تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

طولانی شدن مدت ترم تحصیلی جاری دانشگاه تهران

محمود کمره‌ای گفت: از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دو بخشنامه در نیمسال جاری برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی ارسال شده است. در بخشنامه اول بر رعایت دقیق مقررات آموزشی در راستای حفظ و ارتقای کیفیت علمی تاکید شده است. ارتقای کیفیت آموزش، رعایت سقف مجاز غیبت و سنوات تحصیلی دانشجویان، برگزاری حضوری کلاس‌ها، برگزاری حضوری امتحانات و رعایت تقویم آموزشی از جمله مواردی است که لازم است رعایت شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: بخشنامه دوم در مورد کلاس‌های جبرانی صادر شده است که بر اساس آن لازم است نسبت به تشکیل کلاس‌های مذکور برای دروسی که به دلایلی تشکیل نشده است، اقدام لازم به عمل آید. در این بخشنامه، اتخاذ تصمیم در مورد نحوه برگزاری کلاس‌ها به صورت برخط (online) یا حضوری به عهده دانشگاه گذاشته شده است.

کمره‌ای ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت منتخب شورای دانشگاه (۰۹/‏۰۸/‏۱۴۰۱‬) برای رفع نگرانی دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها از تبعات ناشی از عدم حضور برخی از دانشجویان در کلاس‌های درس در هفته‌های ابتدای سال تحصیلی جاری، تاریخ مبنای محاسبه غیبت دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی در کلاس‌های درس از شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱، یعنی اولین هفته بعد از پایان مهلت حذف و اضافه در نیمسال جاری در نظر گرفته شده و هفته هفدهم به تقویم آموزشی این نیمسال افزوده شده است.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، این مصوبه صرفاً برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ قابلیت اجرا داشته و قابل استناد و تعمیم به نیمسال‌های تحصیلی دیگر نیست.

دانش گذار هیچ مسئولیتی در قبال صحت اخبار ندارد و تنها نقل کننده خبر از منبع می باشد.
منبع خبر

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟