تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

در صورت درج معدل اشتباه قبولی داوطلبان لغو میگردد

درج معدل اشتباه

در رابطه با انتقال پذیرفته شدگان آزمون سراسری و یا تغییر رشته این افراد حسن مروتی گفت: انتقال و تغییر رشته بر اساس آیین نامه ها و ظوابطه مربوطه بوسیله موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها صورت می گیرد که در این راستا سازمان سنجش نیز هیچ نقشی نداشته است.

وی افزود: تا پایان نیم سال اول تحصیلی کارنامه محرمانه‌ای برای دانشگاه‌ها ارسال خواهد شد که در این کارنامه کدرشته محل‌هایی که داوطلبان پذیرفته شده در آن‌ها دارای نمره قبولی هستند اعلام می‌شود و دانشگاه‌ها بر این اساس و حسب ضوابط و آیین‌نامه‌های مصوب می‌توانند در این خصوص اقدام لازم را انجام دهند.

درج معدل اشتباه داوطلبان باعث لغو قبولی آنها میگردد

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در مورد اشتباه در انتخاب رشته توسط داوطلبان گفت: همانگونه که پیش از این اعلام شده بود داوطلبان باید با نهایت دقت نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند و فرصت مشاهده و ویرایش چند باره انتخاب رشته در بازه زمانی مشخص نیز برای داوطلبان فراهم بوده است لذا  اقدامی درخصوص بررسی موارد اشتباه در تعیین رشته انجام نخواهد شد، اما  پذیرفته شدگان می­توانند پس از نام نویسی و شروع به تحصیل طبق ضوابط دانشگاه‌ها در مورد تغییر رشته و جابجایی پیگیری کنند.

مروتی در خصوص تناقض معدل در پذیرفته‌شدگان صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی نیز گفت: پذیرش این دسته از داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی یعنی معدل دیپلم شامل معدل کتبی برای داوطلبان دوره نظری و یا معدل کل برای داوطلبان کار و دانش و فنی حرفه‌ای صورت گرفته و به این داوطلبان تأکید شده بود که در درج معدل خود دقت کنند.

کلام آخر

وی ادامه داد: وضعیت تحصیلی این دسته از پذیرفته‌شدگان در زمان ثبت‌نام توسط دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه داوطلبی در درج معدل اشتباه کرده باشد و با معدل صحیح همچنان نمره قبولی داشته باشد پذیرفته می‌شود و اگر با این معدل نمره قبولی را کسب نکند قبولی وی لغو می‌شود.

دانش گذار هیچ مسئولیتی در قبال صحت اخبار ندارد و تنها نقل کننده خبر از منبع می باشد.
منبع خبر

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟