تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

دانشگاه ها پس از واکسیناسیون 70 درصدی بازگشایی می شوند

دانشجویان و استادان و کارکنان و خانواده‌های آن‌ها دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

حمید کشوری رئیس مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واکسیناسیون دانشجویان اظهار کرد هر زمانی که اعلام کرده ایم جامعه دانشگاهی امیرکبیر برای دریافت واکسن به دانشگاه‌ها آمده اند و نوع واکسن تزریقی برای آن‌ها برکت، سینوفارم و آسترازنکاست.

کشوری درباره زمان حضوری شدن آموزش‌ها گفت: ۷۰ درصد عموم جامعه به خصوص دانشجویان باید دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کنند تا بتوانیم دانشگاه‌ها را بازگشایی حضوری کنیم؛ بنابراین اگر این روند ادامه پیدا کند شاید بتوانیم آموزش‌های حضوری را محقق کنیم.

رئیس مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هیچ درصدی از واکسیناسیون دانشجویان در دست نداریم؛ چرا که برخی‌ها ساکن شهرستان هستند و بدون اطلاع ما تصمیم به تزریق واکسن یا عدم تزریق واکسن می‌گیرند و به همین علت درصد خاصی از واکسیناسیون آن‌ها در دست نداریم.

همچنین، طبق گغته علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان اظهار کرد: واکسیناسیون دانشجویان از پایان شهریور به صورت گسترده شروع شده و با سرعت خوبی در حال انجام است. در مناطق مختلف و دانشگاه های مختلف سرعت واکسیناسیون متفاوت است و آمار دقیقی از واکسیناسیون این گروه در دسترس نیست.

اوافزود: واکسیناسیون دانشجویان تا اول مهرماه تکمیل نمی‌شود، برگزاری کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها فعلا منتفی است و آموزش ها به صورت مجازی خواهد بود. با انجام روند واکسیناسیون ممکن است آموزش های حضوری به تدریج آغاز شود.

کشوری گفت: در مجموع ۵۰۰ دوز واکسن برای استادان و ۸۰۰ دوز واکسن برای کارکنان درنظر گرفته شده است.

اواضافه کرد: تمام روند واکسیناسیون توسط پرسنل مرکز بهداشت دانشگاه انجام می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز بهداشت شمال غرب همکاری بسیار خوبی در این روند با دانشگاه داشتند.

گفتنی است که بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون حدود ۴۱ میلیون نفر دوز اول واکسن و بیش از ۱۶ میلیون نفر دوز اول و دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند بر اساس تصمیم گیری‌ها مقرر شده است تا از ۲ هفته آینده برخی محدودیت‌ها شامل مسافرت، حضور در اماکن آموزشی و ورزشی و محدودیت‌های مشاغل و اصناف برای افرادی که یک یا ۲ دوز واکسن تزریق کرده اند، برداشته شود.

بر همین اساس بستری در سامانه واکسیناسیون کرونا در ایران به نشانی salamat.gov.ir فعال شد تا افرادی که واکسن تزریق کرده اند بتوانند کارت دیجیتال واکسن به زبان فارسی و انگلیسی را دریافت کنند، افراد برای دریافت خدمات راهی در داخل کشور به کارت دیجیتال واکسن فارسی نیاز دارند که برای دریافت این کارت کافی است به بخش «دریافت کارت واکسن دیجیتال فارسی» مراجعه و کارت خود را پس از ورود اطلاعات دریافت کنند.

همچنین افرادی که سفر خارج از کشور دارند، می‌توانند از همین سامانه با مراجعه به بخش «ثبت نام کارت واکسن دیجیتال انگلیسی» و ورود اطلاعات گذرنامه خود کارت را رایگان دریافت کنند.

Source

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟