تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

۳۱ درصد از کل مقالات ایران بین‌المللی می باشد

سالار آملی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باشگاه خبرنگاران جوان – حسین سالار آملی گفت: همزمان با تاسیس دانشگاه بین المللی امام خمینی، یعنی از حدود ۳۵ سال گذشته به جذب دانشجوی خارجی در ایران اقدام کرده ایم.

هم اکنون استادان و دانشجویان خارجی برای گذراندن دوره‌های تحقیقاتی و آموزش با دریافت ویزای تحصیلی از کشور‌های مختلف به ایران می‌آیند و بیش از ۹۳ هزار دانشجوی بین المللی در کشور حضور دارند.

او گفت: در ۷ الی ۸ سال گذشته میزان جذب دانشجویان بین المللی در ایران افزایش یافته و با انجام این روند به اقتصاد دانش بنیان کمک زیادی شده است.

طبق گفته مسئولان آموزش عالی، ایران از نظر علمی در دنیا پذیرفته است و دانشجویان و استادان خارجی بعد از رفتن از ایران فرهنگ و سنت کشور ما را به جامعه خودشان منتقل می‌کنند.

سالار آملی گفت: کشور‌های دانشجوپذیر، کشور‌هایی هستند که از نظر علمی در منطقه خودشان اثرگذاری قوی دارند. به عنوان مثال، چین بیشترین دانشجویان بین المللی را از کشور‌های همسایه خود دارد و اولویت ایران هم در وهله اول پذیرش دانشجوی بین المللی از کشور‌های همسایه است.

میزان پذیرش دانشجویان بین المللی در دوران شیوع کرونا فراتر از زمان قبل از همه گیری این بیماری است و حدود ۳۱ درصد از انتشارات و مقالات ایران و ۴۵۰ پروژه مشترک دانشگاهی به صورت مشترک و بین المللی با کشور‌های خارجی است.

انتهای پیام/

منبع خبر

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟