تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

آشنایی با رشته مهندسی عمران دانشگاه غیر انتفاعی ایران & تهران

فهرست محتوا
رشته مهندسی عمران دانشگاه غیرانتفاعی

با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه ها، هر سال بر تعداد رشته های بدون کنکور اضافه می گردد. دانشگاه های غیرانتفاعی یکی از این دانشگاه های بدون کنکور می باشد که تنها با توجه به سابقه تحصیلی از بین داوطلبین، به پذیرش دانشجو می پردازد. هر کدام از واحدهای دانشگاهی این دانشگاه در رشته های معینی از جمله رشته مهندسی عمران دانشگاه غیر انتفاعی، از بین واجدین شرایط ثبت نام می کنند. متقاضیان این دانشگاه ها می توانند از بین شرکت کنندگان و مردودین کنکور سراسری باشند و یا حتی در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت هم نکرده باشند.

برای ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی فقط باید فرد متقاضی یکی از مدارک پیش دانشگاهی، کاردانی، دیپلم نظام قدیم و یا نظام جدید را داشته باشد تا بتواند در یکی از رشته ها ثبت نام نماید. نوع مدرک تحصیلی هیچ تاثیری در رشته انتخابی در دانشگاه ندارد. بنابراین گزینه های زیادی برای انتخاب رشته تحصیلی وجود دارد و دست متقاضی برای انتخاب باز است.

در حقیقت دانشگاه غیرانتفاعی یکی از مراکزی است که بستری برای تحصیل افراد در رشته های مختلف فراهم نموده است. این دانشگاه از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور و بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می نماید. ظرفیت پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مهندسی عمران از ظرفیت پذیرش این رشته در دانشگاه های دیگری که از طریق کنکور اقدام به جذب دانشجو می کنند، بیشتر است.

رشته مهندسی عمران دانشگاه غیرانتفاعی

رشته عمران دانشگاه غیر انتفاعی از زیرشاخه های رشته های مهندسی به شمار می رود. در رشته مهندسی عمران در دانشگاه غیر انتفاعی، دانشجویان نحوه طراحی سازه های مصنوعی، چگونگی نگهداری و ساخت و اجرای آنها را فرا می گیرند. این سازه ها می توانند مواردی از قبیل پل ها، سدها، جاده ها، کانال ها و بناها و ساختمان ها باشند.

نظام مهندسی عمران بعد از مهندسی جنگ در رتبه دوم از لحاظ قدمت و سابقه قرار دارد. جایگاه مهندسی عمران را می توان در میانه مهندسی غیرنظامی و مهندسی نظامی دانست.

رشته مهندسی عمران دانشگاه غیرانتفاعی
رشته مهندسی عمران دانشگاه غیرانتفاعی

زمان و نحوه ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی مهندسی عمران

رشته مهندسی عمران در دانشگاه غیر انتفاعی در دو نوبت و دو نیمسال دانشجو می پذیرد. مهلت ثبت نام نیمسال مهرماه تا اواخر شهریور بوده و برای نیمسال بهمن نیز تا اواخر دی ماه فرصت ثبت نام دارید. برای ثبت نام باید به آدرس اینترنتی سازمان سنجش مراجعه نموده و مراحل ثبت نام را تکمیل کنید. در این مرحله نیازی به مراجعه حضوری نیست و ثبت نام اینترنتی کفایت می کند.

پس از ثبت درخواست و پس از اعلام نتایج دانشگاه غیر انتفاعی، لازم است با در دست داشتن اصل و کپی مدارک مورد نیاز ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی به واحد دانشگاهی مربوطه مراجعه کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور مهندسی عمران در دانشگاه غیر انتفاعی

برای ثبت نام بدون کنکور مهندسی عمران در دانشگاه غیر انتفاعی لازم است فرد متقاضی واجد برخی شرایط باشد که برخی از این شرایط عبارتند از :

  1. برای ثبت نام، فرد متقاضی باید مدرک دیپلم نظام جدید و نظام قدیم داشته و مدرک آن را به دانشگاه ارائه دهد.
  2. مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید قابل ارائه به دانشگاه داشته باشد.
  3. برای داوطبین مرد این رشته، باید مدرکی دال بر وضعیت سربازی وی از قبیل گواهی معافیت از خدمت نظام وظیفه و یا کارت پایان این دوره موجود باشد.
  4. در صورتی که فرد متقاضی از فارغ التحصیلان یکی از رشته های پزشکی باشد. و قصد ثبت نام بدون کنکور در رشته مهندسی عمران در دانشگاه غیر انتفاعی را داشته باشد، تنها پس از پایان تعهد خدمت می توانند ثبت نام کند.
  5. برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه غیرانتفاعی تهران رشته عمران، داوطلبان نباید در هیچ کدام از رشته های روزانه دانشگاه ها در حال تحصیل باشند. در غیر این صورت قبل از ثبت نام باید انصراف قطعی خود را تحویل دانشگاه مربوطه نمایند.
  6. در صورتی که داوطلبی دانشجوی یکی از دانشگاه های پردیس خودگران، غیرانتفاعی، دوره های شبانه، پیام نور، مجازی و آزاد باشد و از معافیت تحصیلی نیز استفاده نکرده باشد، می تواند در مرحله ثبت نام بدون انصراف ثبت نام نماید. اما در صورت قبولی در زمان اعلام نتایج باید از واحد دانشگاهی قبلی انصراف دهند.
رشته مهندسی عمران دانشگاه غیر انتفاعی
رشته مهندسی عمران دانشگاه غیرانتفاعی

شهریه رشته عمران دانشگاه غیرانتفاعی

هزینه تحصیل در رشته عمران دانشگاه غیر انتفاعی با در نظر گرفتن برخی عوامل می تواند متغیر باشد. سال ورودی، تعداد واحد های ارائه شده در هر ترم، تعداد واحد های عملی و نظری همه مواردی هستند که در تعیین میزان شهریه دخیل هستند. همان طور که می دانید با شروع هر سال تحصیلی به میزان 10 تا 15 درصد بر شهریه های ثابت همه دانشگاه ها و واحدهای زیرمجموعه آنها اضافه می گردد.

همان طور که اطلاع دارید دانشگاه های غیرانتفاعی به حالت مستقل اداره می شوند. این دانشگاه ها بدون استفاده از بودجه دولتی و تحت نظارت هیئت امنای این دانشگاه اداره می شوند. تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی تهران رشته عمران نیز رایگان نبوده و دانشجویان برای هر ترم تحصیلی موظف به پرداخت شهریه می باشند.

همچنین بخوانید:

گرفتن فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی

گرفتن لیسانس در کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی

دانش آموختگان فارغ التحصیل از دانشگاه غیرانتفاعی مهندسی عمران

دانشجویان هر رشته دانشگاهی برای ورود به بازار کار و بر عهده گرفتن مسئولیت های کاری معینی تربیت و آموزش می بینند. در مورد دانش آموختگان فارغ التحصیل از رشته مهندسی عمران در دانشگاه غیر انتفاعی نیز چنین اهدافی در نظر گرفته شده است. این دانشجویان مهندسین آینده هستند که برای آنها در شهرداری ها، جهاد سازندگی، وزارت خانه مسکن و شهرسازی، وزارت خانه راه و ترابری، وزارت خانه نیرو، سازمان نظام مهندسی، شرکت های خصوصی عمرانی، سازمان محیط زیست و … فرصت های شغلی بهتری انتظار می رود.

کلام پایانی

برای ثبت نام بدون کنکور مهندسی عمران می توانید در دانشگاه غیرانتفاعی ثبت نام کنید. ولی بهتر است قبل از این کار تمام جوانب را بسنجید. درست است که برای ثبت نام در این رشته قرار نیست در هیچ آزمونی شرکت کنید. ولی محک زدن توان تحصیلی می تواند بسیار مفید باشد. مهم این نیست که ثبت نام کنید و در زمان تحصیل با مشکل مواجه شوید. مهم این است که انتخاب کنید و استوار پیش بروید. توصیه می کنیم از مشاورین تحصیلی در این خصوص مشاوره بگیرید. و تمام جوانب کار را اعم از سطح علمی خود و میزان شهریه پرداختی بسنجید تا انتخاب درستی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟