تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

برخی از دلایل شکست در کنکور

رضا صالحی کارشناس آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلایل شکست خوردن در کنکور سراسری، اظهار کرد: جوانان کشور ما، سال های متعددی برای رسیدن به هدف تحصیلی مورد نظرشان و قبول شدن در آن تلاش می کنند، اما گاهی اوقات این تلاش ها به دلایلی نتیجه نمی دهد و موجب شکست آن ها می شود.

او در ادامه بیان کرد: دانش آموزان زیادی متاسفانه از کنکور هراس دارند، استرس زیاد و بیش از حدسطح یادگیری را به شدت کاهش می دهد، بنابراین در اولین قدم باید دانش آموزان استرس و ترس خود را کنترل کنند.

صالحی با اشاره به اینکه عدم تعهد به برنامه یکی دیگر از دلایل شکست در کنکور است، گفت: کمالگرایی بودن نیز موجب عقب افتادن و نادیده گرفتن تلاش های دانش آموزان می شود، به طور مثال دانش آموزی که چندتا تست اشتباه پشت سرهم می زند، با خودش می گوید؛ خوب امروز روز درس نیست، پس از فردا شروع می کنم که این تفکر بسیار اشتباه و مضر است.

این کارشناس آموزشی افزود: دانش آموزان پشت کنکوری باید حاشیه ها را کنار بگذارند، اگر تمام مدت به دنبال بهترین کتاب و بهترین دبیر باشند، مدت زمان زیادی را از دست می دهند.

صالحی تصریح کرد: تغذیه و خواب مناسب از جمله موضوعات مهمی است، که کنکوری ها باید به آن از ابتدا تا زمان کنکور توجه ویژه ای داشته باشند.

منبع خبر

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟