تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

افزایش سطح علمی با انگیزه گرفتن استادان

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره امتیاز انتقال فرزندان هیئت علمی به شهر محل سکونت گفت: انتقال فرزندان هیئت علمی دانشگاه‌ها قطعا سهمیه نبوده و معمولا به صورت پذیرش مازاد بر ظرفیت است که بعد از اعلام نتایج قبولی کنکور اعلام می‌شود.

او افزود: امتیاز انتقال فرزندان هیئت علمی دانشگاه‌ها جای داوطلب یا دانشجوی دیگری را در دانشگاه نمی‌گیرد. انتقال فرد به دانشگاه مقصد عموما به صورت مشروط است، یعنی دانشجویی که از این طریق وارد دانشگاه می‌شود و در رشته خاص تحصیل می‌کند صرفا به صورت مهمان است و باید بتواند خود را به تراز دانشگاه مقصد برساند تا بتواند به عنوان دانشجوی رسمی از آن دانشگاه مدرک بگیرد، در غیر اینصورت به محل قبولی دانشگاه قبلی خود باید برگردد.

مهدی تصریح کرد: مجموع دانشجویانی که از طریق امتیاز فرزندان هیئت علمی وارد دانشگاه می‌شوند رقم زیادی نیست و بسیار محدود است. گفتنی است که عنایت به رگه‌های شغلی والدین و حضور فرزندان اعضای هیئت علمی در دانشگاه مقصد خیلی به نفع فضای دانشگاه‌های مقصد است و قطعا آن‌ها با توجه به فرهنگ خاص یا رگه‌های شغلی فرزندان هیئت علمی از این انتقال سود خواهند برد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: با توجه به انگیزه‌ای که در اعضای هیئت علمی با توجه به امتیاز انتقال فرزندانشان ایجاد می‌شود باید گفت که این موضوع از نظر سازمانی می‌تواند منجر به خلق دانش بیشتر شود و تراز و میزان سطح علمی کشور را در دنیا ارتقا دهد.

انتهای پیام/

منبع خبر

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟