تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

اهمیت دریافت خدمات مشاوره تلفنی دانش آموزان و والدین

مشاوره تحصیلی تلفنی برای والدین بازدهی قابل توجهی خواهد داشت؛ از مهمترین مزایای استفاده از این خدمات آگاهی والدین از روند تحصیلی فرزندشان است که در راستای پیشبرد اهداف تحصیلی دانش آموزان مفید واقع می شود. خدمات مشاوره ای تلفنی برای مناطق محروم کشور نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

به این ترتیب دانش آموزان در مناطق دوردست کشور نیز از خدمات تحصیلی این مشاوران بهره مند شده و پیشرفت بیشتری در امر تحصیل خود خواهند داشت. این خدمات مزایا و معایب به خصوصی دارند که در این گزارش به بررسی آن ها می پردازیم.

مشاوره تلفنی دانش آموزان

مهمترین مزایای خدمات تلفنی مشاوره تحصیلی دانش آموز

این روش های مشاوره بدون نیاز دانش آموزان به حضور در مکان و محل کار مشاوران مورد استفاده قرار می گیرند. به این ترتیب دیگر نیازی به رفت و آمد دانش آموزان در سطح شهر و اتلاف وقت در ترافیک های بین شهری نخواهد بود. با این روش ها در زمان دانش آموزان صرفه جویی شده و در سریع ترین زمان ممکن از راهنمایی های مشاور خود استفاده می کنند.

هزینه های کمتر مشاوره های تحصیلی نیز در این زمینه مورد توجه قرار گرفته و سبب استقبال از این روش ها شده است. بسیاری از دانش آموزان به صورت شبانه روزی با این مشاورین در ارتباط بوده و به این ترتیب با محدودیت زمانی برای استفاده از خدمات مشاور تحصیلی خود رو به رو نمی شوند.

اطلاعات هر یک از این مشاوران به روز است و به همین خاطر نیز بهترین خدمات را به دانش آموزان ارائه می دهند.

مهمترین معایب مشاوره تحصیلی تلفنی برای والدین دانش آموز

این روش های مشاوره ای در کنار مزایای بی شماری که برای دانش آموزان دارند، گاها با محدودیت هایی نیز رو به رو می شوند. برخی از مراکز مشاوره تخصص کافی برای ارائه خدمات تحصیلی به دانش آموزان ندارند و این مسئله سبب افت تحصیلی برخی از دانش آموزان خواهد شد و مشکلاتی برای آن ها به وجود می آورد.

مشاوره تلفنی دانش آموزان
مشاوره تحصیلی تلفنی دانش آموزان و والدین

همچنین مراکز نا معتبر گاها سو استفاده های مالی نیز از دانش آموزان و والدین آن ها می کنند و پس از دریافت هزینه، تماسی با دانش آموزان نمی گیرند. این مراکز نامعتبر با پر کردن زمان تماس بیشتر هزینه های بالاتری از مراجعین دریافت می کنند؛ بدون آن که این زمان بیشتر مزیتی برای دانش آموزان و والدین آن ها داشته باشد.

خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی برای والدین دانش آموزان مراحل گسترده ای دارد که یک مشاور حرفه ای همه مراحل مربوطه را پوشش می دهد. برخی از مراحل کار این مشاورین را در ادامه مشاهده می کنید:

  1. رفع اشکالات و رسیدگی به معضلات روحیه ای و اعتماد به نفس دانش آموزان اولین اصل فعالیت های مشاورین تحصیلی به شمار می رود. در راستای رسیدگی به این مشکلات دانش آموزان، روش ها و تمرین های روانشناسی به خصوصی برای دانش آموزان در نظر گرفته می شود.
  2. مشاور مورد نظر در رابطه با زمان برگزاری آزمون های نهایی و سراسری، زمان بندی ثبت نام برای شرکت در آزمون ها و… اطلاعات دقیقی در اختیار دانش آموزان قرار می دهد. به این ترتیب والدین دانش آموزان نیز بیشتر در جریان اخبار آزمون ها قرار می گیرند.
  3. ارائه اطلاعات مربوط به شرایط پذیرش مدارس خاص نیز در میان وظایف مشاوران تحصیلی قرار می گیرد.
  4. این مشاورین اغلب بهترین منابع آموزشی و کمک آموزشی را به دانش آموزان مقاطع مختلف معرفی کرده و بهترین ابزار تحصیل را در اختیار آن ها قرار می دهند.
  5. این مشاورین با بررسی نتایج آزمون های پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کنکوری، تخمین هایی برای رتبه و تراز آن ها ارائه می دهند که وضعیت تحصیلی آن ها را تا حدودی مشخص می کند.
  6. برنامه ریزی و زمان بندی مطالعه دروس دانش آموزان کنکوری در هر یک از رشته های انسانی، تجربی، ریاضی و…
  7. ارائه اطلاعاتی در رابطه با شهریه هر یک از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور؛ اعم از دانشگاه های پیام نور، غیر انتفاعی و…
  8. بررسی شرایط بازماندگان تحصیلی و کمک به ادامه تحصیل آن ها در مقاطع بالاتر
  9. ارائه اطلاعاتی در خصوص زمان برگزاری آزمون ها و دریافت کارت ورود به جلسه و زمان بندی اعلام نتایج هر یک از رشته های کنکور سراسری
مشاوره تلفنی دانش آموزان
مشاوره تحصیلی تلفنی دانش آموزان و والدین

بررسی خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی برای والدین در پایه های مختلف

این مشاورین در هر یک از پایه های تحصیلی دانش آموزان اعم از دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه، کنکور و… خدمات ویژه ای ارائه می دهند که برخی از آن ها را در ادامه بررسی می کنیم.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای والدین در مقطع دبستان

این مشاورین تحصیلی نقاط ضعف و قوت دانش آموزان را بررسی کرده و آن ها را به والدین اطلاع می دهند. به این ترتیب رسیدگی به وضعیت تحصیلی دانش آموزان و برنامه ریزی برای رشد آن ها بهتر انجام می گیرد. این مشاورین روند پیشرفت یا افت تحصیلی دانش آموزان را نیز بررسی می کنند. همچنین مقطع دبستان زمان برگزاری آزمون های ورودی به مدارس خاص نمونه و تیزهوشان است و به همین خاطر حضور این مشاورین در این دوره های تحصیلی مزایای قابل توجهی خواهد داشت.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای والدین در دوره اول متوسطه

این دوره حساس، مربوط به انتخاب رشته دانش آموزان بوده و مشاورین با بررسی ریز نمرات، علایق و خواسته های دانش آموزان برای ادامه فرایند تحصیل آن ها در رشته مورد علاقه شان برنامه ریزی می کنند. به این ترتیب بهترین فرایند انتخاب رشته برای دانش آموزان انجام می شود.

این مشاورین در زمان انتخاب رشته متوسطه دانش آموزان باید اطلاعات کافی در رابطه با بازار کار هر یک از رشته ها و ادامه آن ها در مقطع دانشگاه داشته باشند و این موارد را با دانش آموزان در میان بگذارند. به این ترتیب سمت و سوی تحصیلی دانش آموزان بهتر مشخص می شود.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای والدین در دوره دوم متوسطه

در این دوره نیز خدمات مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته و انتخاب موقعیت شغلی آینده مورد استفاده دانش آموزان و والدین آن ها قرار می گیرد. این مشاورین برای آشنایی دانش آموزان با ضوابط و مقررات مقطع دبیرستان اطلاعات دقیقی در اختیار آن ها قرار می دهند. به این ترتیب دانش آموزان ساده تر با این محیط ها تطبیق می یابند. اهمیت برنامه ریزی تحصیلی در این مقطع بیشتر احساس می شود که مشاورین در این حوزه نیز خدمات شایسته ای ارائه می دهند.

مشاوره تحصیلی برای کنکوری ها

این مشاورین در دوره کنکور دانش آموزان نیز هموراه در کنار آن ها حضور دارند و ملاک های انتخاب رشته و شغل آینده را معرفی می کنند. در این دوره آشنایی با نحوه انتخاب رشته دانشگاه و انتخاب شهر محل دانشگاه نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یک مشاور خوب و با تجربه شما را با الویت بندی های انتخاب رشته آشنا کرده و به این ترتیب شانس قبولی شما را در بهترین دانشگاه های سراسر کشور افزایش می دهد.

جمع بندی

در این گزارش با مزایا و معایب استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی برای والدین آشنا شدید. والدین نیز در کنار دانش آموزان از خدمات مشاوره و راهنمایی های این مشاورین تحصیلی بهره می برند. به همین خاطر نیز استفاده از خدمات آن ها هر روز بیشتر می شود. این مشاورین برای کنترل اضطراب های دانش آموزان در سال های حساس تحصیلی راهکارهای موثری ارائه می دهند.

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟