تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

اعتبار مدرک دانشگاه غیر انتفاعی

فهرست محتوا
اعتبار مدرک دانشگاه غیر انتفاعی در خارج

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند، باید اعتبار مدرک دانشگاه غیر انتفاعی را بدانند و با انتخاب رشته و دانشگاه مناسب، آینده خود را با ورود یا پذیرش در دانشگاه های داخلی یا خارجی تضمین نمایند.
دانشگاه غیرانتفاعی یکی از دانشگاه هایی است که از سراسر کشور دانشجو می پذیرد. هر ساله دانشجویان زیادی وارد این دانشگاه می شوند، و سپس با تکمیل تحصیلات خود فارغ التحصیل می شوند. با این حال، موضوعی که ممکن است متقاضیانی را که برای ورود به دانشگاه تلاش می کنند سردرگم کند، اعتبار مدرک غیر انتفاعی است.

با توجه به اهمیت اعتبار مدرک دانشگاهی برای تحصیلات عالی یا خروج از کشور برای ادامه تحصیل یا ورود به بازار کار، در ادامه این مقاله سعی خواهیم کرد، جنبه های مختلف اعتبار مدرک موسسات غیرانتفاعی را بررسی کنیم؛ و به پرسش آیا مدرک غیرانتفاعی معتبر است ؟ پاسخ می دهیم.

اعتبار مدرک دانشگاهی غیرانتفاعی

ارزش مدرک دانشگاهی می تواند نقش بسیار زیادی در آینده متقاضی ایفا کند. مدرک دانشگاهی برای دانشجویان جهت ادامه تحصیل در داخل یا خارج از کشور و اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی و یا حتی ورود افراد به بازار کار بسیار مهم است.
بنابراین بسیار حائز اهمیت است که داوطلبان در هنگام انتخاب رشته از اعتبار مدارک دانشگاه های مختلف اطلاعاتی داشته باشند و بدانند کدام مدرک دانشگاهی معتبرتر است.

دانشگاه های غیرانتفاعی یکی از دانشگاه های کشور هستند که دارای واحدها و رشته های مختلفی می باشند. دانشجویان مختلف هر ساله برای ادامه تحصیل وارد این دانشگاه ها می شوند. اما آیا مدرک دانشگاه غیرانتفاعی برای ورود به بازار کار، خروج از کشور و یادگیری بیشتر در مقاطع بالاتر مفید است؟ در ادامه این گزارش جنبه های مختلف اعتبار مدرک دانشگاه غیر انتفاعی را بررسی می کنیم.

  1. معتبر بودن مدرک تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی

اولین سوالی که باید پاسخ داد این است که آیا مدرک تحصیلی موسسات غیرانتفاعی معتبر است؟

اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاهی زمانی تایید می شود که وزارت تحقیقات و فناوری مدرک را تایید کند. با توجه به این موضوع که دانشگاه های غیرانتفاعی، مورد تایید وزارت تحقیقات و فناوری هستند، پس مدارک صادره از این دانشگاه ها نیز همگی مورد تایید و معتبر می باشند.

بنابراین در پاسخ به این سوال می توان به معتبر بودن مدرک دانشگاهی غیرانتفاعی اشاره کرد؛ اما سطح اعتبار هر مدرک تحصیلی به نوع دانشگاه و رتبه علمی دانشگاه بستگی دارد. بدیهی است که هر چه رتبه علمی دانشگاه غیرانتفاعی بالاتر باشد، اعتبار مدرک آن دانشگاه نیز بالاتر است.

  1. اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی جهت ادامه تحصیل

ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر یکی از اهداف دانشجویانی است که در دانشگاه های غیرانتفاعی تحصیل می کنند. اما قبل از انتخاب رشته، متقاضیان باید بدانند که آیا مدرک دانشگاه غیرانتفاعی برای ادامه تحصیل مناسب است یا خیر.

در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که اعتبار مدرک دانشگاهی غیرانتفاعی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران می باشد. لذا از آن جایی که هر مدرک دانشگاهی که مورد تایید این وزارت باشد، برای ادامه تحصیل نیز مناسب است، می توان از مدرک غیرانتفاعی نیز برای ادامه تحصیل استفاده کرد.

در سال های اخیر بسیاری از دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های غیر انتفاعی، توانسته اند با شرکت در آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و در دانشگاه های مختلف کشور ادامه دهند.

  1. اعتبار مدرک دانشگاهی غیر انتفاعی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور

هدف برخی از داوطلبان از تحصیل پذیرش در دانشگاه های خارجی است. بنابراین ممکن است در انتخاب دانشگاه های غیرانتفاعی تردید کنند. در اینجا برای داوطلبان کنکور سراسری این سوال پیش می آید که آیا ادامه تحصیل در خارج از کشور با مدرک دانشگاه غیرانتفاعی امکان پذیر است؟

پاسخ به این سوال نیاز به کمی توضیح دارد، زیرا پذیرش در دانشگاه های خارجی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، یک دانشگاه خارجی ممکن است فقط به مشخصات و وضعیت علمی یک دانشجو برای پذیرش اهمیت دهد. در حالی که برخی از دانشگاه های خارجی نیز به مدارج علمی متقاضیان اهمیت می دهند.

به طور کلی لازم به ذکر است که اعتبار مدرک دانشگاه غیر انتفاعی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، کاملا مورد تایید است و دانشگاه های خارجی نیز این مدرک را به رسمیت می شناسند؛ اما برخی از دانشگاه های خارجی ممکن است، اولویت پذیرش خود را به دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه های رایج روزانه در کشور بدهند. در این صورت شانس گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی با مدرک از دانشگاه های غیرانتفاعی کاهش می یابد. اما اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی با تحصیلات دانشگاهی غیرانتفاعی با داشتن رزومه خوب و عنوان علمی مناسب امکان پذیر است.

  1. اعتبار مدرک دانشگاه غیر انتفاعی در بازار کار

علاوه بر این که برخی از دانشجویان مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور و ایران هستند، برخی از دانشجویان نیز خواهان اخذ مدرک و ورود به بازار کار هستند. پس سوال اینجاست که آیا با مدرک دانشگاهی غیرانتفاعی می توانند وارد بازار کار شوند؟

همان گونه که قبلا نیز بیان کردیم، اعتبار مدرک موسسات غیرانتفاعی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده، اما در ورود به بازار کار به خصوص استخدام در برخی از سازمان های دولتی، متقاضیان باید سایر شرایط را نیز رعایت کنند.

به عنوان مثال، اکثر سازمان هایی که فارغ التحصیلان دانشگاهی را استخدام می کنند، یک شرط معدل برای استخدام دانشجویان تعیین می کنند. بنابراین اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی به تنهایی کافی است تا با کمک آن وارد بازار کار شد، اما ورود به بازار کار به عوامل مختلفی از جمله وضعیت بازار کار در رشته دانشجو، سطح تحصیلات و معدل دانشجو نیز بستگی دارد.

تفاوت بین تحصیل در موسسات غیرانتفاعی با سایر دانشگاه ها

همان طور که در این گزارش اشاره شد، مدارک دانشگاه های غیرانتفاعی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به رسمیت شناخته می شوند و می توانید جهت اعتبار سنجی مدرک به سایت استعلام مدرک تحصیلی مراجعه کنید. به همین دلیل می توان از اعتبار مدرک دانشگاه غیر انتفاعی برای ورود به بازار کار، ادامه تحصیل در داخل کشور و اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی استفاده کرد. اما تفاوت مدرک دانشگاهی غیرانتفاعی با سایر دانشگاه های سراسری کشور چیست؟

سطح علمی هر دانشگاه به شدت بر اعتبار مدرک دانشگاهی تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، امکان دارد اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی نسبت به مدرک یک دانشگاه روزانه بیشتر باشد. زیرا این دانشگاه غیرانتفاعی از رتبه علمی بالاتری برخوردار است.

از طرفی امکان دارد هر دانشگاه در یک رشته خاص از رتبه علمی بالاتری نسبت به دیگر دانشگاه های کشور برخوردار باشد. بنابراین دانشجویان در انتخاب رشته باید به سطح علمی دانشگاه در رشته مورد نظر خود توجه کنند و دانشگاهی با سطح علمی بالا در رشته مورد نظر خود انتخاب کنند.

بنابراین، طبق اطلاعات ارائه شده، کلیه مدارک تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه های غیرانتفاعی به اندازه مدارک سایر دانشگاه ها معتبر است. اما سطح علمی هر دانشگاه در رشته های مختلف متفاوت است و به همین دلیل ممکن است مدارک برخی دانشگاه های غیرانتفاعی اعتبار بیشتری نسبت به سایر دانشگاه های غیرانتفاعی داشته باشند.

اما به طور کلی هر دانشجویی با اعتبار مدرک غیر انتفاعی می تواند به راحتی وارد بازار کار شود. همچنین می توانید با توجه به سطح اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی که از آن فارغ التحصیل شده اید در یک دانشگاه خارجی تحصیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟