تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

آیین ورودی نودانشجویان سال ۱۴۰۰ دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، آیین ورودی نودانشجویان سال ۱۴۰۰ دانشگاه تهران امروز شنبه ۱۰ مهرماه با حضور تعداد محدود و پخش برخط برگزار شد.

در این مراسم دکتر سید محمد مقیمی سرپرست دانشگاه تهران، اعضای هیات رئیسه دانشگاه و دیگر مسئولان و کارکنان دانشگاه تهران حضور داشتند.

در بخشی از مراسم دکتر سید محمد مقیمی سرپرست دانشگاه تهران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای جهاد علمی و دانشگاه تهران، اظهار کرد: بزرگان زیادی برای دانشگاه تهران به عنوان یک میراث گران‌بها زحمات ارزشمندی کشیدند تا امروز دانشگاه تهران این جایگاه محرز را کسب کند.

وی ادامه داد: امیدوارم خداوند توفیق خدمتگزاری به شما دانشجویان جدید را بدهد تا در کنار هم در راستای ارتقای دانشگاه گام برداریم و این میراث را به نسل آینده منتقل کنیم.

سرپرست دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه شما به عنوان یک دانشجو با ورود به دانشگاه تهران دوران گذار دبیرستان به دانشگاه را طی کردید از این رو باید این فرصت ارزشمند را غنیمت بشمارید، افزود: اگر از این فرصت‌ پیش آمده استفاده نکنید، به زودی این فرصت را از دست خواهید داد و از آن عبور خواهید کرد.

دکتر مقیمی با بیان اینکه در در مرحله دانشجویی باید به کسب و تقویت مهارت‌های خود بپردازید، ادامه داد: شما اکنون در مرحله جامعه‌پذیری قرار دارید و تصوراتی را در ذهن خود پرورانده‌اید اما ممکن است این تصورات در عمل تفاوت داشته باشد از این رو باید منعطف و انعطاف پذیر باشید.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه تهران تمام قومیت‌ها حضور دارند باید هوش فرهنگی خود را ارتقا دهید و به آداب و رسوم افراد مختلف احترام بگذارید، بیان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه تهران در جای جای ایران و جهان درخشیده‌اند، امیدواریم شما دانشجویان جدید نیز مانند آنها بدرخشید.

سرپرست دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در دانشگاه تهران به دنبال توسعه و تقویت فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستیم چرا که ما باید جریان‌ساز باشیم و شما دانشجویان باید این جریان‌سازی را در جامعه به وجود بیاورید البته به گونه‌ای که با فرهنگ ما در جامعه سازگار باشد.

در بخشی از مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد مهدی کرمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران اظهار کرد: دانشگاه تهران از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و حضور نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تببین علمی دین در دانشگاه است و همچنین برای پاسخ به این سوال است که آیا ما علم دینی هم داریم؟

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران افزود: نهاد رهبری در دانشگاه تهران در این زمینه موفق بوده و توانسته برنامه‌ها و مباحث جدیدی ارائه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر کرمی گفت: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران آمادگی دارد در راستای تبیین علمی دین همراه دانشجویان باشد و طی دو سال گذشته، با توجه به نظر سنجی‌ها، دانشجویان به آشنایی با موضوعات جدیدی از دین اشاره کرده‌اند و قبل از آن معتقد بودند، دین خلاصه‌ای از حلال و حرام‌ها است.

دکترمحمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران در این مراسم اظهار کرد: نودانشجویان با موفقیت وارد دانشگاه تهران شدند که باید با ادامه تحصیل، مطالعه، تحقیق و پژوهش این راه را ادامه دهند زیرا آموزش در دانشگاه تهران «پژوهش محور» است.

وی ضمن درخواست از دانشجویان به رعایت قوانین آموزشی دانشگاه، گفت: در دانشگاه تهران فعالیت‌های بین رشته‌ای و آموزش دو وجهی در مقطع کارشناسی مورد توجه قرار گرفته است. در دانشگاه تهران امکان تغییر رشته وجود دارد و نیاز نیست برای تغییر رشته نمره آزمون رشته مقصد را کسب کرده باشید.

دکتر کمره‌ای درباره حمایت دانشگاه تهران از دانشجویان استعداد درخشان بیان کرد: دانشگاه تهران بیشترین آمار دانشجویان استعداد درخشان را دارد و برای آنها مزایایی در نظر گرفته است. دانشجو می‌تواند دروس عمومی را در صورتی که آمادگی دارد امتحان بدهد و برخی از دروس تخصصی را بدون شرکت در کلاس، بگذراند. آنها حتی می‌توانند با کسب امتیاز خوب در دوره کارشناسی، بدون آزمون وارد دوره ارشد شوند.

دانش گذار هیچ مسئولیتی در قبال صحت اخبار ندارد و تنها نقل کننده خبر از منبع می باشد.
منبع خبر

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟