تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

تشکیل شورای تعاملی «دانشگاه و دانشجو» در واحدهای دانشگاه آزاد

فرزاد جهان بین در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تشکیل شورای تعامل دانشگاه و دانشجو به جای شورای صنفی گفت: دانشگاه محلی برای تربیت اجتماعی و آمادگی برای ورود به عرصه کنش‌های واقعی است. لذا یکی از طرح‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی از مدت‌ها قبل راه اندازی این شورای تعاملی بود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد ادامه داد: دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم و بهداشت شورای صنفی دارند که با نقاط قوت و ضعفی همراه است. نقاط قوت شورای صنفی این است که نمایندگان آن بر اساس انتخابات انتخاب می‌شوند و دانشجو پروسه انتخابات، رای دادن و انتخاب کردن را تجربه می‌کند؛ از سوی دیگر افرادی که انتخاب می‌شوند یاد می‌گیرند که چگونه نسبت به رایی که به آنها داده شده متعهد باشند و در واقع مسئولیت پذیری را در این مسیر به خوبی آموزش می‌بینند.

جهان بین افزود: این شورا اما اشکالی هم دارد و آن این است که شورای صنفی بیشتر از جنس مطالبه گری است و فرد با واقعیت‌های اداره دانشگاه آشنا و درگیر نمی‌شود. ما به ذهنمان رسید که هم نقطه قوت یعنی انتخابات را حفظ کنیم و هم نقطه ضعف را رفع کنیم؛ به این معنا که شورایی تشکیل شود که هم مسئولان دانشگاه در آن حضور داشته باشند و هم منتخبین دانشجویان.

این مقام مسئول دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در این شورای تعاملی، دانشجویان منتخب پیشنهادات و نظرات دانشجویان را به جمع منتقل می‌کنند و هم در جریان پیچیدگی‌های اداره دانشگاه قرار می‌گیرند و به نوعی هم مسئولان از ظرفیت فکری و مطالبه گری استفاده می‌کنند و هم تربیت اجتماعی دانشجویان شکل می‌گیرد.

وی به ترکیب این شورا اشاره کرد و افزود: هم در سازمان مرکزی، هم در استان و واحدها معاون فرهنگی و دانشجویی، معاون آموزشی، مدیر دانشجویی، ۳ تا ۷ نفر از دانشجویان که بر مبنای جمعیت دانشجویی و انتخابات حضور پیدا می‌کنند و همچنین ۲ تا ۴ نفر از اعضای هیات علمی واحد به پیشنهاد گروه آموزشی در این شورا حضور دارند.

جهان بین ادامه داد: بنده از ابتدای مدیریتم در معاونت این طرح را پیگیری کردم و در نهایت چند روز گذشته در هیات رئیسه به تصویب رسید. البته این طرح در یکسال گذشته در ۴ استان یزد، خراسان رضوی، خوزستان و اصفهان به صورت آزمایشی اجرا شده است. ارزیابی‌های لازم انجام شد و گزارش آن را به هیات رئیسه ارائه دادیم و هیات رئیسه آن را مصوب کرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد با اعلام اینکه شورای تعامل دانشگاه و دانشجو امسال در کلیه واحدهای دانشگاه آزاد تشکیل می‌شود، گفت: این شورا محملی برای درگیرکردن دانشجویان با مسائل صنفی و رفاهی و استفاده از نظرات آنها و در عین حال در جریان قرار گرفتن آنها از مسائل دانشگاه است.

دانش گذار هیچ مسئولیتی در قبال صحت اخبار ندارد و تنها نقل کننده خبر از منبع می باشد.
منبع خبر

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟