تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

مشاوره تحصیلی خصوصی

یکی از بهترین راه‌هایی که معمولاً والدین برای جبران افت تحصیلی فرزندان خود از آن استفاده می‌کنند، گرفتن مشاوره خصوصی تحصیلی و درسی می‌باشد. زیرا با این کار مشاور به‌خوبی می‌تواند روی تمامی ابعاد شخصیتی و نقطه‌ ضعف‌های تحصیلی فرزند شما تمرکز کند و علمی‌ترین و مناسب‌ترین راه را برای رشد و پیشرفت فرزند شما به کار گیرد.
برای مثال: اگر دانش‌آموز شما در دوران کرونا به هر دلیلی دچار افت تحصیلی شده است مشاوره خصوصی تحصیلی و درسی می‌تواند به‌راحتی عقب‌ماندگی تحصیلی او را جبران کرده تا با خیالی راحت برای آموزش حضوری آماده شود. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با دانش گذار همراه شوید.

سایت مشاوره خصوصی تحصیلی و درسی

در چه صورتی فرزند شما به مشاور خصوصی تحصیلی درسی نیاز دارد؟

کودک و نوجوان شما به دلایل بسیاری ممکن است که نیاز به مراجعه به یک مشاوره خصوصی تحصیلی و درسی (Private educational counseling)دارد که ما در این جا به بعضی از این دلایل اشاره می‌کنیم.
1.    مشاهده نشانه‌هایی مانند عقب‌ماندگی از درس زبان انگلیسی و نداشتن استقلال کافی مطابق با سن خود دررابطه‌با انجام کارها.
2.    داشتن مشکلاتی مانند خواندن چندین باره یک مطلب بدون یادگیری هیچ موردی.
3.    ارتباط برقرار نکردن دانش‌آموز شما در محیط مدرسه
4.    تنبلی و عدم توانایی در انجام تکالیف درسی خود
5.    عدم داشتن تمرکز
6.    سردرگمی در انتخاب رشته موردنظر خود و پیدانکردن توانایی و استعداد دانش‌آموز
7.    نداشتن یک برنامه‌ریزی مناسب برای دروس خود
همچنین اگر کودک شما داری مشکلاتی مانند عقب‌ماندگی ذهنی و بیماری‌هایی همچون اوتیسم می‌باشد. حتماً باید برای پیشرفت در دروس بالابردن توانایی در یادگیری یک مشاوره خصوصی تحصیلی و درسی را برای او استخدام کنید.

مهم‌ترین کارهای یک مشاوره خصوصی تحصیلی و درسی

•    هر دانش‌آموز باید برای خود یک برنامه‌ریزی مخصوص داشته باشد
•    داشتن هدف مشخص
•    مدیریت زمان
•    داشتن اهداف درسی به‌صورت کوتاه‌مدت
•    هماهنگی با معلمان
•    اولویت‌بندی
•    مسئولیت در برابر انجام برنامه‌ریزی‌ها
•    شناخت نقاط قوت خود
•    داشتن اعتمادبه‌نفس
•    همگامی با یک مسیر

•    داشتن انعطاف
مشاوره خصوصی تحصیلی و درسی
مشاوره خصوصی تحصیلی و درسی
همچنین بخوانید: مشاوره تحصیلی دیپلم

هر دانش‌آموز باید برای خود یک برنامه‌ریزی مخصوص داشته باشد

شما اگر به دنبال دستیابی به موفقیت هستید، حتماً باید برنامه‌ریزی مخصوص به خود را داشته باشید زیرا برنامه‌ریزی تحصیلی یک امر کاملاً خصوصی بوده هر کس باید برنامه مخصوص به خود واداشته باشد. اما شما می‌توانید با بهره‌گیری از برنامه‌ریزی‌های بین‌المللی و علمی یک برنامه‌ریزی مناسب را برای خود داشته باشید.

داشتن هدف مشخص

هر دانش‌آموز قبل از شروع به کار ابتدا باید هدف خود را به‌صورت واضح شفاف مشخص کند تا بتواند. برنامه‌ریزی مرتبط با آن را داشته باشد. یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث ایجاد انگیزه و نشاط در افراد برای رسیدن به موفقیت می‌شود داشتن هدف است. درواقع افرادی که دارای هدف نیستند دچار نوعی سردرگمی می‌شوند که می‌تواند منجر به عقب افتادن شما در تمامی مراحل زندگی شود.

مدیریت زمان

یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های که هر دانش‌آموز در دوران زندگی تحصیلی خود باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد. تکنیک مدیریت زمان می‌باشد زیرا اگر افراد مدیریت زمان را به‌خوبی یاد نگیرند ممکن است با مشکلات بسیاری مواجه شوند که مهم‌ترین آن‌ها مربوطه به کنکور می‌باشد اگر شما نتوانید زمان را مدیریت کنید و از وقت خود به‌خوبی استفاده نکنید ممکن است هنگام کنکور با مشکلات بسیاری مواجه شوید.

داشتن اهداف درسی به‌صورت کوتاه‌مدت

همیشه سعی کنید در کنار اهداف بلندمدت خود اهداف کوتاه‌مدت را نیز داشته باشید برای مثال: به کمک مشاور خصوصی تحصیلی درسی خود تمامی دروس و مطالب درسی خود در هر هفته را مشخص کنید و برای انجام به‌موقع این مطالب به‌خوبی تلاش کنید.

هماهنگی با معلمان

شما در کنار برنامه‌ریزی خود حتماً باید در تمامی موارد با معلمان خود هماهنگ باشید. زیرا عدم هماهنگی ممکن است باعث لطمه به درس و تحصیل شما شود. چون معمولاً معلمان و دبیران می‌توانند به بهترین نحو مطالب را به شما آموزش دهند زیرا این افرا دارای تجربه بسیاری در این زمینه هستند پس حتماً شما باید هماهنگی با دبیران خود را در دستور کار قرار دهید.

اولویت‌بندی

لیست تمامی دروس خود را تهیه کنید و باتوجه‌به اهمیت و سختی آن‌ها را اولویت‌بندی کنید برای مثال دروس تمرینی مانند ریاضی را در اول صبح که مغز شما داری آمادگی بیشتری نصبت به سایر زمان‌ها برای پذیرش مطالب دارد قرار دهید و دروس تخصصی خود را در سطر اول جدول قرار دهید تا قبل از ایجاد هرگونه خستگی آن دارا مطالعه کنید.
مشاوره خصوصی تحصیلی
مشاوره خصوصی تحصیلی

مسئولیت در برابر انجام برنامه‌ریزی‌ها

خیلی از دانش‌آموزان بعد از انجام تمامی موارد بالا و انجام برنامه‌ریزی‌ها دچار تنبلی شده و برنامه‌ریزی خود را به‌درستی انجام نمی‌دهند یا ممکن است برای کم کردن میزان سختی و حجم کار یک سری از تغییرات را در آن انجام دهند که این کار به‌هیچ‌وجه مورد قبول نمی‌باشد.

هر زمان احساس کردید در هر زمینه ای نیاز به راهمنایی دارید مشاوران تحصیلی تلفنی و مشاوران تحصیلی آنلاین با چت رایگان در دانش گذار آماده هستند تا به سوالات شما عزیزان پاسخ بدهند

شناخت نقاط قوت خود

خیلی از دانش‌آموزان قبل از شناخت نقاط قوت خود ابتدا نقاط ضعف خود را شناسایی می‌کنند و تمامی تمرکز و تلاش خود را بر روی این نقاط منفی می‌گذارند درصورتی‌که باید کاملاً بر عکس عمل کنند.

داشتن اعتمادبه‌نفس

بسیاری از افراد متأسفانه به دلیل نداشتن اعتمادبه‌نفس توانایی‌های خود را نادیده می‌گیرند و همین امر موجب نرسیدن به اهداف و موفقیت آن‌ها می‌شود. مهم‌ترین وظیفه هر مشاور تحصیلی خصوصی و درسی بالابردن اعتمادبه‌نفس دانش‌آموزان شناخت توانایی‌های آن‌ها به خودشان می‌باشد.

همگامی با یک مسیر

متأسفانه در بسیاری از موارد دانش‌آموزان بسیاری وجود دارند که به‌جای‌گذاشتن تمرکز و انرژی خود بر روی یک مسیر و هدف مدام از یک شاخه به شاخه دیگر می‌پرند که این امر موجب می‌شود دانش‌آموز در هیچ زمینه‌ای به موفقیت نرسد.

داشتن انعطاف

یک برنامه‌ریزی خوب باید انعطاف‌پذیر باشد. تا بتواند در برابر اتفاقات غیرمنتظره مقاومت کند و بتوان در هر شرایطی از آن استفاده کرد. برای مثال باید در آن دروس اختیاری و عمومی به‌صورت کامل قرار داده شود تا در صورت تغییر رشته و هدف به موفقیت برسید.

جمع‌بندی

مادر این مقاله درمورد مشاوره خصوصی تحصیلی و درسی صحبت کردیم و تمامی موارد مربوط به آن را بیان کردیم اما همان گونه که می‌دانید مطالب در این مورد بسیار زیاد می‌باشد و نمی‌توان همه آن‌ها را در قالب یک مقاله بیان کرد امیدوارم توانسته باشیم مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟