تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

انجام امور اداری دادگستری و وزارت امور خارجه جهت دریافت wes

فهرست محتوا
امور اداری دادگستری و وزارت امور خارجه جهت دریافت wes
امور اداری دادگستری و وزارت امور خارجه جهت دریافت wes
امور اداری دادگستری دریافت wes

امور اداری دادگستری برای دریافت تاییدیه wes همان فرایند معادل سازی مدرک تحصیلی است که به مهاجرین کمک می کند، مدارکی که در کشور دریافت کرده اند را با استانداردهای تحصیلی کشور مقصد تطبیق دهند. این مدارک اغلب برای معادل سازی با مدارک کشورهای آمریکایی و کانادایی دریافت می شوند. برای معادل سازی مدارک تحصیلی باید به سازمان غیر انتفاعی wes مراجعه کنید.

سازمان wes در سال 1974 تاسیس شده و در همه کشورها اعتبار دارد. هدف اصلی تاسیس این مرکز غیر انتفاعی، کمک به دانشجویان و فارغ التحصیلان سر تا سر دنیا برای رسیدن به اهداف آموزش عالی است. در این مرکز غیر انتفاعی، مدارک تحصیلی دانشجویان در شاخه های مختلف بررسی می شود. این مرکز مورد تایید دولت ایالت متحده و کانادا است و مدارک تحصیلی دانشجویان را مورد بررسی قرار داده و اعتبار آن ها را تایید می کند.

دانشجویان می توانند، با مدارک تحصیلی معادل سازی شده در wes در کشورهای کانادایی و آمریکایی مشغول به کار یا ادامه تحصیل شوند. در این گزارش در رابطه با امور اداری وزارت خارجه برای دریافت تاییدیه wes اطلاعاتی ارائه می دهیم.

مهمترین شرایط اخذ مدرک wes

مهاجرت به برخی از کشورهای اروپایی مانند آمریکا یا کانادا، یک موفقیت بزرگ برای دانشجویان کشور ما محسوب می شود. اما برای مهاجرت به این کشورها دسترسی به برخی مدارک تحصیلی و آموزشی بسیار مهم تلقی می شود. برای این منظور اخذ مدرک wes کانادا حائز اهمیت است؛ برای دریافت این مدرک، ابتدا باید مدارک تحصیلی اصلی خود را از دانشگاه مربوطه دریافت کرده و این مدارک را به صورت رسمی ترجمه کنید.

بسیاری از دانشگاه های کشورهای اروپایی این مدارک را تنها با مهر رسمی وزارت امور خارجه می پذیرند. دریافت ریز نمرات تحصیلی نیز از دانشگاه محل تحصیل دانشجویان یکی از مهمترین شروط و الزامات دریافت این مدرک بین المللی محسوب می شود. این ریز نمرات از سوی دانشگاه محل تحصیل در بسته بندی های مخصوص قرار گرفته و نسخه های فارسی و ترجمه شده آن ها، ارسال می شوند. در مرحله بعدی باید در وب سایت اصلی این مرکز غیر انتفاعی ثبت نام کرده و سپس هزینه ثبت نام و رسیدگی به امور تحصیلی را پرداخت کنید. کلیه امور اداری دادگستری برای دریافت تاییدیه wes در چند مرحله مهم انجام می شوند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم:

مرحله اول، تسویه با دانشگاه محل تحصیل و آزاد سازی مدرک

یکی از مهمترین امور اداری دادگستری برای دریافت wes، آزاد سازی مدارک تحصیلی از دانشگاه محل تحصیل در ایران است. این فرایند به منظور لغو تعهد رسمی به دانشگاه و آموزش رایگان در کشور انجام می گیرد. کسانی که در دانشگاه های دولتی و به صورت روزانه تحصیل می کنند، اغلب باید نسبت به آزاد سازی مدرک خود اقدام کنند.

امور اداری دادگستری و وزارت امور خارجه دریافت wes
انجام امور اداری دادگستری و وزارت امور خارجه برای تاییدیه wes

مرحله دوم، دریافت دانشنامه تحصیلی

در برخی از دانشگاه های کشور ما، ریز نمرات تحصیلی دانشجویان به همراه یک دانشنامه رسمی انگلیسی به آن ها ارائه می شود. به این ترتیب کار متقاضیان ساده تر خواهد شد و نیازی به تایید وزارت علوم نیست. در صورتی که مدارک تحصیلی بارگذاری شده در سازمان wes آمریکا ناقص باشند، رسیدگی به این مدارک نیز به تعویق می افتد. به همین خاطر دانشجویان در حین دریافت ریز نمرات خود از دانشگاه محل تحصیل خود باید به قابل ترجمه بودن این مدارک توجه داشته باشند. در برخی از دانشگاه ها ریز نمرات قابل ترجمه نیستند و این مسئله مشکلات بسیاری برای متقاضیان به همراه دارد.

تایید ریز نمرات از سازمان مرکزی مربوطه

در ادامه مراحل امور اداری دادگستری برای دریافت تاییدیه wes، باید حتما مدارک تحصیلی شما تایید شوند؛ در این زمینه به دانشگاه محل تحصیل شما توجه می شود. بسته به نوع مدرک تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل، مدرک شما توسط وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تایید خواهد شد. در این مرحله ریز نمرات شما نیز تایید می شوند. در مرحله بعدی باید برای ترجمه رسمی مدارک اقدام نمایید.

مرحله ساخت اکانت و پرداخت هزینه

در مراحل نهایی امور اداری دادگستری دریافت wes، متقاضیان باید اکانت اختصاصی خود را در سایت این سازمان ثبت کنند. در این بخش هزینه های مربوط به رفرنس این سازمان نیز پرداخت می شوند. در سایت های این سازمان در ابتدا اطلاعات شخصی افراد تکمیل شده و مدارک تحصیلی دانشجویان بارگذاری خواهند شد. این مدارک به سازمان wes ارسال می شوند. سپس هزینه های آنلاین مربوط به ثبت نام در این سایت با استفاده از ویزا کارت و مستر کارت پرداخت شده و شماره هفت رقمی مربوط به آن ارجاع داده خواهد شد.

هزینه امور اداری دادگستری برای دریافت تاییدیه wes

در نظر گرفتن هزینه های امور دادگستری و وزارت خارجه برای مهر و موم این مدارک تحصیلی بسیار مهم است. در این خصوص هزینه مهر دادگستری برای همه زبان های زنده دنیا با یک تعرفه ثابت تعیین می شود. مدارک تحصیلی دانشجویان باید به تایید دو سازمان دادگستری و وزارت امور خارجه برسند و امضا و مهر هر دوی این سازمان ها برای تکمیل پرونده تحصیلی ضرورت دارد.

مدت زمان امور اداری دادگستری برای دریافت تاییدیه wes، در حدود 2 روز است و این زمان بسته به نوع پرونده تحصیلی و اطلاعات شما تغییر می کند. در این خصوص سوالاتی نیز برای متقاضیان مربوطه نیز ایجاد می شود که در ادامه به این ابهامات نیز می پردازیم. جهت اطلاعات بیشتر و مشورت با مشاور تحصیلی می توانید با کارشناسان دانش گذار تماس حاصل نمایید.

الزام تایید همه مدارک در دادگستری

بسیاری از متقایان در رابطه با لزوم تایید کلیه مدارک خود، در امور اداری دادگستری برای دریافت تاییدیه wes سوالاتی مطرح می کنند. در این زمینه تایید همه مدارک الزامی نیست. برای تعیین مدارکی که نیاز به تایید این سازمان ها دارند، باید به شرایط دانشگاه مورد نظر توجه داشته باشید. قوانین هر یک از کشورهای اروپایی در رابطه با تایید مدارک تحصیلی دانشجویان متفاوت است.

امور اداری دادگستری و وزارت امور خارجه دریافت wes
انجام امور اداری دادگستری و وزارت امور خارجه جهت دریافت تاییدیه wes

چه مدارکی قابلیت تایید در وزارت امور خارجه دارند؟

این سازمان ها همه مدارک تحصیلی و شخصی شما را تایید نمی کنند؛ تنها برخی مدارک قابلیت دریافت تایید این سازمان ها را دارند. به طور مثال هیچ مقاله ای در وزارت امور خارجه تایید نمی شود و این عمل غیر قانونی است. ترجمه های اسناد و مدارک در این سازمان ها برای مدارک زیر انجام می شوند:

  1. مدارک احوال شخصیه
  2. اسناد رسمی
  3. مدارک تحصیلی
  4. گواهی ها و مدارک اشتغال به تحصیل

برخی از گواهی ها نیز با وجود این که زیر مجموعه این مدارک محسوب می شوند، قابلیت دریافت تایید ندارند. از میان آن ها می توان به گواهی پایان تحصیلات موقت، گواهی ازدواج موقت، گواهی کپی مدارک دانشجویان، اسناد و مدارکی که اعتبار آن ها به پایان رسیده است، اسناد پاره شده و دستکاری شده و… اشاره کرد.

اصل و فرع مدارک تحصیلی

در امور اداری دادگستری برای دریافت تاییدیه wes باید اصل مدارک ارجاع داده شوند. به همراه برخی از آن ها نسخه های ترجمه شده نیز به سازمان ذی ربط ارائه می شوند. سازمان مربوطه پس از دریافت هزینه های تمبرهای دادگستری و هزینه های رسیدگی، تایید مدارک را انجام می دهد.

جمع بندی

در این گزارش در رابطه با مراحل امور اداری دادگستری برای دریافت تاییدیه wes اطلاعاتی ارائه کردیم و اهمیت و لزوم دریافت این مدرک را برای تحصیل و اشتغال در برخی از کشورهای خارجی برشمردیم. با وجود این اطلاعات، انجام امور اداری دادگستری برای دریافت تاییدیه wes ساده تر خواهد شد. با در نظر گرفتن نرخ مهاجرت در سال های اخیر، لازم است که متقاضیان پیش تر اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کرده و سپس برای این امور اقدام کنند؛ به این ترتیب در زمان و هزینه های افراد به شدت صرفه جویی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟