تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

دانشگاه‌ها موظف به برگزاری امتحانات در فضای باز می باشند

وزیر بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دارند حضور فیزیکی داشته باشند.

او افزود: حتی در دوران کرونا هم که بیماری شدت داشت، فیلد‌های بالینی دانشگاه‌های علوم پزشکی حضوری بوده اند و دانشجویان پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی و … به شیوه حضوری در کلاس‌های درس شرکت می‌کردند، البته دروس علوم پایه به صورت غیر حضوری آموزش داده می‌شد.

عین اللهی تصریح کرد: در سال جاری از مهر شاهد حضور دانشجویان علوم پزشکی در کلاس‌های درس هستیم، بنابراین از آن جایی که آموزش این دسته از افراد حضوری بوده امتحاناتشان هم به همان شیوه برگزار خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آموزش در دوران کرونا صدمات جدی به دانشگاه‌ها و دانشجویان وارد کرد، چرا که دانش آموزان و دانشجویان به شیوه مجازی آموزش می‌دیدند که در اینصورت لازم است تا به سرعت شرایط را به سمت وضعیت عادی برگردانیم تا فارغ التحصیلان بتوانند سلامت مردم را تامین کنند.

عین اللهی با اشاره به تاثیر امیکرون بر حضوری شدن امتحانات پایان ترم افزود: از آن جایی که امتحانات پایان ترم دانشگاه‌های علوم پزشکی حضوری است و امیکرون هم به تازگی وارد کشور شده، بنابراین با تدوین اصول بهداشتی دانشجویان را وادار به رعایت کرده و همچنین دانشگاه‌ها را موظف به برگزاری امتحانات پایان ترم در فضا‌های بازتر سالن‌های دانشگاه‌ها می‌کنیم تا با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی امیکرون تأثیر منفی روی این افراد نگذارد.

انتهای پیام/

منبع خبر

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟