تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

راه حل مشکلات کشور در مسیر علم و دانش قرار دارد

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مصلح رئیس دانشگاه خلیج فارس درباره ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: روند مثبتی در زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها داریم، ولی وضعیت آن مطلوب نیست و عوامل مختلفی در این زمینه دخیل هستند.

او گفت: خاستگاه صنعت کشور بومی نیست و عموما تجهیزات صنایع شکل گرفته در کشور ایرانی نبوده و از خارج خریداری شده است و به علت اینکه این موضوع پیوندی با زیست بوم ایران نداشته عملا ظرفیت طرح و توسعه برای کمک به رشد صنعت کشور از ابتدا قطع شده است.

مصلح گفت: صنعت باید درون زا باشد، یعنی از ایده‌ها و فناوری‌های داخل کشور استفاده کند تا ارتباط دانشگاه با صنعت حفظ و تقویت شود؛ گفتنی است که کشور‌های پیشرفته از این روند جهت رشد و توسعه استفاده می‌کنند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: عمده صنعت کشور با فناوری پایین است و برای بهبود این وضعیت باید سطح فعالیت دانشگاه‌ها در تراز صنعت قرار بگیرد، البته احتمال دارد که در این زمینه مقاله‌ای نوشته نشود، ولی مشکلات کشور را حل خواهد کرد.

مصلح گفت: مدل‌های ارتباط دانشگاه با صنعت بر اساس مدل‌های اجتماعی و انسانی تعریف می‌شود و فوق العاده پیچیده هستند و هنوز به الگو‌های موفق در ایران دست نیافته ایم و برای رفع این موضوع باید به فهم مشترک دست یابیم که عمدتا پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در این زمینه فعالیت خوبی خواهند داشت.

مدیران خود را بی نیاز از پژوهش می‌دانند

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: گاهی اوقات مدیران خود را بی نیاز از پژوهش یا دانش و استفاده از دانشگاه می‌دانند و با استفاده از ابزار‌های پیرامون خود ظاهر قضیه را اصلاح می‌کنند، اما در باطن نمی‌توانند مشکل کشور را حل کنند.

مصلح گفت: باید به این موضوع ایمان بیاوریم که راه حل مسائل کشور در علم و دانش جست و جو می‌شود و رفع این معضل مستلزم هماهنگی و یکپارچگی بین بخش دولتی و بخش خصوصی مانند صنعت و نظام فناوری کشور است که اگر این روند تحقق یابد شاهد رشد و توسعه ارتباط موثر دانشگاه‌ها با صنعت کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع خبر

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟