تماس از سراسر کشور

جستجو کردن
Close this search box.

مراحل فارغ التحصیلی دانشگاه غیر انتفاعی + مدارک لازم

فهرست محتوا
مراحل فارغ التحصیلی دانشگاه غیر انتفاعی

دانشجویان پس از گذراندن تمامی واحدهای تحصیلی خود در کالج و دانشگاه های غیرانتفاعی و دریافت نمرات قبولی، می توانند مراحل فارغ التحصیلی دانشگاه غیر انتفاعی را طی کنند. این فرآیند برای دانشجویان مقاطع مختلف با ارائه مدارک لازم جهت فارغ التحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی آسان خواهد بود.

دانشگاه های غیرانتفاعی در سراسر کشور فرآیندهای خاصی را برای فارغ التحصیلان، دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویان هر رشته در نظر می گیرند و متقاضیان را ملزم به فارغ التحصیلی از دانشگاه های غیر انتفاعی می کنند. بنابراین بهتر است که دانشجویان از تمامی شرایط و ضوابط موجود اطلاع داشته باشند، تا بتوانند در مدت زمان بسیار کوتاهی بدون ایجاد مشکل مراحل فارغ التحصیلی خود را به پایان برسانند.

با توجه به اینکه برخی از دانشجویان از مراحل فارغ التحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی اطلاعات کافی ندارند، در مراحل اخذ گواهی موقت فارغ التحصیلی دچار مشکل می شوند. از این رو در ادامه این مقاله از دانش گذار به توضیح جزئیات این موضوع می پردازیم.

مراحل فارغ التحصیلی در دانشگاه غیر انتفاعی

دانشجویانی که در دانشگاه های غیرانتفاعی ثبت نام کرده اند، پس از گذراندن هر مقطع تحصیلی و کسب حد نصاب نمره برای هر واحد درسی می توانند از آن دانشگاه فارغ التحصیل شده و وارد مقطع بعدی تحصیلی شوند، و یا مدرک خودشان را برای پیدا کردن شغلی مربوط به رشته تحصیلی خود دریافت کنند.

این مدرک ها از دانشگاه غیرانتفاعی زمانی در دسترس خواهد بود، که دانشجویان تمام مراحل فارغ التحصیلی در دانشگاه غیرانتفاعی را تکمیل کنند. برای تکمیل مراحل فارغ التحصیلی در دانشگاه های غیر انتفاعی، ابتدا باید به وب سایت دانشگاه خود مراجعه کنید و در مورد فرآیند فارغ التحصیلی در آن دانشگاه بیشتر مطالعه کنید.

برخی از دانشگاه ها ممکن است روند فارغ التحصیلی متفاوتی داشته باشند. برخی از آن ها این مراحل را به صورت غیرحضوری انجام می دهند، در حالی که برخی دیگر آن را به صورت حضوری انجام می دهند. لازم به ذکر است که شرایط دریافت مدرک فارغ التحصیلی دانشگاه غیر انتفاعی تنها پس از گذراندن و طی کردن کلیه دوره های مورد نیاز توسط داوطلبان قابل انجام است. به طور کلی فرآیندها و مراحل فارغ التحصیلی در دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر است:

فارغ التحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی
مراحل فارغ التحصیلی دانشگاه غیر انتفاعی

قدم اول: تکمیل مدارک تحصیلی مربوط به مقاطع قبلی

اولین قدم برای تکمیل برنامه تحصیلی این است که داوطلبان مدارک لازم جهت فارغ التحصیلی را به دانشگاه و موسسه آموزشی خود ارائه کنند. کلیه مدارک مورد نیاز فارغ التحصیلی باید به صورت حضوری یا غیرحضوری به مدیریت دانشگاه ارائه شود.

قدم دوم: انجام و تکمیل مراحل فارغ التحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی

مرحله دوم مهم ترین قدمی است که پس از ارائه مدارک فارغ التحصیلی می توان برداشت. متقاضیان می توانند برای گذراندن و تکمیل امور دانش آموختگی موارد زیر را انجام دهند:

  1. در صورت ثبت نام دانشجو برای انجام خدمت مقدس نظام وظیفه، باید گواهی اشتغال به خدمت از یگان که تاریخ شروع و پایان خدمت را تایید می کند، به محل تحصیل ارائه دهد. در صورت دریافت گواهی پایان خدمت یا معافیت باید یک کپی از آن را به دانشگاه ارسال کنید.
  2. تکمیل فرم های دوره کارآموزی، پروژه ها و دوره های انفرادی الزامی است و متقاضیان باید این فرم ها را به آموزش دانشگاه ارسال کنند.
  3. دانشجویان کارشناسی ارشد باید یک نسخه از پایان نامه کارشناسی ارشد خود را به دانشگاه محل تحصیل خود ارسال کنند.
  4. برای تکمیل مراحل فارغ التحصیلی دانشگاه غیر انتفاعی لازم است، دانشجویان به واحد مالی دانشگاه مراجعه و فرم آیین نامه را تصویب و به آموزش دانشکده ارائه کنند.
  5. هزینه مربوط به صدور گواهینامه و دانشنامه تحصیل دانشجو به شماره حساب آموزش و پرورش واریز شود.

قدم آخر: دریافت مدرک تحصیلی مورد نظر

متقاضیان می توانند پس از انجام کلیه مراحل فارغ التحصیلی دانشگاه غیر انتفاعی مدرک خود را دریافت کنند. دانشجویان یک دانشگاه غیرانتفاعی باید برای تکمیل فارغ التحصیلی به وب سایت دانشگاهی که در آن تحصیل می کنند، مراجعه کرده و یک حساب شخصی ایجاد کنند.

همچنین بخوانید: قبولی آزمون وکالت 1401

مدارک لازم جهت فارغ التحصیلی دانشگاه غیر انتفاعی

برای تکمیل تمامی مراحل ذکر شده در بالا، داوطلبان باید مدارک مورد نیاز جهت فارغ التحصیلی در این دانشگاه ها را ارائه دهند. در زیر تمام مدارک لازم جهت فارغ التحصیلی در دانشگاه غیر انتفاعی برای هر یک از مقاطع کاردانی، کارشناسی و ارشد را توضیح می دهیم.
توجه داشته باشید که برای کسب اطلاعات بهتر از مدارک مورد نیاز برای فارغ التحصیلی از دانشگاه های غیرانتفاعی بهتر است به سایت دانشگاه خود مراجعه کرده و اطلاعیه های موجود را مطالعه کنید؛ اما بدون ارائه مدارک ذکر شده نمی توان مراحل فارغ التحصیلی را انجام داد. دریافت امضا هیچ معلم، امضای بخش مالی و غیره وجود نخواهد داشت.

فارغ التحصیلی دانشگاه غیر انتفاعی
مراحل فارغ التحصیلی دانشگاه غیر انتفاعی

نحوه صدور گواهینامه پایان تحصیل دانشگاه غیرانتفاعی

مرحله پایانی دریافت مدرک در دانشگاه های غیرانتفاعی، صدور مدرک توسط دانشگاه محل تحصیل دانشجو می باشد. به طور کلی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشجویان دو نوع مدرک ارائه می دهند.
گواهی پایان تحصیل موقت که با نام های گواهی پایان موقت و گواهی پایان کار نیز شناخته می شود، نوعی گواهینامه است که پس از اتمام مراحل فارغ التحصیلی در دانشگاه غیر انتفاعی برای دانشجویان صادر می شود. علاوه بر این، دانشجویان باید شهریه دانشگاه غیرانتفاعی خود را به طور کامل پرداخت کرده باشند.

دانشجویان پس از اتمام تحصیل، ارائه مدارک لازم جهت فارغ التحصیلی و تسویه حساب دانشگاه غیر انتفاعی می توانند این مدرک را دریافت کنند، البته زمان مورد نیاز و مراحل اخذ گواهی پایان دوره موقت در مقاطع مختلف و در دانشگاه های گوناگون، متفاوت است.

نکته قابل ذکر این است که بسیاری از دانشگاه های غیرانتفاعی تنها زمانی که متقاضیان کارت شناسایی خود را همراه داشته باشند، این مدارک دانشگاهی را اعطا می کنند. پس حتما شناسنامه یا کارت شناسایی خود را همراه داشته باشید تا بتوانید بدون مشکل گواهینامه خود را از دانشگاه بگیرید.

در ادامه بخوانید: مشاوره آزمون سردفتری اسناد رسمی

نحوه دریافت گواهی موقت برای فارغ التحصیلی دانشگاه غیر انتفاعی

پس از اتمام تمام مراحل فارغ التحصیلی در دانشگاه های غیر انتفاعی، دانشجویان باید انتظار داشته باشند که توسط دانشگاه تایید شوند تا مدرک خود را دریافت کنند. پروسه اخذ مدرک تحصیلات تکمیلی بسیار کوتاه تر از پروسه اخذ مدرک اصلی خواهد بود.

در واقع، این دانشگاه ها در مقاطع مختلف به دانشجویان مدرک موقت ارائه می دهد، که دانشجویان می توانند از آن برای شرکت در آزمون های استخدامی یا آزمون ورودی کنکور سراسری استفاده کنند. به طور معمول صدور گواهینامه و مدرک فارغ التحصیلی مدت 1 ماه به طول می انجامد و داوطلبان می توانند این مدت را طی کرده و سپس به آموزش دانشکده مربوطه مراجعه و گواهی فارغ التحصیلی خود را دریافت کنند.
همچنین داوطلبان می توانند این گواهی را به صورت آنلاین دریافت کنند. برخی از این دانشگاه ها امکان دریافت گواهینامه تحصیلی موقت را به صورت آنلاین فراهم کرده اند.

در صورت بروز هرگونه مشکل در تکمیل مراحل فارغ التحصیلی دانشگاه غیر انتفاعی، بهتر است با آموزش دانشگاه تماس گرفته و یا با واحد فارغ التحصیلی دانشکده خود تماس گرفته و پیگیری های لازم را انجام دهید. به محض صدور گواهی موقت پایان تحصیل، می توانید با کارت دانشجویی خود به دانشگاه رفته و مدرک خود را دریافت کنید.

به طور معمول پس از گذشت مدت زمانی بین 3 ماه تا یک سال از دریافت مدرک موقت، دانشگاه مورد نظر برای دریافت مدرک اصلی پیام کتبی به دانشجویان ارسال می کند، تا دانشجو بتواند در ساعات اداری به دانشکده محل تحصیل خود مراجعه کرده و مدرک تحصیلی اصلی خود را به صورت حضوری با نرخ تعیین شده دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند
👋 سلام، چه کمکی میتونم بکنم؟