تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1401

فهرست محتوا
اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

نحوه اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی برای ورودی های مختلف ممکن است متفاوت باشد. در حالت کلی زمان اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته مدتی بعد از پایان مهلت ثبت نام در هر دوره می باشد.

حتما در جریان هستید که دانشگاه های غیرانتفاعی بدون آزمون ورودی و تنها با توجه به سابقه تحصیلی داوطلب برای سال تحصیلی 1401 دانشجو می پذیرد. این دانشگاه زیرمجموعه دانشگاه های سراسری محسوب می گردد که به دلیل گزینش بدون کنکور در آن طرفداران بسیاری دارد.

البته گزینش دانشگاه غیرانتفاعی در هر سال تحصیلی دو بار، یکی در مهرماه و برای نیم سال اول و دیگری در بهمن ماه و برای نیم سال دوم انجام می گیرد. افرادی که علاقه مند به ادامه تحصیل در این دانشگاه ها هستند، باید در یکی از این دو زمان تعیین شده برای ثبت نام و انجام کارهای مربوطه اقدام نمایند. پس از بررسی انتخاب های داوطلبین از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور، یکی از این رشته ها از سوی سازمان، تایید و به عنوان دانشگاه و رشته تحصیلی داوطلب اعلام می گردد.

معیار ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه غیرانتفاعی

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور در چند سال اخیر در برخی از دانشگاه ها پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور نیز انجام می گیرد. این داوطلبین تقریبا 85 درصد از ثبت نام کنندگان دانشگاه های سراسری را تشکیل می دهند که دانشگاه غیرانتفاعی نیز در این گروه قرار دارد.

همان طور که در بالا اشاره کردیم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی به حالت یکپارچه با دانشگاه های سراسری کشور، در دو نیمسال و هم زمان با آنها انجام می گیرد. چون برای ثبت نام در این دانشگاه هیچ آزمون ورودی از داوطلبان گرفته نمی شود بنابراین برای سنجش سطح دانش آنها، سوابق تحصیلی داوطلبان مورد سنجش قرار می گیرد. در حقیقت معدل کتبی در مقطع دیپلم و یا معدل مقطع کاردانی، تنها معیار و ملاک پذیرش به شمار می آید.

اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی
اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

مشاوره قبل از ثبت نام در دانشگاه غیر انتفاعی

پیشنهاد می کنیم داوطلبانی که علاقه به تحصیل در رشته پذیرفته شده، پس از اعلام نتایج دانشگاه غیر انتفاعی را دارند، قبلا با یک فرد متخصص برای انتخاب رشته مشورت نمایند. مشاوره تحصیلی باید قبل از انتخاب رشته انجام بگیرد، تا بهترین نتیجه بر اساس سابقه تحصیلی حاصل گردد. چینش درست انتخاب های شما می تواند نتیجه مورد انتظارتان را رقم بزند. اصلا به این فکر نکنید که چون بدون آزمون ثبت نام می کنید، پس شانس قبولی بالایی دارید. عوامل بسیاری از قبیل ظرفیت محدود دانشگاه می تواند انتخاب شما را محدود نمایند. پس گرفتن راهنمایی از یک مشاور مجرب در این حوزه می تواند به شما در رسیدن به اهداف تان کمک نماید.

زمان اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان دانشگاه غیرانتفاعی

همان طور که اطلاع دارید سازمان سنجش و آموزش کشور، تنها ارگانی است که پذیرش دانشجو برای رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی را بر عهده دارد. بنابراین تمامی مراحل پذیرش از قبیل نظارت و برگزاری مراحل ثبت نام، تحت نظر این سازمان انجام می گیرد. بر همین اساس نتایج ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی نیز توسط سازمان سنجش و در زمان تعیین شده از سوی این سازمان اعلام خواهد شد.

با توجه به زمان اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی که در دوره های قبل به صورت بدون کنکور انجام گرفته، نتایج عموما در بازه زمانی 7 تا 10 روز پس از پایان زمان تعیین شده برای ثبت نام اعلام می گردد. بنابراین نتایج آزمون مهر 1401 فعلا منتشر نشده است.

چگونگی اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در سال 1401

نحوه مشاهده اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در نیم سال اول سال 1401 با نحوه ثبت نام همخوانی داشته و از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور به صورت اینترنتی خواهد بود. داوطلبین برای اطلاع از نتیجه ثبت نام می توانند در زمان اعلام شده به روش زیر ثبت نام خود را پیگیری نمایند :

  1. با استفاده از یکی از مرورگرها به سایت سازمان سنجش و یا همان sanjesh.org مراجعه نمایید.
  2. پس از ورود به سایت از منویی که در سمت راست قرار دارد گزینه سراسری را انتخاب و بر روی آن کلیک نمایید.
  3. در این مرحله صفحه ای برای شما باز می شود که باید گزینه «نتایج نهایی انتخاب رشته های پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی» را انتخاب کنید.
  4. پس از انجام مراحل بالا شما به سامانه اعلام نتایج وارد شده و می توانید از نتیجه ثبت نام خود مطلع گردید.
اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی
اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

ثبت نام پس از اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان موسسات آموزش غیر انتفاعی

داوطلبین پس مشاهده اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی و اطمینان از قبولی خود در یکی از رشته های مورد علاقه، بایستی مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند. این داوطلبان باید برای ثبت نام به واحد دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اند مراجعه کنند.

در این مرحله باید مدارک موردنیاز را تهیه و با در دست داشتن اصل و کپی آنها به صورت حضوری به واحد مربوطه مراجعه نمایید. البته در صورتی که داوطلبی از نتیجه ثبت نام راضی نباشند می تواند شانس پذیرش خود را در دانشگاه های بدون کنکور دیگر نیز امتحان کند.

همچنین بخوانید: گرفتن فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی

نکات مهم اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

  • لازم است داوطلبان پس از اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی برای انجام مراحل نام نویسی در زمان تعیین شده به واحد مربوطه مراجعه نمایند. گفتنی است در صورت مراجعه پس از اتمام مهلت ثبت نام، پذیرش شما ملغی خواهد شد.
  • افرادی که در مرحله اولیه آزمون موسسات آموزش عالی و دانشگاه های کشور پذیرفته شده اند، به شرط قبولی در این مرحله ملزم به ثبت نام در رشته جدید می باشند.
  • افرادی که قبلا در یکی از دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل بودند، در صورت قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون کنکور، دانشجوی انتقالی به شمار می آیند. برای این دانشجویان نیازی به اعلام انصراف در محل تحصیلی قبلی نیست.
  • اگر دانشجوی یکی از دانشگاه های سراسری و موسسات آموزش عالی هستید. در صورت پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به حالت بدون کنکور باید مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی را از دانشگاه قبلی دریافت و به دانشگاه جدید تحویل دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟