تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

تامین نیاز تحصیلی و معیشتی دانشجویان متاهل

تامین نیاز معیشتی دانشجویان

طبق گزارش های خبرگزاری که به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران منتشر شده است، دکتر محسن خالقیان در نشست تخصصی که در رابطه با «مسئولیت اجتماعی، آگاهی و پیشگیری از خودکشی» بوده است افزوده: وجود و برگزاری چنین نشست هایی در دانشگاه، نمایانگر حساسیت ویژه و توجه بی اندازه به این مسئله می باشد تا در راستای آن بتوانیم حمایت ها و راهکار های لازمه را برای دانشجویان به ارمغان آوریم.

تأمین نیاز های تحصیلی و معیشتی دانشجویان

وی با اشاره به فشارهای روان به دانشجویان و خانواده‌های آنان در دوران کرونا گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با شروع سال تحصیلی جدید برای پیشگیری از بحران‌های سلامت روان، راهکار و تدابیر لازم برای تمرین بیشتر در این زمینه لحاظ می‌کند.

خالقیان ادامه داد: براین اساس تمام تلاش بر این مسئله متمرکز است تا امکانات لازم برای دانشجویان به ویژه در زمینه خوابگاه‌ها فراهم شود؛ با این وجود، مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه مزید علت است و باید هماهنگی‌های بین بخشی و نظارتی در کنار یکدیگر صورت پذیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: بحث نشاط و نبود امید به آینده دو مقوله مهمی است که باید در حوزه تحصیل کردگان و حتی اعضای هیئت علمی با محوریت تأمین شماره مشاور تحصیلی رایگان و معیشت مناسب آنها، توجه شود، زیرا بحث مهاجرت این گروه در حال حاضر، موردی است که نمی‌توان آن را کتمان کرد.

نتیجه گیری

وی به اهمیت ویژه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در مقوله ازدواج دانشجویی تاکید کرد و گفت: بحث ازدواج‌های دانشجویی به طور جد پیگیری می‌شود، ولی باید همانطور که به امر ازدواج در کلام توجه می‌شود در عمل نیز حمایت‌های لازم صورت پذیرد، به طور مثال هم اکنون این دانشگاه با وجود حدود ۹ تا ۱۰ هزار دانشجو، فقط یک خوابگاه متاهلی دارد.

خالقیان خاطرنشان کرد: سازمان و نهادهای مختلف در کشور باید در زمینه کاهش استرس در جامعه به خصوص قشر دانشجو و به طور ویژه برای دانشجویان متأهل، نقش خود را در افزایش این حمایت‌ها ایفا کنند.

دانش گذار هیچ مسئولیتی در قبال صحت اخبار ندارد و تنها نقل کننده خبر از منبع می باشد.
منبع خبر

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟