تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

تدابیر مخصوص جهت برگزاری کنکور دکتری سال ۱۴۰۱

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه برگزاری آزمون دکترای ۱۴۰۱ در دانشگاه علم و صنعت گفت: ۱۸۶ هزار و ۵۵۶ داوطلب در آزمون دکترای ۱۴۰۱ ثبت نام کردند، این افراد در ۲۴۷ رشته آزمون می‌دهند، بیش از ۸۱ هزار نفر خانم و بیش از ۱۰۵ هزار نفر آقایان هستند. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با دانش گذار همراه شوید.

 

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی این آزمون در ۹۶ شهر و ۵۹۷ حوزه و ۵ هزار و ۹۰۵ کلاس و سالن بزرگ با فاصله حداقل یک و نیم متر از یکدیگر برگزار شد، تمام سالن های برگزاری آزمون دیشب ضد عفونی شدند و امکانات ویژه برای افرادی که علایم کرونا دارند، در سالن های ویژه و تحت مراقبت ویژه درنظر گرفته شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان اعلام نتایج نهایی این آزمون را شهریور ماه اعلام کرد و تاکید کرد که اگر به دلیل کرونا این آزمون به تعویق می افتاد سایر آزمون‌ها را تحت تاثیر قرار می‌داد، با هماهنگی صورت پذیرفته با وزارت بهداشت تدابیر خوبی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا درنظر گرفته شده است.

افزایش ۱۰ درصدی داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ تا الان

وی همچنین از ثبت‌نام یک میلیون و ۷۹۴ نفر در کنکور سراسری ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: تا کنون بر اساس آمار ارایه شده تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در کنکور نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

پورعباس تاکید کرد که امشب آخرین مهلت ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ است و به هیچ وجه این زمان تمدید نمی‌شود.

وی درباره سهمیه‌های کنکور نیز خاطرنشان کرد: کنون تصمیمی گرفته نشده است و این سهمیه ها باید ساماندهی شوند چرا که ظرفیت تعدادی از آنها ها پر نمی شود و بعضی ها متقاضی بیشتر دارند، در مجموع سهمیه‌ها مشکلاتی دارند که باید ساماندهی شوند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد که سهمیه های کنکور حذف نمی‌شوند بلکه ساماندهی می‌شوند و این ساماندهی هم در کنکور ۱۴۰۱ لحاظ نخواهد شد، تمام تغییرات آزمون سراسری ۱۴۰۱ اعلام شده است.

هر زمان احساس کردید در هر زمینه ای نیاز به راهمنایی دارید مشاوران تحصیلی تلفنی و مشاوران تحصیلی آنلاین با چت رایگان در دانش گذار آماده هستند تا به سوالات شما عزیزان پاسخ بدهند .

دانش گذار هیچ مسئولیتی در قبال صحت اخبار ندارد و تنها نقل کننده خبر از منبع می باشد.
منبع خبر

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟