تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

جایزه ملی تعالی محرکی جهت ثروت آفرینی سازمان‌ها

جایزه ملی تعالی محرکی جهت ثروت آفرینی سازمان‌ها

نوید نصر دبیر پنجمین جایزه ملی تعالی و نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران بیان کرد: تعالی در حوزه‌های مختلف سازمانی از جمله نگهداری و تعمیرات یک مسیر است ، که با رسیدن به آن کار تمام نمی شود ، بر همین اساس واحدهای نگهداری و تعمیرات همراه با سازمان خود باید در مسیر تعالی گام برداشته و مدام خود را با بهترین‌ها مقایسه و حرکت رو به پیشرفت داشته باشند.

او با بیان این موضوع که در بسیاری از مباحث مدیریتی، سازمان به بدن انسان تشبیه می‌گردد، گفت: همانطوری که پیش نیاز انجام هر درمان و بهبود در بدن، انجام آزمایش‌های کاملی جهت سنجش و غربالگری وضعیت سلامت جسمی انسان می‌باشد، واحدهای سازمانی نیز باید با ابزار دقیق مورد ارزیابی و پایش قرار گرفته و از نتیجه این آزمایش‌ها، زمینه‌های قابل بهبود شناسایی و گام‌های اجرایی در راستای رسیدن به تعالی تعریف گردد.

وی گفت: در همین خصوص نقش حوزه نگهداری و تعمیرات خود به صورت عمیق‌تر مورد واکاوی و بررسی قرار می‌گیرد و باید بدانیم که مسیر رشد و تعالی یک سازمان و واحد، ساده و کم هزینه نیست.

نصر ادامه داد: تعالی نگهداری، فرآیند پیوسته‌ای است که با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری آغاز می‌شود و با ارزیابی‌های مداوم و استفاده از اهداف از پیش تعیین شده، نواقص و نارسایی‌ها مشخص می‌شود و نقطه شروع تغییرات و بهبودی، درک و شناخت کامل از وضعیت موجود سازمان و پیدا کردن مشکلات آن است.

وی بیان کرد: امروزه اکثر کشورهای دنیا با تکیه بر مدل‌های تعالی، ترجمه رسمی مدارک تحصیلی جوایزی را در سطح ملی و منطقه‌ای ایجاد کرده‌اند که محرک سازمان‌ها و کسب و کارها در تعالی، رشد و ثروت آفرینی است. در کشور ما نیز این جوایز مورد استقبال قرار گرفته است و به صورت اختصاصی موضوع نگهداری و تعمیرات همانند دیگر حوزه‌های کسب و کار سازمانی دارای جایزه است.

عضو هئیت مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات ایران، افزود: امروزه با توجه به وجود تحریم‌های خصمانه، ضرورت پرداختن صحیح و اصولی به مقوله نگهداری و تعمیرات مستلزم شناسایی وضع موجود سیستم نت (نگهداری و تعمیرات) سازمان در مقایسه با سازمان‌های متعالی و مشابه می‌باشد تا در نهایت بتوان با ترسیم وضع مطلوب به یک برنامه منسجم جهت طی نمودن سیر تعالی و نیل به توسعه پایدار سازمان گردد.

دبیر پنجمین جایزه ملی تعالی و نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران با اشاره به این مهم که رویداد فوق مورد اعتبار دهی رسمی و تأیید سازمان ملی بهره‌وری قرار دارد، اضافه کرد: این رویداد با حضور صنایع و سازمان‌های متعالی در سطح کشور برگزار می‌شود که ضمن به اشتراک‌گذاری تجارب و دستاوردهای سازمان‌های متعالی در عرصه نگهداری و تعمیرات، با دعوت از سخنرانان کلیدی تلاش گردیده تا سطح علمی و کاربردی حوزه نگهداری در کشور ارتقاء یافته و محملی جهت هم اندیشی صاحبین ایده و کسب و کار در این حوزه تخصصی فراهم گردد.

دکترنصر گفت: همچنین در حاشیه این رویداد شرکت‌های دارای کسب و کار مرتبط با حوزه نگهداری و تعمیرات به همراه شرکت‌های دانش بنیان در قالب یک نمایشگاه تخصصی یک روزه ، آخرین دستاوردها و محصولات خود ارائه و به نمایش می‌گذارند.

دانش گذار هیچ مسئولیتی در قبال صحت اخبار ندارد و تنها نقل کننده خبر از منبع می باشد.
منبع خبر

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟