تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

مشاوره تحصیلی تلفنی دیپلم به فوق دیپلم

از آنجا که تحصیلات و برنامه ریزی تحصیلی بسیار در آینده افراد تاثیر گذار می باشد. دریافت راهنمایی و مشاوره می تواند به دانشجویان کمک کند تا بهترین برنامه ریزی برای گذراندن دوران تحصیلی خود را داشته باشند.مشاوران تیم دانش گذار آماده راهنمایی و مشاوره به شما عزیزان هستند.

دوره ی  ای که برای گرفتن مدرک فوق دیپلم  می‌بایست گذراند از این جهت بسیار مهم است که در دوران فوق دیپلم افراد باید با حساسیت بیشتر رشته ی تحصیلی مورد نظر را انتخاب و همچنین برای رسیدن به برنامه ریزی های دقیق خود برای مقاطع بالاتر نیز برنامه ریزی مناسبی داشته باشند. در ادامه علاوه بر بیان چالش ها و مزایای  دوره ی فوق دیپلم ، به اهمیت دریافت راهنمایی و مشاوره تحصیلی توسط افراد متخصص و حرفه ای خواهیم پرداخت.

مشاوره تخصصی

‌دوره ی فوق دیپلم و چالش های پیش رو:

در ابتدا قبل از بررسی چالش های پیش رو باید به این مورد پرداخت که چرا به جای دوره ی فوق دیپلم به دوره ای لیسانس فکر نکنیم؟!

دوره ی لیسانس و دوره ای فوق دیپلم یا همان کاردانی مکمل هم هستند و متقاضیان کاردانی می توانند پس از گذراندن دوره برای گذراندن مدرک لیسانس اقدام کنند ولی براساس امار رسمی منتشر شده معمولا یک سوم متقاضیان و دانشجویان لیسانس تصمیم به تغییر رشته خواهند داشت.

همانگونه که گفته شد دانشجویانی که با سختی های کنکور و سپس انتخاب رشته و قبول در دانشگاه مواجه شدند در سال دوم تصمیم به تغییر رشته ی تحصیلی و انتخاب رشته جدید در آنان بسیار شایع است، و عمده ترین دلیل این است که اهداف در زمان شرکت در کنکور و انتخاب رشته بیشتر رقابتی بوده و عملا افراد بر طبق رتبه و شانس قبولی رشته ای را انتخاب می کنند.

همین مسئله باعث شده تا دوره ی کاردانی جزو مدارک تحصیلی پر طرفدار و پر خواهان باشد.

چنانچه شما هم قصد دارید برای دوره ی فوق دیپلم یا کاردانی اقدام نمایید بهتر است حتما از  مشاوره تحصیلی تلفنی ما راهنمایی بگیرید تا با اصول و قواعد این کار بهتر آشنا شوید.

 

مشاور تحصیلی تلفنی
مشاور تحصیلی تلفنی رایگان و در دسترس

۷ مزیت دوره ی کاردانی یا فوق دیپلم:

اخذ دوره ی کاردانی و داشتن مدرک تحصیلی کاردانی معتبر بسیار حائز اهمیت است ولی اگر شما به تازگی تصمیم دارید به دلایل مختلف اقدام به دریافت دوره ی کاردانی داشته باشید بهتر است با مزایای آن بیشتر آشنا شوید.

  1. مدت زمان گذراندن دوره ی کاردانی دو سال است و  به راحتی میتوانید با برنامه ریزی درست در مدت زمان کمتری نسبت به دریافت مدرک تحصیلی فوق دیپلم خود اقدام کنید.
  2.  تنوع انتخاب رشته ی کاردانی بسیار بیشتر از رشته های تحصیلی کاردانی می باشد. با توجه به اینکه بسیاری از افراد به دلایل مختلف قصد دارند تا مدرک تحصیلی کاردانی دریافت کنند، گرایش ها و تنوع در رشته های قابل ارائه بیشتر است. همچنین در برخی موارد که شما قادر به انتخاب رشته ی مورد نظر در دوره ی کارشناسی نیستید میتوانید از ظرفیت های دوره ی کاردانی نیز استفاده نمایید و پس از دریافت مدرک کاردانی خود نسبت به شرکت در آزمون های کاردانی به کارشناسی اقدام نمایید.
  3. دوره های کاردانی در مراکز و دانشگاه های معتبر قابل ارائه می باشد و اگر در موسسه یا مراکز معتبر نسبت به گذراندن دوره ی کاردانی و اخذ مدرک تحصیلی کاردانی خود اقدام نمایید از بابت اعتبار و ارزش مدرک خود هیچ نگرانی نمیتوانید داشته باشید.
  4. اگر تنها قصد ارتقای شغلی یا افزایش حقوق دارید میتوانید با اخذ مدرک فوق دیپلم خیلی سریع مدرک خود را دریافت کنید چرا که مدت زمان گذراندن دوره ی فوق دیپلم بسیار کم می باشد.
  5. آیا شما جزو صاحبین کسب و کار هستید و بمنظور ارتقای شغلی قصد دارید توانایی ها و دانش خود را در خصوص کسب و کار خود بالا ببرید و موقعیت اجتماعی بهتری داشته باشید میتوانید در گام نخست مدرک فوق دیپلم خود را در کمترین زمان دریافت کنید.
  6. ممکن است به دلایلی علاقه ای به تحصیل در رشته تحصیلی خود ندارید میتوانید با گذراندن دروس پایه و تخصصی مورد نیاز نسبت به دوره ی کاردانی خود اقدام نمایید و یا در رشته ی دیگری که متناسب با علاقمندی و توانایی شما می باشد با گذراندن دوره ی کاردانی مدرک فوق دیپلم خود را در یافت نمایید.
  7. چنانچه قصد مهاجرت و گذراندن دوران تحصیل خود را در کشورهای دیگر دارید میتوانید با گذراندن دوره ی فوق دیپلم و گرفتن مدرک کاردانی معتبر، شرایط بهتری را بمنظور تحصیل و یا زندگی در کشورهای دیگر برای خود ایجاد نمایید.
مشورت تلفنی با مشاور تحصیلی
مشورت تلفنی با مشاور تحصیلی

‌اهمیت دریافت مشاوره برای اخذ مدرک کاردانی:

علاوه بر مرسوم بودن و راحتی دریافت مدرک تحصیلی کاردانی ، ولی همیشه نیاز است تا بر اساس اصول و دانش کافی نسبت به انجام کاری اقدام نمایید، از طرفی ممکن است شما توصیه دوستان و آشنایان خود را در نظر بگیرید که بر حسب تجربیات شخصی باشد ولی دانش و مهارت مشاوره تحصیلی بروز تر و پر پایه اصول و قوانین جدید می باشد.

از طرفی راهنمایی از افراد غیر متخصص بدون در نظر گرفتن توانایی ها و علاقمندی های شما میتواند علاوه برا اینکه کمکی به شما نکند از طرفی وقت ، پول و انرژی شما را ضایع کند.

در شرایطی که شما بخاطر مشغله زندگی و  داشتن شغل تصمیم به ادامه ی تحصیل به دوره ی کاردانی را دارید  برای برنامه ریزی و ارزیابی خود باید از راهنمایی افراد متخصص و مشاوره ی تحصیلی برخوردار شوید.

همچنین اگر بعد از یک بازه زمانی به دلایل شخصی وقفه ای در تحصیل شما بوده و اکنون تصمیم به ادای تحصیل و اخذ مدرک فوق دیپلم را دارید بهتر است برای ارزیابی و برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری مناسب از دانش مشاورین و متخصصین تحصیلی برخوردار شوید.

در مواردی که در دوران تحصیل کارشناسی خود متوجه شدید علاقه و انگیزه ی شما در رشته ی تحصیلی فعالی کافی نیست و قصد ادامه تحصیل در رشته ی دیگر و گرفتن مدرک تحصیلی کاردانی را دارید باید حتما با مراجعه به کارشناس و مشاور تحصیلی آگاه،  شرایط خود را بیان کنید تا توانایی شما را در هدف جدید شما ارزیابی و از طرفی شما را با اصول و قوانین بهتر آشنا کند چرا که شاید لازمه ی ادامه ی تحصیل کاردانی به کارشناسی شما در رشته ی دیگر نیاز به گذراندن واحد ها و تخصص‌های باشد که در آینده به کار شما آید و مشاوره تحصیلی این علم را به شما بدهد تا از اتلاف وقت و هزینه های اضافی جلو گیری شود.

‌نهایتا باید در نظر داشت که راهنمایی و مشاوره تحصیلی باید توسط متخصصین آگاه و حرفه ای انجام شود ، چرا که هر شخصی جدا از جایگاهی که دارد ولی  دانش آن برای هدایت فردی دیگر درست نباشد.  هدف گذاری برای زندگی بهتر و اصولی با در نظر گرفتن توانایی های شما  می بایست بر اساس اصول و نظم خود باشد،

رعایت اصول مشاوره ی تحصیلی و دریافت مشاوره تحصیلی خوب برای ادامه تحصیل و اخذ مدرک کاردانی مانع  از شکست و ضرر پ زیان های  بیشماری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟