تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

تاثیر اعمال ۶۰ درصدی معدل در کنکور بر اجرای سند تحول

کبگانیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باشگاه خبرنگاران جوان – منصور کبگانیان گفت: سند تحول آموزش و پرورش از مصوبات مترقی شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در سال ۹۰ به تصویب رسید.

طبق گفته مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی در اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش گاهی اوقات مسئولان وقت سهوا یا در برخی موارد آگاهانه همت لازم را نداشته اند.

او گفت: بخش مهمی از نقشه جامع علمی کشور مربوط اقدامات ملی است که به آموزش عمومی و آموزش و پرورش ارتباط دارد. پیشرفت خوبی در زمینه اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش ایجاد نشده و مسئولان این حوزه روی غیر از مسائل بنیادی آموزش و پرورش نظارت داشته اند. با انتقاد مقام معظم رهبری و پیگیری شورای عالی انقلاب فرهنگی عزم جدی در مسئولان آموزش و پرورش برای اجرایی شدن این سند ایجاد شده است.

کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ با اعمال ۶۰ درصدی معدل ۳ سال پایانی دوران دبیرستان برگزار خواهد شد و ۴۰ درصد باقی مانده مربوط به شورای سنجش و پذیرش است که در قبولی داوطلبان کنکوری برای دانشگاه تاثیر می‌گذارد.

به گفته مسئولان آموزش عالی، اعمال ۶۰ درصدی معدل قطعی در کنکور ۱۴۰۲ به علت اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش است.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: مسئولان آموزش و پرورش در زمینه اصلاحات آئین نامه سند تحول آماده باشند تا مشکلات این حوزه هر چه سریع‌تر رفع شود.

انتهای پیام/

منبع خبر

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟