تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

۶ هزار استاد دانشگاه در ترم بعد به دانشگاه علمی کاربردی اضافه میشوند!

رئیس دانشگاه علمی کاربردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

محمد حسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه در ترم جاری اظهار کرد: آموزش‌های دانشگاه علمی کاربردی از روز شنبه ۱۵ آبان به صورت حضوری آغاز شدند.

او افزود: با توجه به تفویض اختیاری که از ناحیه ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌ها صورت گرفت به تمامی شورا‌های مدیریت استانی در دانشگاه‌ها اعلام کردیم تا کلاس‌های حضوری آغاز شوند و با موافقتی که انجام شد از روز شنبه یعنی ۱۵ آبان تمامی آموزش‌های نظری و عملی دانشگاه علمی کاربردی به صورت حضوری برگزار می‌شوند.

امید تصریح کرد: تا پایان نیم سال جاری امکان آموزش‌های ترکیبی در دانشگاه علمی کاربردی را هم پیش بینی کرده ایم، یعنی برخی از دروسی که عمومی هستند و جنبه نظری دارند به صورت مجازی ادامه خواهند یافت.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: کلاس‌های نظری معمولا پرجمعیت هستند و در دوره‌های نظری مجازی کیفیت کافی را می‌توان ایجاد کرد، اما برای دوره‌های مهارتی و کاربردی قاعدتا باید دانشجویان در محیط کارگاه و آزمایشگاه کار را یاد بگیرند.

امید گفت: با موافقت ستاد ملی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مشکلات دانشگاه علمی کاربردی هم اکنون در حال رفع شدن است و همه مدرسان و کارکنان و دست اندرکاران آموزش‌های مهارتی از اوایل تابستان امکان واکسیناسیون را داشته اند.

او با بیان اینکه دانشجویان علمی کاربردی از لحاظ گروه شغلی و گروه سنی از اوایل شهریور فرصت واکسیناسیون را داشته اند، تاکید کرد: حدود ۲۰ روز گذشته به دانشجویان علمی کاربردی اعلام کردیم که کلاس‌های دانشگاه از ۱۵ آبان حضوری است و اگر دانشجویی واکسن نزده باید جهت واکسیناسیون مراجعه کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی واکسینه شده اند و تعدادی هنوز مردد هستند که این موضوع به مسائل جامعه باز می‌گردد که قاعدتا با فرهنگ سازی واکسیناسیون مشکل مابقی دانشجویان رفع خواهد شد.

امید اضافه کرد: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و کلاس‌های کم جمعیت در حال برگزاری آموزش‌ها هستیم و امیدواریم که این رویه در کشور توسعه پیدا کند و آموزش واقعی در همه دانشگاه‌ها آغاز شود.

۲۲۰ هزار دانشجو در ۶۰۰ مرکز علمی کاربردی تحصیل می‌کنند

رئیس دانشگاه علمی کاربردی درباره تعداد استادان و دانشجویان دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۲۰ هزار دانشجو در ۶۰۰ مرکز علمی کاربردی در سراسر کشور تحصیل می‌کنند و تعداد مدرسان بعد از ساماندهی و پالایش انجام شده و پذیرش‌های ۳ یا ۴ سال گذشته امروزه به ۳۵ هزار استاد رسیده است.

امید اضافه کرد: هر ساله پذیرش جدید برای استادان داریم و فراخوا پذیرش استادان برای سال ۱۴۰۰ انجام شده است و تقاضا‌ها آمده اند و در حال بررسی صلاحیت‌ها هستیم که حدود ۶ هزار نفر به جمع استادان دانشگاه علمی کاربردی اضافه خواهند شد و برای ترم آینده به جمع مدرسان دانشگاه‌ها خواهند پیوست.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: جذب مدرسان تجربی و خبره در دانشگاه علمی کاربردی شدت گرفته و هم اکنون بیش از ۲ هزار نفر مدرس خبره و تجربی در دانشگاه داریم و آن‌ها جزو استادان با سابقه بیش از ۲۰ ساله در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر هستند که با ما همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع خبر

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟