تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

13 اصل مهم برای رسیدن به موفقیت در زندگی

فهرست محتوا
13 اصل مهم برای رسیدن به موفقیت در زندگی

گام های موثر برای رسیدن به موفقیت

مهم نیست که موفقیت برای شما به چه شکل عینیت می‌یابد، مهم این است که بدون سخت‌کوشی به دست نخواهد آمد. و راه های گام موثر برای رسیدن به موفقیت نیز اگر به درستی انجام شود آسان خواهد بود.

راهنمایی‌ها و کتاب‌های بی‌شماری برای معرفی راه موفقیت وجود دارد که همگی پشتکار و تلاش را کلید اصلی موفق شدن معرفی می‌کنند. این نگرش تا حدی صحیح است ولی چیزی که اغلب نادیده گرفته می‌شود روانشناسی موفقیت است. درحالی‌که بدون شک، سخت‌کوشی بخش مهمی از ماجراست، اگر نگرش درستی نداشته باشید، هرگز موفق نخواهید شد. طرز فکر درست در روانشناسی موفقیت جایگاه ویژه‌ای دارد. ذهنیت شما تعیین می‌کند که موفق هستید یا نه و اگر موفق نشدید ذهنیتتان به شما شکست را اعلام می‌کند. این عامل یک مقیاس سنجش برای این است که بفهمید در مسیر گام موثر برای رسیدن به موفقیت درست گام برداشته‌اید یا خیر. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با دانش گذار همراه شوید.

در این مقاله قصد داریم به توضیح رازهای موفقیت در زندگی از دیدگاه روانشناسی پرداخته و سپس ۱۳ گام موثر برای رسیدن به موفقیت را معرفی و تشریح کنیم. در انتها توضیح مختصری از خصلت‌های روان‌شناختی که افراد موفق فاقد آن‌ها هستند ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

راز موفقیت در زندگی چیست؟ (What is the secret of success in life)

انسان‌ها طی گذشت قرن‌ها تکامل‌یافته‌اند. انسان‌های اولیه در بدو تاریخ متوجه شدند که موجودات ضعیفی هستند و بدنی آسیب‌پذیر دارند، بنابراین با زندگی گروهی تصمیم به جبران این ضعف گرفته و توانایی خود را برای زنده ماندن افزایش دادند. نوزادان از طریق همین مکانیسم یاد می‌گیرند که به‌تدریج به چیزی که می‌خواهند اشاره کنند تا مراقبین آن‌ها متوجه نیازهایشان شوند. همچنین با آزمایش و خطا راه رفتن و صحبت کردن را فرامی‌گیرند. در کل سیستم بدن و زندگی ما طوری طراحی‌شده که ضعف‌هایمان را به نقاط قوت تبدیل کنیم و آن‌ها را به‌وسیله یک‌راه حل از میان برداریم.

اما راز موفقیت در زندگی چیست؟ ما از طریق شکست‌ها، به ضعف‌هایمان پی می‌بریم و یاد می‌گیریم که چگونه باید رشد کنیم و انطباق یابیم، تا موفق شویم. شکست‌های متعدد راه موفقیت را هموار می‌کنند. به گفته روانشناس معروف Crystal I. Lee “شکست فرصتی برای یادگیری، پذیرش، تجزیه‌وتحلیل و انتخاب درست است تا در نهایت ما را به موفقیت برساند.” به نظر می‌رسد که شکست یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت بشریت است و به همین دلیل نمی‌تواند مخالف موفقیت باشد. در واقع این مقوله یک عامل کلیدی برای رسیدن به اهداف ماست. دانشمندانی مانند چارلز داروین با نظریه تکاملی خود به اثبات این ایده کمک کرده‌اند. نظریه تکامل می‌گوید: “قوی‌ترین گونه‌ها شانس بیشتری برای بقا دارند”. گونه‌هایی که تحت ناملایمات قرار گرفته و پس از تجربه شکست‌های پیاپی بالاخره راه پیروزی و بقا را یافته‌اند. پس کسانی که بیشتر شکست می‌خورند شانس بیشتری برای موفقیت دارند. در ادامه پاسخ به پرسش راز موفقیت در زندگی چیست قصد داریم چند صفت کلیدی برای موفقیت در زندگی که از دیدگاه روانشناسی وجود دارد را به‌طور مختصر توضیح می‌دهیم:

۱- ذهنیت مثبت نسبت به رشد و پیشرفت:

مشاهده‌ی چگونگی شکست و مدیریت صحیح آن کمک می‌کند تا راه موفقیت در زندگی را بیابیم. این امر با داشتن یک دیدگاه مثبت نسبت به ترقی و پیشرفت، ممکن می‌گردد. به این معنا که باور داشته باشیم شکست یک وضعیت دائمی نیست. در هر مرحله تلاش، فارغ از نتیجه، تحولی در وضعیت روحی و اجتماعی ما رخ می‌دهد که همواره ما را روبه‌پیشرفت سوق خواهد داد. مادامی‌که ما اعتقادداریم قابلیت‌هایمان ثابت هستند، شکست را به‌عنوان دلیلی برای عدم توانایی تفسیر کرده و تلاش خود را متوقف می‌کنیم. برعکس هرگاه باور داشته باشیم قابلیت‌هایمان با یادگیری گسترش می‌یابند، شکست‌ها را به‌عنوان فرصت‌هایی برای یادگیری تلقی خواهیم کرد و به تلاش ادامه خواهیم داد. این سلسله فعالیت‌ها در نهایت به موفقیت منجر خواهد شد.

۲- ثبات در رفتار و عادات:

ثابت‌قدم بودن در راهی که برای دستیابی به اهداف انتخاب می‌کنیم، یکی دیگر از ویژگی‌های اخلاقی مهم در روانشناسی موفقیت است. در صورت عدم وجود این فاکتور ممکن است در دسته انسان‌های دمدمی‌مزاج قرارگرفته و به‌اصطلاح از این شاخه به آن شاخه بپریم و درنهایت به هیچ هدفی نرسیم.

۳- انعطاف‌پذیری روانی:

سومین گام موثر برای رسیدن به موفقیت انعطاف پذیری روانی است. برای حرکت به جلو با ذهنیت مثبت، عنصر نهایی و مهم، انعطاف‌پذیری روانی یا توانایی انطباق با یک دنیای دائماً متغیر است . Crystal I. Lee می‌گوید: “داشتن انعطاف‌پذیری روان‌شناختی به مردم اجازه می‌دهد تا بدون محدودیت فکر کنند و هنگام مواجه‌شدن با یک مانع خلاق باشند”. اگر انعطاف روحی و رفتاری نداشته باشیم به‌راحتی و با اولین ناملایمت موجود در مسیر دستیابی به هدف از میدان مبارزه خارج‌شده یا توسط سایرین حذف می‌شویم.

۴- روحیه اجتماعی و برقراری ارتباط:

درست مانند همبستگی انسان‌های اولیه باهم در هنگام شکار یا مواجهه با خطر، موفقیت ما به میزان اثربخشی روابطمان وابسته است. از نظر علم روانشناسی موفقیت، اشخاص فردگرا و منزوی نمی‌توانند به موقعیت‌های بزرگ دست پیدا کنند. انسان‌ها موجودات اجتماعی هستند و نوع خلقت آن‌ها بر ارتباط با دیگران بناشده است. بنابراین داشتن روحیه اجتماعی یکی از اصول روان‌شناختی مهم در موفقیت است.

ذهنیت مثبت، ثبات رفتاری، انعطاف‌پذیری روانی و داشتن روحیه اجتماعی از مهم‌ترین صفات کلیدی در روانشناسی موفقیت بوده و الگوبرداری از آن‌ها راهگشای دستیابی به اهداف خواهد بود.

۱۳ گام موثر در روانشناسی برای رسیدن به موفقیت

تاکتیک‌های مختلفی برای موفقیت در زندگی وجود دارد. در این‌ بین شما باید به دنبال استراتژی و راهکاری باشید که برای شما مناسب‌تر است. این راهکار به نظرات شما در مورد موفقیت بستگی دارد. همان‌طور که در بخش قبل توضیح داده شد موفقیت از دید اشخاص مختلف معنای متفاوتی دارد. تعریف موفقیت را در ذهن خود روشن کرده و تمرین‌های توضیح داده‌شده در این مقاله را برای تغییر وضعیت روحی و روانی خود در جهت دستیابی به اهدافتان انجام دهید. راه موفقیت یک نقشه دقیق و غیرقابل تغییر ندارد که با طی کردن آن بتوان دستیابی به اهداف را تضمین کرد، اما برخی اقدامات اساسی وجود دارد که می‌توانید با پیروی از آن‌ها شانس موفقیت خود را بالا ببرید:

گام اول : روحیه بلندپروازی را در خود تقویت کنید:

بلندپروازی و حس نامحدود بودن در انسان از دوران کودکی به‌عنوان بخشی از غریزه پیشرفت، وجود دارد. اگر به صحبت‌های بچه‌ها دقت کنید این احساس قدرت را در بین کلمات آن‌ها خواهید یافت. تعداد بچه‌هایی که قصد دارند به ماه بروند یا بتوانند با بال‌های خود پرواز کنند، خیلی زیاد است. آن‌ها به علت اینکه با موانع و محدودیت‌ها به‌طور مداوم مواجه نشده‌اند، فرانگرفته‌اند. طی فرایند رشد و پس از گذشت چند سال این افکار محدودتر و به واقعیت نزدیک‌تر می‌شوند. با اینکه فرایند توضیح داده‌شده یکی از الزامات زندگی بشر در تعامل با دنیاست و باعث واقع‌بینی او می‌گردد، یک جنبه منفی بزرگ دارد. اشخاص معمولاً در دام این محدودیت‌ها گرفتارشده و به‌طور کلی روحیه بلندپروازی خود را از دست می‌دهند. روحیه‌ای که در صورت نبودش هیچ پیشرفتی برای نوع بشر اتفاق نخواهد افتاد. اغلب مردم بعد از سپری شدن دوران کودکی رؤیاهای خود را کنار گذاشته و تصمیم گرفته‌اند برای مقوله‌هایی وقت بگذارند که واقعی‌تر به نظر می‌رسند. برای مثال یک نقاش به‌جای خلق یک اثر جدید و جسورانه تصمیم می‌گیرد روی تابلوهای رنگ‌روغن رئال با موضوع طبیعت که فروش خوب آن‌ها اثبات‌شده است زمان بگذارد. درحالی‌که اگر پیکاسو یا سایر هنرمندان معروف هم بخش خیال‌پرداز ذهن خود را با منطق اثبات‌شده محدود می‌کردند اکنون هیچ اثر متفاوت و متمایزی در زمینه‌ی نقاشی در جهان وجود نداشت و سبک‌های جدید نقاشی متولد نمی‌شدند؛ بنابراین بلندپروازی به‌عنوان یک ‌راه موفقیت باید در خصلت‌های روان‌شناختی شما نهادینه شود.

گام دوم : زندگی و روحیه خود را متعادل نگه‌دارید:

اغلب مردم فکر می‌کنند که برای موفقیت، باید زندگی خود را وقف کار در جهت هدف کنند. آن‌ها به‌سختی کار می‌کنند و به‌صورت تک‌بعدی زندگی خود را پیش می‌برند. این امر روی روان و ذهن افراد تأثیر گذاشته و دچار عارضه‌ای خواهند شد که در اصطلاح عامیانه به آن دل‌زدگی می‌گوییم. روح و فکر انسان به‌عنوان یک موجود چندبعدی نیاز به فعالیت درزمینه های مختلف دارد. در روانشناسی موفقیت برقراری تعادل در همه جوانب زندگی یکی از ملزومات شخص سالم و موفق است، بنابراین سعی کنید علاوه بر کار به مقوله‌هایی مانند تفریح، ورزش، ارتباط با دوستان و غیره نیز اهمیت دهید.

گام سوم : ترس از شکست را کنار بگذارید:

خصلت روانی ترس از شکست در اصل برای حفاظت از بشر در مقابل خطرات در وجود او گذاشته‌شده است. در صورت شدت یافتن این خصلت، قدرت ابتکار عمل و خلاقیت از انسان سلب شده و به‌جای مفید بودن به یک غریزه مضر مبدل می‌شود. داستان توماس ادیسون و تعدد شکست‌های او هنگام اختراع لامپ برای همه ما آشناست. جمله معروفش نشان‌دهنده نگرش جالب او به موجودیت کلمه شکست است. وقتی‌که مصاحبه‌کننده از او می‌پرسد: «بعد از این همه شکست چه حسی به موفقیت اختراع خود دارید؟» پاسخ می‌دهد: «من شکست نخوردم، من فقط صدها روش پیدا کردم که به اختراع لامپ منجر نمی‌شد». این سخن نشان می‌دهد که شکست برای ادیسون به معنای امتحان کردن یک ‌راه و یادگرفتن یک موضوع جدید بوده است. سعی کنید ترس از شکست را از خود دور کرده و نگران ناکامی در دستیابی به اهدافتان نباشید. شکست بیشتر به معنای تجربه متعدد و شانس موفقیت بیشتر است.

گام چهارم : نگرش خصمانه نداشته باشید:

با نفوذترین افراد کسانی هستند که دوستان زیاد و روابط صلح‌آمیز و مؤثری داشته‌اند. رفتار آن‌ها با مردم دوستانه بوده و نگرشی مثبت داشته‌اند. یک ‌راه موفقیت برقراری چنین تعاملی با افراد جامعه است. هیچ فرد موفقی را نمی‌توانید پیدا کنید که با نزاع و جنگ‌طلبی به اهداف خود رسیده باشد. همه اشخاص اطراف شما ممکن است روزی در مسیر راه موفقیت راهگشا و مفید باشند، بنابراین داشتن روحیه خصمانه بدون شک به ضرر شما تمام خواهد شد.

گام پنجم : متفاوت بیندیشید:

از اینکه متفاوت از روال معمول فکر و عمل کنید هراس نداشته باشید. موفق‌ترین افراد همیشه کسانی بوده‌اند که تفکر و عملکرد غیرعادی داشته و با عموم مردم هماهنگ نبوده‌اند. ایده‌های عجیب‌وغریب شما ممکن است روزی منجر به موفقیت چشمگیرتان شود. تفکر متفاوت یکی از راه‌های اثبات‌شده در روانشناسی موفقیت است.

گام ششم : به توانایی‌های خودباور داشته باشید:

موفقیت فقط چیزهایی را شامل می‌شود که شما می‌توانید تصور کنید. اعتمادبه‌نفس شما در جهت توانایی‌هایتان کمک شایانی در ثبات قدم و انگیزه شما می‌کند. باور به خود یکی از مهم‌ترین آیتم‌های روان‌شناختی در همه افراد موفق است. به‌جرئت می‌توان گفت هیچ شخص موفقی را نمی‌توانید بیابید که باور و اعتمادبه‌نفس نداشته باشد. تمرین‌هایی برای افزایش باور و عزت‌نفس وجود دارند که با انجام آن‌ها می‌توانید این بخش از روحیه خود را قوی کنید.

“باور داشتن به توانایی‌ها و ذهنیتی که اعتمادبه‌نفس را تقویت کند یکی از اصول اصلی در راه موفقیت بوده و با تمرین‌های عملی ساده قابل تقویت است.”

گام هفتم : دید و نگرش مثبت داشته باشید:

افکار منفی بزرگ‌ترین بازدارنده شما در راه موفقیت هستند. مثبت اندیشی به معنای نادیده گرفتن مشکلات و موانع نیست. یک شخص مثبت اندیش با علم به وجود مشکلات زوایای آن‌ها را بررسی کرده و با امید به برطرف کردن آن‌ها دست به اقدام میزند. نگرش منفی ممکن است افراد را در مواجهه با موانع از حرکت بازدارد. درحالی‌که یک شخص امیدوار به‌راحتی از تلاش دست نمی‌کشد و همیشه چشم‌انداز خوبی از آینده در ذهن دارد.

گام هشتم : اجازه ورود شک به افکارتان را ندهید:

یک واقعیت تأسف‌بار در مورد طبیعت و ذات بشر این است که در مورد هر مقوله‌ای در ذهن خود شک و تردید دارد. دلیل خلق این غریزه و وجود آن در روحیات انسان‌ها، عاملی برای تحریک کنجکاوی و خلاقیت بوده است. ولی هرگاه شک و تردید در مورد هدف و دستیابی ما به آن بی‌دلیل بوده و از حد خود تجاوز کند، موجب شکست و عدم موفقیت است. ما در تعامل خود با دیگر افراد جامعه همواره در هاله‌ای از شک و تردید آن‌ها محاصره‌شده‌ایم. توجه نکردن به این تردیدها اولین گام و برطرف کردن شک‌های درونی دومین قدم در مسیر ثبات فکری و عملی است.

گام نهم : روحیه سخت‌کوشی را در خود تقویت کنید:

موفقیت واقعی حاصل کار و تلاش است. اگر به سمت هدف خود حرکت نکنید هرگز به آن نمی‌رسید. چیزی که مهم‌تر از خود تلاش است داشتن روحیه و تمایل به کار سخت است. افرادی که این خصیصه را به‌عنوان بخشی از عادات رفتاری خود دارند، انسان‌های مستعدتری برای موفق شدن هستند و در روانشناسی موفقیت جایگاه ویژه‌ای دارند.

گام دهم : بهترین خود را تصور کنید و این تصویر را همیشه در ذهن داشته باشید:

این تمرین می‌تواند به شما در تعریف موفقیت در زندگی‌تان کمک کند. ابتدا باید این بهترین را شناسایی کنید. شناسایی، یک فرایند دومرحله‌ای است: برای شروع آینده خود را در بهترین شرایط ممکن تجسم کنید و سپس ویژگی‌های اخلاقی که برای دستیابی به این آینده نیاز دارید در یک لیست بنویسید. زندگی شما در تصوری که از بهترینتان دارید، چطور است؟ چگونه رفتار و احساس می‌کنید؟ به‌عنوان مثال، اگر بهترین خودتان یک موسیقیدان باشد، آیا یک ستاره در سبک پاپ هستید؟ ویژگی‌هایی که در لیست نوشته‌اید را صادقانه قضاوت کنید. در مورد کدام‌یک به اصلاح و بهبود رفتار و عادات نیاز دارید؟ کدام ویژگی را در حال حاضر در خود می‌بینید و فکر می‌کنید در راه موفقیت به شما کمک خواهد کرد؟ اگر برای دستیابی به یک ویژگی به تحصیلات یا دانش خاصی نیاز است از همین امروز برای کسب آن اقدام کنید. خصلت‌هایی که مانع دستیابی به تصور مطلوبتان هستند را در خود از بین ببرید.

گام یازدهم: روحیه وقت‌شناسی خود را تقویت کنید:

در روانشناسی موفقیت، وقت‌شناسی به‌عنوان یکی از خصایص اصلی افراد موفق معرفی‌شده است. پایبندی به زمان و مدیریت صحیح آن موجب جلوگیری از اتلاف وقت و دستیابی به بازدهی بالاتر کاری است. اگر با یک مدیر موفق در یک شرکت بزرگ قرار ملاقات داشته باشید به‌خوبی ارزش بالای زمان را برای او و مجموعه‌اش درک خواهید کرد. دیر رسیدن، وقت هدر دادن یا انجام کارها در زمان نامناسب همگی عواملی هستند که در عین سادگی مسبب شکست شما در راه موفقیت خواهند بود.

گام دوازدهم : حس تمایل به یادگیری مداوم را در خود به وجود آورید:

هرگز نباید یادگیری را متوقف کنید. یادگیری مادام‌العمر می‌تواند به شما در جلوگیری از رکود ذهنی کمک کند. ادامه تحصیل یکی از راه‌های مفید برای ماندن در جریان یادگیری است، برای ادامه تحصیل و دریافت مشاوره تحصیلی در هر رشته‌ای میتوانید با مشاوران ما تماس حاصل نمایید. همواره سعی کنید با مطالب جدید ذهن خود را به چالش بکشید. در شاخه‌های مختلف علمی واردشده و اجازه دهید خلاقیت شما با حیطه‌های ناشناخته تحریک شود. ذهنی که با یادگیری عجین شده باشد همواره برای موقعیت‌های جدید آماده بوده و ایده‌های خوبی ایجاد خواهد کرد. اگر زمان کافی برای خواندن مطالب عمیق علمی ندارید سعی کنید روزانه چند دقیقه را به‌مرور اخبار تکنولوژی یا سیاسی اختصاص دهید. درگیری ذهن با موضوعات جدید در هر سطحی کمک‌کننده است.

گام سیزدهم: روحیه ریسک‌پذیری خود را تقویت کنید:

شما بدون خطر کردن موفق نمی‌شوید. مطالعات نشان داده است افرادی که در منطقه امن خود باقی می‌مانند و هرگز از قلمرو آن خارج نمی‌شوند، به موفقیت‌های واقعی دست نمی‌یابند. منطقه امن هر شخص موقعیتی است که در آن هیچ فشار و استرسی را تحمل نکرده و درگیر هیچ چالشی نمی‌شود. راه موفقیت مسیری خارج از این منطقه است. یک کارمند را تصور کنید که با انجام وظایف محوله و دریافت حقوق معین یک زندگی آرام و بی‌دغدغه دارد. این انسان در صورت باقی ماندن در شرایط فعلی هیچ موفقیت بزرگ مالی کسب نخواهد کرد. در حقیقت شما هنگامی‌که در شرایط کمی سخت و ناامن مشغول به فعالیت می‌شوید تا کمبودی را جبران کنید در حال گذر به موقعیت بهتر و موفقیت هستید. این کمبود ممکن است توسط محیط به شما تحمیل‌شده باشد یا اینکه خودتان برای دستیابی به یک زندگی بهتر آن را ایجاد کرده باشید. کارمند مذکور را در حالتی تصور کنید که خانه خود را از دست بدهد یا برای یک معامله مالی وام بگیرد. در این صورت مجبور به کار در شرایط سخت‌تر برای تأمین مخارج جدید است. کار بیشتر راحتی و امنیت قبلی او را سلب کرده ولی در نهایت به تغییر وضعیتش منجر می‌شود، بنابراین ریسک در جهت تغییر شرایط در اغلب موارد سازنده بوده و منجر به موفقیت می‌شود. مدیران مالی و معامله گران بورس اصطلاحی دارند که می‌گوید “بازار به‌اندازه ریسک شما به شما پاداش می‌دهد”، بنابراین هرچه قدر ریسک بزرگ‌تری داشته باشید امکان دستیابی به موفقیت بزرگ‌تر بیشتر است.

انسان‌های موفق قدرت ریسک بالایی دارند. این قدرت ریسک آن‌ها را از منطقه امن خود خارج کرده و با چالش‌های مختلف مواجه می‌کند که همین امر یکی از اصول مهم در راه موفقیت است.”

خصلت‌هایی که افراد موفق فاقد آن‌ هستند

پژوهشگران با تحقیق بر روی افراد موفق دنیا به نتایجی در مورد منش رفتاری و روحیات آن‌ها دست‌یافته‌اند. چند نکته مشترک در زندگی همه آن‌ها به چشم می‌خورد. خصایل و روحیاتی که در این افراد موجود نبودند در زیر به‌صورت خلاصه توضیح داده‌شده است:

۱- افراد موفق منتظر نمی‌مانند:

شاید اصطلاح «منتظر لحظه مناسب» بودن را زیاد شنیده باشید. نکته مهم این است که لحظه مناسب مذکور اصلاً وجود خارجی ندارد. افراد موفق در مورد اقدام برای اهداف خود انسان‌های بی‌صبر و عجولی هستند.

۲- به تأیید دیگران نیاز ندارند:

برخی اوقات در انجام کارها به طرز فکر بقیه در مورد خودمان بیشتر از پرداختن به اصل موضوع توجه می‌کنیم. افراد موفق منتظر تأیید کارهایشان از طرف دوستان و اطرافیان نیستند. توجه بیش‌ازحد به دیدگاه سایر افراد تأثیر مخربی بر روند موفقیت ما دارد.

۳- غیرواقع‌بینانه فکر نمی‌کنند:

آن‌ها در عین بلندپروازی همواره به دنبال اهداف معقول و دست‌یافتنی هستند. خیال‌پردازی بی‌قاعده سد راه موفقیت است.

۴- در دستیابی به هدف عجول نیستند:

بعد از انجام اقدامات لازمی که باید صورت دهند برای رسیدن به هدف نهایی صبور بوده و منتظر می‌مانند.

۵- آشفتگی ذهنی ندارند:

قدرت تمرکز در این افراد بالا بوده و ذهن آشفته و درهم‌ریخته‌ای ندارند.

هر زمان احساس کردید در هر زمینه ای نیاز به راهمنایی دارید مشاوران تحصیلی تلفنی و مشاوران تحصیلی آنلاین با چت رایگان در دانش گذار آماده هستند تا به سوالات شما عزیزان پاسخ بدهند .

۶- ترسو نیستند:

این افراد بر اساس ترس از حقایق موجود تصمیم‌گیری نمی‌کنند و همواره با شجاعت با شرایط سخت روبه‌رو می‌شوند.

۷- در هزینه‌های آموزشی خساست به خرج نمی‌دهند:

تنها هزینه‌ای که بدون شک و تردید انجام می‌دهند هزینه‌های مربوط به امور آموزشی است. افراد موفق همیشه در حال یادگیری هستند. در روانشناسی موفقیت یادگیری جایگاه ویژه‌ای دارد. در هزینه‌های آموزشی خساست به خرج نمی‌دهند.

۸- در هیچ‌چیز افراط‌وتفریط ندارند:

همواره اعتدال را در تمامی امور زندگی خود رعایت می‌کنند.

۹- انگیزه درونی اکثر آن‌ها پول نیست:

افراد موفق به دنبال مفاهیم با ارزش‌تری از پول برای اقدامات خود هستند. همین امر آنان را متمایز کرده و موجب می‌شود به دنبال موفقیت اصلی، ثروت به‌صورت دستاورد جانبی به‌سوی آن‌ها حرکت کند.

۱۰- در گذشته و خاطرات آن سیر نمی‌کنند:

آن‌ها افرادی با ذکاوت در مورد فعالیت‌های روزانه هستند. از اشتباهات خود درس گرفته و گذشته را رها می‌کنند تا بتوانند به امور زمان حال خود به‌خوبی رسیدگی کنند.

همان‌طور که توضیح داده شد راه موفقیت به‌وسیله شکست‌های متعدد هموار می‌گردد. انسان‌های موفق دارای خصلت‌های روحی کلیدی برای دستیابی به اهدافشان هستند. این خصلت‌ها موجب بروز رفتاری می‌شود که به‌راحتی توسط محققان به‌صورت الگوهای مشخص دسته‌بندی‌شده و در اختیار عموم قرارگرفته است. روانشناسی موفقیت با تشریح این الگوها به راهنمایی مردم دررسیدن به اهدافشان می‌پردازد. همچنین عادات روحی و رفتاری خاصی وجود دارد که در افراد موفق دیده نشده یا به‌ندرت یافت می‌شود. با شناخت و مطالعه این خصایل می‌توان آن‌ها را از ذهن و رفتار خود دور کرد و به این وسیله راه موفقیت را برای خود هموارتر ساخت.

هر زمان احساس کردید در هر زمینه ای نیاز به راهمنایی دارید مشاوران تحصیلی تلفنی و مشاوران تحصیلی آنلاین با چت رایگان در دانش گذار آماده هستند تا به سوالات شما عزیزان پاسخ بدهند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟