تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

ضرب الاجل دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته بود که دسترسی برخی دانشجویان دانشگاه آزاد که اقدام به تسویه بدهی شهریه خود نکرده بودند و یا اقساط معوق داشتند به سامانه‌های آموزشی دان و وادانا مسدود شد؛ این در حالی است که به گفته دانشجویان همیشه قبل از امتحانات ترم این اقدام صورت می‌گرفت.

پیرو این اتفاق، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و ۵ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران بزرگ در نامه‌ای از طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواستار رفع فوری مشکل قطع دسترسی دانشجویان به سامانه‌های آموزشی شد.

در بخشی از نامه بسیج دانشجویی خطاب به طهرانچی اینطور آمده بود؛ اقدام اخیر سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در قطع کردن دسترسی دانشجویان به سامانه آموزشی باعث خسارات فراوان از جمله یک روز تعطیلی آموزش در کل دانشگاه آزاد کشور شده است که شما و مجموعه مدیریتی سازمان مرکزی باید پاسخگوی آن باشید.

بسیج دانشجویی در بخشی دیگر نامه بر این موضوع هم تاکید کرده بود که راه‌حل مشکلات مالی دانشگاه آزاد اسلامی نه در جیب دانشجو بلکه در اصلاح ساختارها و شفافیت در عملکرد مالی دانشگاه آزاد است.

ضرب العجل دانشگاه آزاد به دانشجویان
ضرب العجل دانشگاه آزاد به دانشجویان

با اعتراض دانشجویان به این اقدام دانشگاه آزاد در شبکه های اجتماعی، فرزاد جهان بین معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه از تصمیم واحدهای دانشگاهی برای وصول مطالبات معوق دفاع کرد. در متنی که جهان بین در اینستاگرام خود منتشر کرده آمده است؛ «کرونا آمده، نباید آموزش تعطیل شود، دانشجو هم امکان حضور ندارد. دانشجویی که تا قبل از کرونا می رفت و نقدا و یا با چک، تثبیت مالی می کرد. آموزشیار به فریاد می رسد و با وجود همه مشکلات که در سامانه آموزشیار هست، مسائل مالی با سامانه انجام می شود.

در ادامه این متن جهان بین به این موضوع اشاره کرده که قبلا دانشجویان اگر تثبیت مالی انجام نمی دادند، ثبت نام نمی توانستند انجام دهند اما این بار به دلیل شرایط کرونایی، با مبلغی ثبت نام انجام می شود و تضمینی هم داده نمی شود؛ مانند چک. در حالی که موعد اقساط می رسد اما پرداخت نمی شود و چک هم داده نمی شود. می گویید الان وقتش نیست، فردا، فردا می گویید پس فردا. نزدیک امتحانات هم که نمی شود شهریه را مطالبه کرد و اینگونه شده که مطالبات دانشجویی سر به فلک کشیده است.

واحدهای دانشگاهی درخواست می دهند از ورود به برخی کلاس ها جلوگیری شود. فارغ از کم و کیف و جزییات، اصل تصمیم واحدها درست است و به برخی دوستان هم که بیانیه دادند توصیه می کنم قیمه را در ماست ها نریزید. دانشگاهی که تمام وجودش وابسته به شهریه بوده را نمی توان به زودی جدا از شهریه اداره کرد. معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد همچنین تاکید کرده است میزان مدارا با دانشجویان به خاطر مسائل مالی در این مدت بی نظیر بوده است و باز اگر مساعدت لازم باشد، واحدها کمک می کنند.»

ضرب العجل دانشگاه آزاد به دانشجویان
ضرب العجل دانشگاه آزاد به دانشجویان

حال اما در جدیدترین اقدام سامانه آموزشی «دان» در اطلاعیه ای به دانشجویان اعلام کرده است؛ پیرو تصمیم دانشگاه مبنی بر ارائه مهلت یک هفته ای به دانشجویانی که دارای بدهی شهریه یا اقساط معوق هستند و در ابتدای ترم تحصیلی به دلایلی درخواست مهلت برای پرداخت شهریه در طول ترم داشتند، به اطلاع می رساند آن دسته از دانشجویانی که هنوز علی رغم فرصت های داده شده و امکانات به وجود آمده جهت استفاده از وام های متنوع دانشجویی بدهی شهریه یا اقساط معوق خود را تعیین تکلیف نکرده اند، حداکثر تا آخر هفته جاری فرصت دارند به حوزه مالی واحد دانشگاهی خود مراجعه و یا از طریق شماره تماس های اعلام شده در سایت واحد دانشگاهی از همکاران امور مالی واحد در خصوص شیوه پرداخت و رفع محدودیت شرکت در کلاس های آموزشی و نیز امتحانات، راهنمایی لازم دریافت کنند.

در بخش دیگر این اطلاعیه نیز تاکید شده است که مسئولیت آثار ناشی از عدم تعیین تکلیف بدهی و به طبع عدم ارائه خدمات آموزشی و دانشجویی بر عهده دانشجویان خواهد بود.

اطلاعیه سامانه آموزشی دانشگاه آزاد به این معناست که ممکن است مانند هفته‌ گذشته، سامانه کلاس‌های مجازی برای دانشجویانی که بدهی دارند، بسته شود و امکان شرکت در کلاس‌ها را نداشته باشند.

ضرب العجل دانشگاه آزاد به دانشجویان
ضرب العجل دانشگاه آزاد به دانشجویان

دانش گذار هیچ مسئولیتی در قبال صحت اخبار ندارد و تنها نقل کننده خبر از منبع می باشد.
منبع خبر

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟