تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

لیست رتبه بندی موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی ایران در سال 1401

فهرست محتوا
رتبه بندی دانشگاه غیر انتفاعی
رتبه بندی دانشگاه غیر انتفاعی
رتبه بندی دانشگاه غیر انتفاعی

رتبه بندی دانشگاه های غیر انتفاعی بر اساس بار علمی و اعتبار مدرک تحصیلی هر یک از آن ها انجام می شود. در سال های اخیر بسیاری از دانشگاه های غیر انتفاعی در کشور ما، مقاله های کنفرانسی و مقاله های ژورنالی بسیاری را منتشر کرده اند و در عرصه های خارجی نیز مقالاتی را ارائه کرده اند.

هر یک از این موفقیت ها، رتبه بالاتری به این دانشگاه ها می دهد که آن ها را در میان بهترین مراکز آموزش عالی کشور قرار خواهد داد. همایش های عملی و نشریات منتشر شده از این دانشگاه ها نیز در رتبه بندی دانشگاه های غیر انتفاعی تاثیر گذار خواهند بود. اطلاع از این رتبه بندی ها برای همه داوطلبینی که متقاضی ثبت نام در دانشگاه های غیر انتفاعی هستند، مسئله بسیار مهمی است. پس در این گزارش به بررسی رتبه بندی این واحدهای آموزشی می پردازیم.

نحوه تعیین رتبه دانشگاه های غیر انتفاعی

در نظر گرفتن این رتبه بندی ها بر اساس عوامل مختلفی انجام می شود. در وهله اول به میزان شهریه تعیین شده در هر یک از این دانشگاه ها توجه می شود. این مسئله که دانشگاه با هزینه های پایین شهریه، دانشجو جذب می کند، یا بار علمی و اعتبار مدرک تحصیلی مربوط به آن سبب افزایش شهرت آن در سطح کشور یا منطقه مور نظر شده است، یکی از بررسی های مهم در رتبه بندی این دانشگاه ها است. در این زمینه بررسی رتبه بندی دانشگاه های غیر انتفاعی، برای کلان شهرها از اهمیت بیشتری برخوردار است. لیست رتبه بندی های دانشگاه های غیرانتفاعی بر اساس نظارت وزارت علوم و تحقیقات بر فعالیت های واحد آموزشی مورد نظر ارائه می شود و اطلاعات دقیقی از فعالیت های هر یک از این دانشگاه ها ارائه می دهد.

در نظر داشته باشید که کیفیت دانشگاه محل تحصیل شما برای آینده تحصیلی و رسیدن به درجات بالاتر علمی بسیار مهم تلقی می شود. در این خصوص مدیریت میزان شهریه تعیین شده در دانشگاه مورد نظر نیز بسیار اهمیت دارد.

فاکتورهای تعیین رتبه بندی دانشگاه های غیر انتفاعی

  1. در این زمینه در نظر گرفتن میزان مقالات منتشر شده در دانشگاه مربوطه بسیار مهم تلقی می شود. این مقالات از نظر داخلی یا خارجی بودن آن ها نیز ارزیابی خواهند شد.
  2. همچنین میزان شهریه تعیین شده در این بخش نیز در نظر گرفته خواهد شد.
  3. در این خصوص در نظر گرفتن نظرات مشاورین تحصیلی در رابطه با رتبه بندی دانشگاه مورد نظر نیز مهم تلقی می شود.
  4. وزارت علوم و تحقیقات در رابطه با تعداد کنفرانس های داخلی و خارجی دانشگاه مورد نظر نیز بررسی های لازم را انجام داده و بر این اساس رتبه بندی دانشگاه های غیر انتفاعی را انجام می دهد.
بهترین دانشگاه های غیر انتفاعی ایران
لیست رتبه بندی دانشگاه های غیرانتفاعی در ایران

مقایسه دانشگاه های غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد

برای رتبه بندی دانشگاه های غیرانتفاعی مقایسه این مراکز علمی با هم نیز اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهد. برخی از داوطلبین اطلاعات دقیقی در رابطه با دانشگاه های غیر انتفاعی و نحوه انتخاب رشته در آن ها ندارند. از این رو در مواجهه با دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی سر در گم خواهند شد.

مهمترین شباهت این دانشگاه ها، در نوع پذیرش دانشجو در آن ها است که در هر دو این فرایند بدون آزمون انجام می گیرد. برخی از رشته های پر متقاضی در دانشگاه آزاد به صورت با آزمون دانشجو می پذیرد. اما تفاوت هایی نیز در این میان وجود دارد. در وهله اول، میزان شهریه تعیین شده در دانشگاه های مذکور بررسی می شود. شهریه دانشگاه آزاد اغلب بیشتر از مراکز غیر انتفاعی است.

مرحله بعدی برای مقایسه رتبه بندی دانشگاه های غیر انتفاعی در مقابل دانشگاه های آزاد، در نظر گرفتن سطح علمی این مراکز علمی از نظر وزارت علوم می باشد؛ در این خصوص بررسی اعتبار مدرک هر یک از این دانشگاه ها نیز مهم تلقی می شود. در نظر داشته باشید که صلاحیت همه این دانشگاه ها از نظر وزارت علوم و تحقیقات تایید شده است و هیچ نگرانی ای در رابطه با انتخاب رشته در آن ها وجود نخواهد داشت. شما می توانید، با اطمینان خاطر برای ثبت نام در هر یک از دانشگاه های غیر انتفاعی اقدام کنید.

در ادامه برخی از بهترین دانشگاه های علمی کاربردی سطح کشور را بررسی می کنیم.

رتبه بندی دانشگاه های غیر انتفاعی داخل کشور

هر یک از دانشگاه های مذبور، از نظر مقالات داخلی، مقالات بین المللی منتشر شده، اطلاعاتی در خصوص کل ژورنال های ارائه شده در آن ها، تعداد همایش ها و پروپوزال های علمی منتشر شده در هر یک، تعداد دانشجوها و اساتید مشغول به فعالیت، نشست های علمی انجام شده و… ارزیابی شده و رتبه بندی خواهند شد.

معرفی برترین دانشگاه های غیر انتفاعی کشور

رتبه بندی دانشگاه های غیر انتفاعی در سال 1401 به شرح زیر می باشد:

رتبه بندی دانشگاه غیر انتفاعی
رتبه بندی دانشگاه غیرانتفاعی
  1. در ردیف اول دانشگاه های علمی کاربردی قرار می گیرند که در بسیاری از شهرستان های کشور ما شعبه دارند.
  2. در رتبه بندی دانشگاه های غیر انتفاعی، دانشگاه امام رضا در رده دوم قرار می گیرد.
  3. موسسه آموزش عالی عطار نیز در فهرست بهترین دانشگاه های غیر انتفاعی قرار می گیرد.
  4. دانشگاه شهید اشرافی اصفهان در رده بعدی قرار می گیرد و تعداد بالایی از دانشجویان را در منطقه مورد نظر جذب کرده است.
  5. دانشگاه علم و فرهنگ نیز بسیاری از رشته های مورد علاقه داوطلبین را پوشش می دهد.
  6. موسسه آموزش عالی حکیمان بجنورد نیز در این میان قرار دارد و رشته های علوم انسانی، ریاضی و تجربی را ارائه می دهد.
  7. موسسه علمی آموزشی اقبال لاهوری نیز در شهر مشهد واقع شده است.
  8. در این میان جایگاه دانشگاه های غیرانتفاعی قرآنی نیز بسیار مهم بوده و برخی مراکز علمی برای تحصیل دانشجویان در این رشته ها تاسیس شده اند. در این میان دانشگاه قرآن و حدیث یکی از بهترین ها ا ست.
  9. دانشگاه صنعتی سجاد نیز برای ارائه رشته های مهندسی بنا شده است.
  10. موسسات آموزش عالی اشراق نیز در سر تا سر کشور ما شعباتی دارند و بسیاری دانشجویان در این مراکز مشغول به تحصیل هستند. در رتبه بندی علمی دانشگاه غیرانتفاعی این دانشگاه ها در سطح بالایی قرار می گیرند.

هر یک از موسسات نام برده شده در این بخش، رتبه های بالایی در وزارت علوم و تحقیقات به خود اختصاص داده اند و در میان برتری مراکز علمی کشور ما دسته بندی می شوند. به جز این ده مورد، بسیاری از دانشگاه های غیر انتفاعی در بخش های مختلفی از کشور ما مشغول به فعالیت هستند که حضور هر یک از آن ها برای بهبود سطح علمی کشور موثر واقع می شود.

جمع بندی

رتبه بندی موسسات غیرانتفاعی ایران برای انتخاب بهترین مراکز آموزشی در کشور ما مفید واقع می شود. به همین خاطر نیز بررسی های مختلفی در این عرصه انجام شده و بسیاری از پارامترها از سوی وزارت علوم و تحقیقات مورد ارزیابی قرار گرفته اند؛ در این گزارش با برخی از بهترین دانشگاه های غیر انتفاعی در سر تا سر کشور آشنا شدید و در رابطه با رتبه بندی دانشگاه های غیرانتفاعی تهران و شهرستان ها اطلاعات بیشتری کسب نمودید. در طول سال های اخیر تحصیل در این دانشگاه ها نظر و توجه بسیاری از دانشجویان را به خود جلب کرده است. شرایط تحصیل ساده، شهریه های پایین تر نسبت به دانشگاه آزاد، رشته های متنوع و سطح علمی بالای این مراکز علمی آموزشی از مهمترین مزایای استفاده از خدمات تحصیلی و آموزشی این مراکز به شمار می روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟