تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور در سال 1401

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور شرایط عمومی و اختصاصی ، زمان و نحوه پذیرش دانشگاه غیر انتفاعی مقاطع کاردانی کارشناسی ارشد دکتری
فهرست محتوا
شرایط ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی
شرایط ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی
شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی در دو نوبت مهر و بهمن مورد توجه داوطلبین عزیز قرار دارند. معیارهای پذیرش در این دانشگاه ها بر اساس سوابق تحصیلی دانش آموزان تعیین می شوند. در مرحله اولیه برای ثبت نام در این دانشگاه ها افراد باید دفترچه راهنمای ثبت نام مروبطه را تهیه کرده و اقدامات بعدی را انجام دهند.

در این دفترچه های راهنما شرایط و ضوابط پذیرش بدون کنکور در دانشگاه های غیر انتفاعی شرح داده شده اند. داوطلبین پس از مطالعه مطالب درج شده، باید نسبت به پرداخت هزینه ها و فرایند انتخاب رشته در این دانشگاه ها اقدام کنند. فراهم کردن مدارک مورد نیاز نیز برای شرکت در مراحل ثبت نام این دانشگاه ها ضرورت دارد.

بررسی شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

در این دانشگاه ها که عمدتا بدون کنکور دانشجو می پذیرند، شرایط تحصیلی داوطلبین، وضعیت اعتقادی، ملیت و… آن ها مورد توجه قرار می گیرد. برای ثبت نام در این دانشگاه ها باید شرایط اولیه زیر را داشته باشید:

  1. توان پرداخت شهریه های تعیین شده برای دانشگاه در هر ترم تحصیلی؛ روند پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی به صورت حضوری و غیر حضوری است.
  2. پایبندی به قوانین دانشگاه نیز از مهمترین شرایط برای پذیرش دانشجویان محسوب می شود و افراد باید در حین ثبت نام تعهد خود به این ضوابط را تایید کنند.
  3. داوطلبین نباید به مواد مخدر اعتیاد داشته باشند.
  4. هر گونه فساد اخلاقی در داوطلبین منجر به رد صلاحیت آن ها از دانشگاه مورد نظر خواهد شد.
  5. اعتقاد به دین اسلام و پایبندی به قوانین و ضوابط جمهوری اسلامی نیز از شرایط ضروری پذیرش دانشجویان است.
شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی
شرایط ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی

بررسی شرایط تحصیلی ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی

پس از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی، نوبت به شرایط تحصیلی و اختصاصی آن می رسد که در آن در رابطه با آخرین مدرک تحصیلی داوطلبین بررسی هایی انجام می شود. مدارک تحصیلی داوطلبین در این زمینه بر اساس مقطع مورد نظر آن ها تعیین می شود.

داوطلبین مقطع کارشناسی پیوسته باید مدارکی مانند دیپلم های 3 ساله نظام جدید یا دیپلم های فنی حرفه ای و نظری را ارائه دهند. داوطلبین مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز با مدرک کاردانی در این دانشگاه ها پذیرش می شوند.

مهمترین شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی برای ثبت نام در مقطع کاردانی نیز داشتن مدارک دیپلم نظری یا فنی حرفه ای است. این مدارک دیپلم برای دانش آموزان قدیم و جدید متفاوت هستند. مقطع کاردانی دانشگاه های غیر انتفاعی به صورت پیوسته و ناپیوسته دانشجو می پذیرد. برای ثبت نام در مقطع ناپیوسته باید حتما مدارک پیش دانشگاهی داوطلبین نیز ارائه داده شوند.

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه های غیر انتفاعی

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی در خصوص تعهدات تحصیلی و انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی دیگر نیز مورد توجه قرار دارند. برخی از این شرایط را در زیر مشاهده می کنید:

  1. محرومیت پذیرفته شدگان از دوره های روزانه دانشگاه های سراسری
  2. انصراف دانشجویان از شرکت در دوره های روزانه
  3. تعهد داوطلبین برای شرکت در یک رشته تحصیلی و ادامه تحصیل در یک دانشگاه

کلیه این شرایط باید پیش از اقدام به ثبت نام برای دانشگاه های غیر انتفاعی فراهم شوند و سپس مدارک مورد نیاز به دانشگاه های مربوطه ارائه شده و فرایند ثبت نام تکمیل می شود.

آموزش ثبت نام در دانشگاه های غیر انتفاعی

پس از فراهم کردن شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی فرایند ثبت نام در این دانشگاه ها آغاز می شود. افراد باید برای ثبت نام در این دانشگاه ها به سایت سنجش مراجعه کرده و دفترچه های راهنمای مقطع تحصیلی مورد نظر را مطالعه کنند. پس از مطالعه قوانین و مندرجات دفترچه های راهنما، لیست رشته های ارائه شده را مطالعه کرده و رشته مورد نظر را در مقطع تحصیلی خود انتخاب می کنند.

شرایط ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی
شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

سپس کارت های اعتباری مورد نیاز برای پرداخت هزینه های دانشگاه خریداری شده و هزینه های مربوط به ثبت نام پرداخت می شوند. داوطلبین باید در سایت، گزینه سراسری را انتخاب کنند تا ثبت نام آن ها بر اساس سوابق تحصیلی انجام شود. به این ترتیب در مقاطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته ثبت نام می شوند.

داوطلبین مقطع کارشناسی ناپیوسته باید گزینه کاردانی به کارشناسی را در سایت انتخاب کنند. داوطبین کاردانی پیوسته نیز باید گزینه کاردانی فنی و حرفه ای را فعال کنند. پس از پیدا کردن گزینه مورد نظر، دکمه تکمیل فرایند ثبت نام زده شده و تکمیل فرم انتخاب رشته انجام خواهد شد. سپس کد رهگیری مربوط به ثبت نام داوطلبین برای آن ها ارسال می شود.

اطلاعات مورد نیاز برای شرایط ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی

برای تکمیل آموزش نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور، آشنایی با اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل فرایند ثبت نام ضرورت دارد. افراد باید ضمن فرایند ثبت نام در این مراکز مدارک فردی و شناسایی، مدارک شناسنامه ای و سوابق تحصیلی خود را به دانشگاه مربوطه به صورت حضوری و غیر حضوری ارائه دهند.

در این مدارک وضعیت نظام وظیفه آقایان مشخص شده و شماره های تلفن داوطلبین دریافت می شود. همچنین بررسی وضعیت جسمانی داوطلبین نیز در این مدارک انجام خواهد شد. در سوابق تحصیلی دانشجویان، تاریخ فارغ تحصیلی و اطلاعاتی در رابطه با نمرات و معدل کتبی او دریافت می شوند. برای انتخاب رشته داوطلبین عنوان دیپلم آن ها نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

در بخش ثبت نام دانشجویان، هزینه هایی برای ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی پرداخت می شود؛ در صورتی که داوطلبین پیش تر ثبت نام دانشگاه های سراسری را انجام داده باشند، نیازی به پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی نخواهند داشت.

جمع بندی

در این گزارش در خصوص شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اطلاعاتی ارائه کردیم که برخی از آن ها بر اساس شرایط و ضوابط درج شده در دفترچه های راهنمای ثبت نام این دانشگاه ها نوشته شده اند. هر یک از دانشجویان می توانند، با در نظر گرفتن این شرایط و تکمیل شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. دانشگاه های غیر انتفاعی اغلب با هزینه های کمتری دانشجو می پذیرند و به همین خاطر بیشتر مورد توجه قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟