تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

معادل سازی مدرک تحصیلی کانادا برای مهاجران

فهرست محتوا
معادل سازی مدرک تحصیلی کانادا

کانادا یکی از مقاصد مهاجرتی است که بیشتر افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، این کشور را انتخاب می کنند. از آنجایی که کیفیت تحصیل در این کشور بسیار بالا است، بسیاری از دانشجویان بین المللی ترجیح می دهند با مهاجرت به کانادا در این کشور تحصیل کنند. همان طور که می دانید تحصیل در دانشگاه های کانادا شرایط خاصی را می طلبد. از جمله این شرایط می توان به معادل سازی مدرک تحصیلی کانادا اشاره کرد.

بسیاری از افرادی که می خواهند در کانادا تحصیل کنند یا اجازه اقامت کانادا را برای کار دریافت کنند، باید مدارک تحصیلی خود را به درستی معادل سازی کنند. با استفاده از معادل سازی مدارک تحصیلی در کانادا می توان تشخیص داد که تحصیلات کدام یک از این افراد معادل تحصیلات کانادایی است.

افراد باید برای گرفتن تاییدیه wes و برای این که بتوانند مدارک تحصیلی خود را ارزیابی کنند، به سازمان WES کانادا مراجعه کنند. این سازمان خصوصی یکی از سازمان هایی است که توسط اداره مهاجرت کانادا برای سنجش پیشرفت تحصیلی و ارزشیابی مدارک انتخاب شده است.
سازمان کانادایی WES یکی از معتبرترین سازمان ها می باشد و تقریبا اکثر دانشگاه های کانادا مدارک مورد تایید این سازمان را می پذیرند. لذا برای ورود دانشجویان این مدرک را از آنها درخواست می کنند. در زیر شما را با شرایط معادل سازی مدارک تحصیلی در کانادا آشنا می کنیم، تا پایان این مقاله از سایت مشاوره تحصیلی با ما همراه باشید.

کدام ویزا نیاز به معادل سازی مدرک تحصیلی کانادا دارد؟

افرادی که علاقه مند به اخذ ویزای کانادا با راهکارها و روش های متفاوت هستند، باید از مدارک تحصیلی معادل سازی شده استفاده کنند؛ زیرا امروزه این مدارک برای اخذ ویزا الزامی است و بدون آن نمی توان ویزا داشت.

  • مجوز تحصیل در کانادا (Study Permit)
  • ویزای نیروی ماهر فدرال کانادا (Federal Skilled Worker)
  • مجوز کار در کانادا (Work Permit)
  • ویزای ورود فوری در کانادا (Express Entry)
معادل سازی مدرک تحصیلی کانادا
معادل سازی مدرک تحصیلی کانادا

مزایای معادل سازی مدارک تحصیلی در کانادا چیست؟

با استفاده از این مدارک معادل سازی شده، افراد می توانند تعیین کنند که آیا به آموزش، کسب تجربه یا تحصیلات اضافی مرتبط با رشته شغلی مورد نظر خود نیاز دارند یا خیر. علاوه بر این معادل سازی مدارک تحصیلی برای کانادا دارای مزایای بیشماری است که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم :

  • کارفرمایان می توانند از معادل سازی مدرک تحصیلی در کانادا برای میزان مهارت و تشخیص تخصص افراد استفاده کنند. در نتیجه، با ثابت شدن لیاقت و میزان مهارت فرد، این کارفرمایان می توانند از این افراد درخواست کار کنند.
  • با استفاده از گواهی معادل سازی می توانید آخرین مدرک تحصیلی خود را به دانشگاه های کشور کانادا نشان داده و فرصتی جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در این کشور به دست آورید.
  • این سند نشان می دهد که آیا مدارک تحصیلی شما با استانداردهای کاری و تحصیلی کشور کانادا برابری می کند یا خیر.
  • افراد می‌توانند با استفاده از معادل سازی مدرک در کانادا، مشاغلی پیدا کنند که با شرایط آن ها و میزان تحصیلاتی که در کشور خود داشته اند، مطابقت داشته باشد.
  • دانشجویان می توانند با کمک ارزیابی مدارک تحصیلی امتیاز مورد نیاز برای مهاجرت به کشور کانادا را کسب کنند.

در ادامه بخوانید:  دریافت سریع مدرک لیسانس معتبر

چه رشته هایی به معادل سازی مدارک تحصیلی احتیاج دارند؟

افرادی که می خواهند برای ادامه تحصیل یا دریافت ویزای کارگر ماهر فدرال در کانادا بمانند، باید بدانند که کدام رشته ها نیاز به ارزیابی و معادل سازی مدرک برای مهاجرت دارند. این افراد برای اینکه بتوانند در رشته مورد نظر خود تحصیل یا مشغول به کار شوند، باید رشته هایی را یاد بگیرند که نیاز به ارزشیابی مدرک دارند.

این افراد ابتدا باید رشته های کشور خود را بررسی کنند، زیرا رشته های تحصیلی که نیاز به معادل سازی مدرک تحصیلی کانادا دارند، از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. اما طبق تحقیقاتی که اخیرا انجام شده، مشخص شد که اکثر رشته های فنی و مهندسی، دندان پزشکی، پزشکی، دامپزشکی و علوم نیازمند معادل سازی مدرک دانشگاهی هستند.

این رشته ها به این دلیل که جز بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا و تخصصی محسوب می شوند، نیاز به معادل سازی دارند. به همین دلیل، توانایی افراد با معیارهای استانداردهای آموزشی و تخصصی کانادا سنجیده می شود.

معادل سازی مدرک تحصیلی کانادا
معادل سازی مدرک تحصیلی کانادا

نحوه معادل سازی مدارک تحصیلی در کانادا

شرایط معادل سازی مدارک تحصیلی به کشور مقصد و نوع مهاجرتی که مد نظر شماست بستگی دارد. به عنوان مثال، شرایط ارزیابی مدارک تحصیلی در ایران با سایر کشورها متفاوت است. با این حال، مراحل کلی ارزیابی مدارک تحصیلی در بسیاری از کشورها یکسان است. برای ارزیابی مدارک تحصیلی، دانشجو باید ابتدا کپی از تمام مدارک تحصیلی، نمرات، ریز نمرات و مدارک حرفه ای خود تهیه کند.

پس از کپی، تمامی این مدارک باید به زبان کشور مقصد ترجمه شوند. می توانید کپی مدارک تحصیلی و ترجمه آن ها را به یکی از آژانس های معادل سازی مدرک تحصیلی کانادا ارسال کنید و منتظر پاسخ آن ها باشید. برخی افراد دوست دارند همین کار را روی مدارک خود در کشور مقصد انجام دهند. لذا پس از ورود به کشور مورد نظر می توانند به شرکت ها یا موسسات قانونی مشخص شده برای این منظور مراجعه و با پرداخت هزینه معادل سازی مدرک در کانادا با کارت اعتباری صلاحیت تحصیلی خود را بررسی و سنجش کنند.

صرف نظر از اینکه چگونه می خواهید مدارک خود را ارزیابی کنید، بهتر است که از یک مشاور تحصیلی که تجربه کافی در این زمینه دارد کمک بگیرید. افراد می توانند برای دریافت گواهینامه در کانادا، آلبرتا و بریتیش کلمبیا درخواست دهند. با این حال، شناخته شده ترین انجمن نمایشگاه های علمی کانادا، سازمان WES کانادا است. مدارک تایید شده توسط این سازمان به مدت 5 سال اعتبار دارند و پس از اتمام اعتبار می توانید با پرداخت هزینه اعتبار مدارک خود را تمدید کنید.

هزینه معادل سازی مدرک کانادا

هزینه معادل سازی مدرک تحصیلی برای کانادا یکی از مهم ترین دغدغه های همه دانشجویان است. همان طور که گفتیم، هر کشوری شرایط ارزیابی متفاوتی دارد. بنابراین، هزینه این کار برای دانش آموزان و دانشجویان کشورهای مختلف متفاوت خواهد بود. با این حال، میانگین مبلغ برای هر فردی چیزی حدود 200 یورو خواهد بود.

اگر پس از معادل سازی معلوم شود که دانشجو نیاز به کسب مهارت و دانش بیشتری دارد، باید برای گذراندن دروس مختلف هزینه بیشتری پرداخت کرد.

همچنین بخوانید : مشاوره و قبولی در آزمون وکالت 1401

نتیجه گیری

از آنجایی که افراد زیادی به دلایل مختلف تمایل به مهاجرت به کانادا را دارند، در این مقاله سعی شده است تا به مسئله معادل سازی مدرک تحصیلی کانادا بپردازیم. معادل سازی مدرک تحصیلی یکی از راه هایی است که افراد می توانند به کانادا سفر کنند، بنابراین داشتن این مدارک برای همه مهاجران الزامی خواهد بود.

مدارک ارزیابی شده توسط سازمان WES آمریکا و کانادا به مدت 5 سال اعتبار دارند. بنابراین می توانید از این 5 سال برای تحصیل، کار و مسافرت استفاده کنید. اگر قصد دارید مدارک خود را مطابقت دهید، بهتر است با یک مشاور تحصیلی خوب که دانش و تجربه کافی در این زمینه دارد، مشورت کنید. کارشناسان ما در مجموعه دانش گذار آماده هر نوع خدمت رسانی به شما دانشجویان عزیز در زمینه های مختلف نظیر دریافت تاییدیه تحصیلی wes کشور کانادا و یا آمریکا و معادل سازی انواع مدارک تحصیلی جهت دریافت ویزا برای مهاجرت تحصیلی، شغلی و… به کشورهای مختلف می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟