته حسابداری دانشگاه غیر انتفاعی و اهمیت این رشته خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

تاریخچه رشته حسابداری

فراگیری حسابداری سنتی به صورت تجربی انجام می گرفت. اسنادی در دست است که نشان می دهد تقریبا 4000 سال قبل از میلاد مسیح مصریان و حدود 1600 سال قبل از میلاد مسیح چینی ها از این رشته مطلع بوده و از آن برای رسیدگی به امور مالی استفاده می کردند. اما یادگیری این رشته به صورت یکی از رشته های دانشگاهی در سال 1497 در ایتالیا آغاز شد. این رشته پس از انقلاب صنعتی رشد بسیار چشمگیری نمود. بعدها در قرن 18 شرکت ها و کارخانه های بسیاری شکل گرفتند که برای انجام امور مالی نیاز به فردی مجرب در این زمینه داشتند.

در ایران نیز حسابداری ریشه در تمدن باستانی دارد؛ چرا که ایرانیان از این علم در دوره های مختلف بهره می گرفتند. البته تدریس این رشته در دانشگاه های ایران از دهه چهل هجری شمسی آغاز شده است. در دانشگاه غیرانتفاعی تهران رشته حسابداری نیز برای علاقه مندان این رشته تدریس می گردد.

اهمیت رشته حسابداری

از جمله رشته های خدماتی می توان به حسابداری اشاره نمود. انسان از زمان های گذشته نیازمند روشی برای مدیریت هزینه ها و بررسی درآمدها بود که در این راستا از حسابداری برای جمع آوری اطلاعات مالی خود کمک گرفت. در حالت کلی می توان گفت رشته حسابداری دانشی است که به شما چگونگی جمع آوری اطلاعات مالی و سپس طبقه بندی و ارائه گزارش های مالی را می آموزد. اینکه چگونه می توان این اطلاعات را ثبت و خلاصه نمود نیاز به دانش حسابداری دارد.

ممکن است شما مدیر یک واحد اقتصادی، صاحب سرمایه، عضوی از یک سازمان اقتصادی و یا مالی دولتی و … باشید که در این صورت برای گزارش های مالی خود نیاز به یک حسابدار دارید.

رشته حسابداری در دانشگاه غیر انتفاعی
رشته حسابداری دانشگاه غیرانتفاعی

معرفی دانشگاه های غیرانتفاعی

در کنکور سراسری هر ساله تعداد زیادی از رشته های مختلف در دانشگاه های متعددی ارائه می گردد. معمولا انتخاب رشته برای داوطلبین به دلیل وجود این تنوع، کار مشکلی است. تنوع در بین دوره های تحصیلی بسیار بالا است که بیشتر آنها نیز دارای شهریه تحصیلی می باشند. تنها در صورت تحصیل در یکی از رشته های روزانه دانشگاه سراسری می توانید از خدمات آموزشی آنها به صورت رایگان استفاده کنید.

دانشگاه غیرانتفاعی نیز از واحدهای زیر مجموعه دانشگاه های سراسری محسوب می گردد که تحت نظارت وزارتخانه علوم تحقیقات و فناوری اداره می گردد. برای تحصیل در این دانشگاه به دو روش می توانید پذیرش تحصیلی بگیرید.

  • شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه مورد نیاز برای رشته حسابداری
  • بدون کنکور و آزمون و تنها با توجه به سابقه تحصیلی داوطلب شامل معدل دیپلم و یا معدل پیش دانشگاهی

در دانشگاه غیرانتفاعی دانشجویان برای ادامه تحصیل لازم است شهریه تعیین شده از سوی دانشگاه را بپردازند. به عبارتی برای استفاده از خدمات آموزشی این دانشگاه پرداخت شهریه اجباری است. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیر انتفاعی رشته حسابداری نیز می توانید به دفترچه ثبت نامی دانشگاه مراجعه کنید. علاوه بر این دانشگاه های غیر انتفاعی از امکان ارائه خوابگاه برای دانشجویان خود برخوردار نیستند. این موضوع را باید به هنگام انتخاب رشته مدنظر قرار دهید تا بعدها با مشکلی مواجه نشوید.

رشته حسابداری دانشگاه غیر انتفاعی

همان طور که می دانید رشته حسابداری کاربری بسیاری دارد و به همین دلیل بازار کار برای این رشته بسیار گسترده است. یک حسابدار می تواند در شرکت ها، صنایع و نهادهای دولتی و خصوصی مشغول به کار شود. درست به همین دلیل است که ادامه تحصیل در رشته حسابداری در دانشگاه غیر انتفاعی طرفداران بسیاری دارد.

البته باید خصوصیات این رشته با خصوصیات فردی داوطلب نیز همخوانی داشته باشد. علاقه به دروس آمار و ریاضی، داشتن تمرکز بالا برای ارائه گزارش های دقیق مالی، حساب و کتاب و … همگی از مواردی است که علاقه به آنها برای یک حسابدار ضروری است. افراد علاقه مند می توانند هم به صورت بدون کنکور و هم از طریق کنکور سراسری وارد رشته حسابداری در دانشگاه غیرانتفاعی شده و تا هر مقطعی که علاقه مند باشند ادامه تحصیل بدهند.

گرایش های رشته حسابداری در دانشگاه غیر انتفاعی

  • رشته حسابداری
  • رشته حسابرسی
  • رشته حسابداری مدیریت
  • گرایش حسابداری عمومی
  • حسابداری صنعتی
  • حسابداری مالی
  • حسابداری دولتی
  • حسابداری مدیریت
  • حسابداری منابع انسانی

    رشته حسابداری دانشگاه غیرانتفاعی
    رشته حسابداری بدون آزمون در دانشگاه غیر انتفاعی

نحوه ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی رشته حسابداری

برای ثبت نام در دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور رشته حسابداری به دو روش می توان اقدام نمود. روش اول این که از طریق آزمون و کنکور سراسری فرد متقاضی در این رشته دانشگاهی قبول شود و برای ثبت نام نهایی باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به واحد مربوطه در زمان تعیین شده مراجعه نماید.

در روش دوم برای ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی به صورت بدون کنکور که دو بار در سال برای ترم های مهر و بهمن انجام می گیرد. در این حالت باید داوطلب به صورت اینترنتی در واحد دانشگاهی مورد نظر خود ثبت نام نماید. پس از اتمام مهلت ثبت نام و بررسی مدارک و مشخصات متقاضیان، اسامی پذیرفته شدگان از سوی دانشگاه اعلام می گردد. ثبت نام نهایی نیز به صورت اینترنی انجام خواهد گرفت.

بازار کار رشته حسابداری

آینده شغلی و درآمد خوبی در انتظار دانشجویان دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور رشته حسابداری می باشد. آمار کم بیکاران رشته حسابداری دانشگاه غیرانتفاعی در مقایسه با تعداد زیاد فارغ التحصیلان آن گواهی بر این ادعا است. یک حسابدار از نهادها و ارگان های دولتی تا شرکت ها و موسسات خصوصی می تواند به کار و فعالیت بپردازد. شروع فعالیت شغلی برای این افراد با کار آموزی خواهد بود و پس از کسب مهارت های تجربی می توانند رسما کار خود را آغاز کنند.

حقوقی که برای حسابداران پرداخته می شود متفاوت است و با توجه به تجربه کاری، تبحر و محل کار تعیین می گردد. تنوع چندان زیادی در این حرفه وجود ندارد و افراد شاغل در این رشته همگی با آمار و ارقام سر و کار دارند. یک حسابدار با ارقام و حساب و کتاب مالی سر و کار دارد و در قبال آن نیز مسئول است. به عبارتی فرد حسابدار باید از بین افراد مورد اعتماد و دقیق در کار انتخاب شود.

کلام پایانی

برای ثبت نام رشته حسابداری در دانشگاه غیرانتفاعی بهتر می باشد قبل از این کار تمام شرایط را بسنجید. همانطور که می دانید برای ثبت نام در این رشته قرار نمی باشد آزمونی بدهید، ولی توانایی تحصیلی بسیار اهمیت دارد. در زمان انتخاب این رشته مهم است استوار پیش بروید. بنابراین پیشنهاد می دهیم از مشاوره تحصیلی در این خصوص مشاوره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟